понеделник, 11 август 2008 г.

Devin Fresh - свеж полъх сред изобилието от води.

Минерална вода "Девин" пусна на пазара леко газирани овкусени води без изкуствени съставки с името Devin Fresh. Така българска компания e първата, която предлага овкусена вода в България, близо 10 години след появата на този тип продукти в САЩ. Може да се каже, че почти сме в крак със Запада. Също така не може да се отрече, че в този случай "Девин" показва доста иновативен подход, като на практика създава една нова за местния пазар категория.

Продуктът

Дизайнът на бутилката следва линията новата бутилка на минерална/изворна вода "Девин". Очевидно от компанията се решили да не влагат средства в създаването на тотално нов продукт и се предпочели да играят "на сигурно" променяйки дизайна минимално и променяйки цвета на бутилката и нейния етикет. Новият продукт залага на идеята за здравословност или по-скоро безвредност. "Девин" ще опита да "отхапе" още по-голям дял от пазара на безалкохолни, но в случая е спорно до колко пазарът е готов да посрещне с отворени обятия подобна категория напитки. Консумацията на безалкохолни от всякакъв вид продължава да расте в последните години, като редовите газирани напитки не показват признаци на отлив в продажбите. И докато в страна, като САЩ здравословният начин на живот е тенденция, която се е утвърдила, в България има слаби индикации за подобно развитие по ред причини - ниска покупателна способност, слабо развита хранителна култура и пр.

В този ред на мисли Devin Fresh би бил една добра дългосрочна инвестиция, особено ако бъде популяризиран убедително. Един сериозен недостатък, според мен е името - то е крайно тривиално и изтъркано. На пазара има сокове Fresh и със сигурност достатъчно количество напитки с бранд разширения със същото име. Името Devin Fresh e доста дълго, но клиентите ще са принудени да го използват, тъй като само думата "fresh", в заведение например, ще докара на масата ви нещо съвсем различно от вода. До някаква степен това обрича Devin Fresh да бъде бранд раширение, а не самостоятелна марка. Но пък това може и да е целта на производителя.

Добро попадение изглеждат вкусовете, които са три: ябълка, портокал + киви, ягода + гуава. Последните имат хубавата характеристика, че са различни и аз поне не съм виждал подобни комбинации досега. Какъв е техният вкус и цената, разбира се, тепърва ще стане ясно. От последните два атрибута до голяма степен ще се реши и съдбата на Devin Fresh.

Естествено, ще пробвам новия продукт и ако е добър, ще го заредим!
По материали от: marketinglokal.blogspot.com

2 коментара:

Анонимен каза...

След заглавие не се слага точка. Ваша hope :-))

Алекс каза...

Благодаря "наша" hope :-)). Понеже статията е копната, копнах и заглавието и доста се чудих защо няма точка в края. И накрая реших аз да сложа. То пък грешно било. Тюххх...