вторник, 31 март 2009 г.

SIGNS

Преди 2 дена попаднах на едно видео в YouTube, което ме разтърси! Ще го пусна тук, най-малкото, защото малка част от клипа, е използван за рекламен спот на Schweppes Tonic! Видеото е страшно красиво и оптимистично, и го препоръчвам на всички да го видят.
Аз лично го гледах вече над 5 пъти!

Минералната вода - хормонално обременена

Минералната вода нерядко може да съдържа растителни хормони. До този извод стигнали учени от Франкфуртския университет.

Те са установили наличие на хормони при 12 от 20 проверени марки минерална вода.

При сравнителните си проучвания, специалистите изследвали и чешмяна вода, която се оказала много по-малко обременена с хормони.

"Получените резултати обаче не означават, че минералната вода е опасна за здравето", казва Мартин Вагнер от Института по екология към Франктфуртския университет.

"Те само показват колко разпространени са вече растителните хормони", допълва той.

От опитите става ясно, че появата на поне една част от установените хормони се дължи на пластмасовите опаковки.

"Сравнихме минерална вода в пластмасови и в стъклени бутилки и установихме, че стойностите на естрогена в първите са два пъти по-високи от тези в стъклени бутилки."

Учените не са търсили конкретни субстанции, а чрез генно модифицирани квасни гъбички са изследвали така наречената естрогенна активност на минералната вода.

"Ако водата съдържа растителни хормони, които приличат на женските полови хормони, можем да ги измерим според човешкия естрогенен рецептор и да направим изводи за съдържанието на минералната вода", твърди Вагнер.

Изследването е показало наличие на хормони от 18 нанограма на литър - ниска стойност, но хормоните оказват влияние дори и в малки количества.

Факторите, отговорни за хормоналното обременяване на минералната вода, все още не са напълно идентифицирани.

Извода е, пийте БИРА!;))
Взето от www.dnes.bg

петък, 27 март 2009 г.

Фреш от люти чушки

- Искам фреш от люти чушки! - С тази реплика завършил поръчката си в ресторант бившият ни външен министър Соломон Паси преди време. Келнерът се оттеглил вежливо, но само след минутка при гостите се появил управителят на заведението.
- Фреш от люти чушки? Това ли сте поръчали?
- Точно така.

След като се уверил, че няма грешка, шефът пратил тайничко хора до пазара да накупят чушлета и след 10-ина минути зелената течност се появила на масата. Паси гаврътнал лютата напитка и окото му не мигнало. Зениците на сътрапезниците му обаче изскочили от орбита, най-вече на един високопоставен американски гост. Точно тогава Паси повторил поръчката, за да могат и другите да опитат свежия сок. Единствено дипломатическата подготовка дала кураж на американеца да лизне от фреша.

- Беше повече горчиво, отколкото люто, но не беше лошо - признава пък наш човек от компанията, който често обича да разказва историята. А тя впрочем вече се носи и зад Океана. Там с неохота признават, че има едни балканджии дето пият сок от люти чушки, нищо че родината им е Америка, а ацтеките са ги ценили наравно със солта!

Люто, много люто или много, много люто - това е изборът! Издигнато в култ от някои, ненавиждано от други, леко пикантно или изгарящо до болка, прилагано от кулинарията до фармацията, употребата на лютото е всеобхватна. То отваря апетита, затопля тялото (и душата), удължава младостта, разкрасява, лекува (експериментално дори и рак).

Емблема на този противоречив вкус са чушките чили (Capsicum annuum). Родината им е Американският континент. Находките от перуански погребения показват, че растението е култивирано далеч преди Колумб да открие Новия свят. Употребата му е позната на индогенното население на Перу 6000 г. пр. Хр. Ацтеките са ценяли лютия пипер наравно със солта. Пренесена веднъж на Стария континент, лютата чушка бързо се разпространява до всички краища на света. В Индия и Тайланд са почти обект на обожание.

По света виреят над 1600 вида пиперки. Те се различават много по размер – от дребни като око на врабче и много люти, през тънки и дълги, до огромните градински „камбани”. Някои сортове са толкова люти, че едно небрежно докосване до тях може да предизвика кожно раздразнение или сериозен алергичен пристъп. За да не се стига до подобни крайности, е добре да се познава степента на лютивост. За целта е изобретена система за измерване на този „огън”. Бащата на ексцентричната мярна единица е американският фармацевт Уилбър Сковил. На база на своя труд „Органолептичен тест на Сковил” той изобретява величината през 1912 г. В негова чест скалата за лютивост се разделя на сковили.
Взето от www.ossem.eu

четвъртък, 26 март 2009 г.

Медът подслажда коктейлите в Холивуд

Медът се превърна в най-използваната съставка за коктейлите на известните личности в нощните клубове в Холивуд, където е започнал да заменя рафинираната захар, за да подслажда глътките на звездите.

Популярността на органичните и здравословни храни в Калифорния, постави меда в рецептите на алкохолните коктейли.
Аз го използвам (меда), защото хората не искат много захар и всички са на диета. Това е натурален продукт и няма да се отрази на фигурата.
Това споделя един от най-престижните бармани и коктейл майстори в САЩ, Pablo Moix.
Ако алкохолът и меда не са предназначени за диети за отслабване, поради силната си калоричност, известните лица от списанията все повече се пристрастяват да залагат на тази комбинация, когато дойде часа да се веселят с приятели в модните заведения.
Виждам все повече, че хората ми поръчват нещо без захар и им казвам, че ако искат, ще им сложа малко мед и ми казват, да, ще сме много доволни.
Коментира Moix, на 34 години, роден в САЩ и с колумбийска националност.
Така се създадоха коктейли като "Jaime Molido" съдържащ водка, сок от черници, лимонов сок и мед или "Mari Mercedes" който носи името на майката на Moix и съдържащ текила, чили, ликьор, лимонов сок, портокал и разбира се меда.
Някои от тези комбинации дебютирали в менюто на небезизвестният клуб STK в Холивуд на цена между 14 и 16 долара и вече се съревновават с известния коктейл "Green Intensity" (от чили и джин) - предпочитаната комбинация на постоянната клиентка на заведението, младата милионерка Paris Hilton.
Други любители на коктейлите са Orlando Bloom, който предпочита "Passionate SKYY" (от водка, ананас и ликьор "Страстни плодове"), модела Heidi Klum и нейния "Pineapple Chi-Chi" (от водка, ананас и кокос) или актрисата Katherine Heigl която предпочита "The Perfect Rob Roy" (от уиски и вермут).
Не всички пият коктейли, някои предпочитат обикновени питиета. Когато създавам моите коктейли, търся специфични вкусове, които не мога да постигна без мед, нещо уникално е!

За да се смеси добре меда с останалите съставки на коктейла е необходимо да се разтопи на водна баня и да се остави да изстине след това.

Идеята да се комбинира меда с алкохол е още от началото на 19 век, когато професията "барман" е правила първите си стъпки.
Взето от noticias.yahoo.es

Умереното пиене води до бърза кариера

Заклетите трезвеници успяват в живота по-трудно от хората, които пият с мярка. Сензационното заключение не е на клуба на анонимните алкохолици, а на мастити американски учени.

Професорът по икономика Едуард Стрингхъм и неговите колеги от държавния университет в Сан Хосе направили проучване сред 8 000 човека на различна възраст и с различно социално положение. Потресаващият извод е, че заплатата на хората, позволяващи си да изпият чаша-две в компания, е по-правило по-висока от тази на трезвениците.

От резултатите от проучването става ясно, че мъжете, привърженици на умерената употреба на алкохол, печелят средно с 10-14 % повече от убедените трезвеници. Според професор Стрингхъм зад резултатите се крие желязна логика. По-високото възнаграждение на хората, споделящи в компания чаша-две, е резултат от по-успешното развитие на техните социални връзки и усвояването на добри навици на общуване. Пиещите с мярка имат много по-добри контакти и правят по-лесно кариера.

Посещавайки с колеги и приятели различни корпоративни събирания или ресторанти "за по чашка", човек има повече възможности да извлече практическа полза от общуването. Но експертите предупреждават и за "ефекта на бумеранга". Лесно се преминава границата от умереното до прекаленото пиене, с което езикът се превръща от приятел във враг.
Взето от www.udoma.com

сряда, 25 март 2009 г.

Псуваш? Айде сега без бира

Борбата с ругатните и нецензурните думи явно изигра доста лоша шега на управител на британски пъб.

Печалната история на Иън Милн започва с поставянето на съобщение на входа на заведението, с което се забранява употребата на нецензурни думи и изрази.

След въведената забрана посетителите на пъба ставали все по-малко, докато накрая местните жители напълно започнали да игнорират заведението.

Петдесетгодишният Милн призна, че въвел забраната за ругатни, защото му дошло до гуша от изразите, употребявани от неговите клиенти.

Милн заяви, че заведението всъщност се е спасило от "лошите елементи".

"Единственият" недостатък на предприетата акция е, че не е успял да намери заместници на старите клиенти.

Сега Иън Милн го заплашва уволнение.
Взето от www.dnes.bg

вторник, 24 март 2009 г.

Интересни факти за кафето и кофеина

Малко хора знаят, че една чаша кафе еспресо съдържа 80 мг кофеин, а една чаша кафе филтър 115 милиграма. Кафето без кофеин не е напълно освободено от кофеина, а то съдържа около 3 милиграма. Една бутилка Кока-Кола има около 20-25 мг кофеин, чаша чай приблизително 50 милиграма, а един сто грамов шоколад съдържа около 10-70 милиграма кофеин.

Кафето представлява семена от дървото Coffea (кафеено дърво), от които се получава около един килограм кафе на година. Има над 25 вида кафе най-известните, от които са Робуста, Арабика и Либерия. Те представляват 70% от общото производство на кафе в света.

Кофеинът се използва и в някои лекарства, тъй като подсилва действието им, като например Аспирина и някои болкоуспокояващи. По ирония на съдбата обаче кофеинът е и често пъти причинител на главоболие. Жените пиещи повече от две кафета на ден са с увеличен риск от развитие на остеропороза. Това обаче може да бъде предотвратено, като се пие повече прясно или кисело мляко за да се набави изгубения калции.

Кофеина се премахва от кафето, като бъде обработено още докато е сурово с активен въглерод или други поглъщащи вещества.
Взето от www.purabar.com

понеделник, 23 март 2009 г.

"Los pequeños detalles" или "Малките (но важни) детайли"


Периодично чета един испански блог посветен предимно на кафетериите на остров Майорка (Балеарски острови) и по-специално кафетериите в столицата Палма де Майорка и вчера попаднах на текста по-долу. Хората обясняват, как малките детайли понякога или по-точно винаги са от изключителна важност за едно заведение държащо на клиентите си и реномето си! Копирам първо оригиналния текст и отдолу ще го преведа. Приятно четене!

Un vaso de agua junto al café, un recipiente con varios tipos de azúcar para elegir, una aceitera para poderte poner la cantidad que desees, servilletas de papel (no de esas que no absorven nada), la prensa nacional más importante, con dos ejemplares de cada para no encontrarlo ocupado, un bombon o chocólatina con la cuenta, frutos secos con la cerveza o refresco, vasitos para llevar el café por su andas con prisas, wifi abierto sin contraseña, poder elegir el tipo de pan para bocadillos (integral, barra, molde....), una galletita o pasta junto al café, cumplir con el horario (da mucha rabia ir a desayunar y que este cerrado cuando tendría que estar abierto), un quitamanchas por lo que pueda pasar.... y sobre todo, una sonrisa :)


Една чаша вода заедно с кафето, една малка табличка с различни видове захар за по-голям избор, един национален и един регионален вестник, една бонбона или дребно шоколадче със сметката, ядки или чипс с бирата, една бисквитка с кафето, пластмасова чашка за да си вземеш кафето, ако случайно ти се наложи да тръгнеш по спешност, свободно wi-fi без пароли, да се спазва работното време, защото е много неприятно да отидеш до любимото си кафене и да се окаже, че не е отворено все още, да имаш избор на сандвича си (бял хляб, черен, ръжен) ... и най-вече, една усмивка :)


Имаше и още няколко неща, но те са присъщи за испанските кафетерии и не намират приложение все още в България. Не съм виждал в България да се продават tostadas (тостади), препечена на нагорещена метална плоча филийка от нарязания четвъртит хляб, който отдавна се продава и по нашите магазини. И тази филийка сервирана с конфитюр и краве масло или полята със зехтин и поръсена със сол и червен пипер, мммммм, вкусно!

Взето от CafeyMas

петък, 20 март 2009 г.

Пияни маймуни (в буквалния смисъл)

Това е един от островите на Карибите, познат под името Sleepy Island. Преди 300 години тези маймуни са били донесени тук от Африка, заедно с робите, занимаващи се с производството на ром. Маймунките са придобили увлечение към алкохола, ядейки остатъчната суровина от производството на ром, изхвърляна извън фабриките. Днес маймунките задоволяват своята жажда в местните барове. Те са се научили да се прокрадват незабелязано. Изборът на правилният момент е всичко.
През годините маймунките са изучили нашите навици на пиене. Както ние обичаме алкохол, така го обичат и маймуните. Някои са готови на всичко, за да се доберат до заветната чаша. Но както някои хора избягват алкохола, така има и маймунки, които го избягват. Някои предпочитат безалкохолни напитки. Удивителното е, че процента от маймуните и хората, които избягват алкохол е един и същ!

Хубавото е, че в България няма маймуни. Пияни има, но маймуни поне няма. :)


Взето от http://uhaaa.com

четвъртък, 19 март 2009 г.

Пенелопе и Гуинет - фенки на бирата

Пенелопе Круз си призна, че обожава да пие бира и то не обикновена, а истински тежък Гинес.

"Много харесвам бира Гинес. И винаги я пия директно от бутилката. Имам много приятели ирландци и те са виновни, че въобще я опитах. Харесва ми да я пия, независимо, че още след първата съм вече пияна", казва Пенелопе.

Нейната колежка Гунет Полтроу, също не скрива пивките си предпочитания. Всяка свободна вечер, в която може да остави дъщеричката си Епъл в ръцете на баба, Гуинет и съпругът й Крис Мартин излизат с приятели на по чаша.

"Аз съм далеч по-разчупена, отколкото си мислят хората. Обичам бира и големи чаши с червено вино. Разбира се, никога не се напивам до там, че да ми става лошо, но пък ставам много разговорлива", споделя Гуинет.
Взето от www.slava.bg

сряда, 18 март 2009 г.

Идеалната водка е без цвят

Това е алкохолен дестилат,който се прави от ферментирал продукт, най-често-зърно, картофи и др. Дестилиран е с висок „proof”. След това преминава през специална въгленова филтрация.

Идеалната водка е без цвят, аромат и специален вкус. Водката е чист с най-високо качество спирт, който минава през специална филтрация, при който се отделят отровните масла и ненужни елементи.



Руснаците казват, че е открита от тях през 12 век във форт наречен”Виадка”. Тогава са я наричали”Жизненая вода”. Според други водката произхожда от Полша, където са я наричали”Уотка”-малко вода. Най-достоверната и разпространена теория е историята на 1-та световноизвестна водка - СМИРНОФ.

През 1820 г. руснак на име Пьотър Смирноф произвежда по примитивен начин познатия ни днес продукт. За 2-3 г.достига до царската трапеза на Александър 1, който регулира нейното производство. Поради тази причина Смирноф емигрира в САЩ, където основава първата в света официална дестилаторна на водка. Става известна като „Бяло уиски”.

Водка се произвежда по метода ”Колун стайл”, сервира се охладена в замръзнали шотове. Тя е перфектен алкохол за миксиране, защото няма цвят,вкус, аромат, а само повишава алкохолното съдържание. Съществуват и така наречените”овкусени водки”-касис, цитрон, пепър, мандарина, ананас, горски плодове и др., както и така наречената”черна водка”(Пушкин,Блавод).
Взето от www.napitki.bg

вторник, 17 март 2009 г.

Промоции на Загорка и Туборг


Промоцията на "Загорка" е следната:
С всяка поръчана "Загорка" 0.500ml. получавате картонче, на което може да Ви се падне стилна рекламна чаша на "Загорка" или бира "Загорка"!

Промоцията на "Туборг" е следната:
С всеки поръчан Зимен Туборг 0.330ml. (Tuborg Cristmas Brew) получавате втори - абсолютно безплатно!



С всеки поръчан "Туборг" 0.500мл. (Tuborg) получавате картонче, на което може да Ви се падне друга бира "Туборг" 0.330ml., а под капачките на бирата има и награди, като билет за Tuborg Green Fest '09 или CD на Depeche Mode!



Успех!

Кризата развали стогодишно партньорство

Американската финансова институция "СънТръст" (SunTrust), която пази тайната рецепта за производството на кока-кола в свой сейф в Атланта, беше принудена от кредитната криза да продаде дела си в гигантската корпорация. А го оценяват на 2 млрд. щ. долара. Тя държа 43.6 млн. акции на "Кока-кола" почти 90 години. В крайна сметка банката реши да се раздели с тях, за да стабилизира капиталовите си позиции, след като нарастващите загуби от ипотечните кредити доведоха до 21-процентен спад на печалбата й за второто тримесечие.

"СънТръст" обяви, че е продала 10 милиона от акциите на "Кока-кола" през юни и е дарила други 3.6 млн. на благотворителния си тръст. Банката е започнала процедура за продажбата и на останалите 30 милиона от книжата, която ще се реализира през следващите седем години.

Продавайки дела си, една от водещите регионални банки в югозападната част на САЩ ще скъса част от дългогодишните си връзки с най-големия производител на безалкохолни напитки в света. Двете компании, които се управляват от централи в Атланта, бяха свързани в продължение на почти един век. "СънТръст" притежаваше книжа на "Кока-кола" от 1919 г., когато предшественикът й - "Тръст къмпани ъф Джорджия" (Trust Co of Georgia), помогна на бъдещия гигант да стане публично дружество. Впоследствие банката стана един от най-големите му акционери. Делът й бе приблизително една четвърт от този на "Бъркшир Хатауей" (Berkshire Hathaway) - конгломерата, управляван от Уорън Бъфет, който контролира 200 млн. акции на "Кока-кола". "СънТръст" и "Кока-кола" имат и общи членове на ръководните си органи. Друга любопитна подробност е, че банката притежава копие от тайната формула, по която се произвежда най-популярната разхладителна напитка.

"Сделката по продажбата на дела бе продиктувана от целите на банката, свързани с оптимизация на капитала й - обяснява главният изпълнителен директор на "СънТръст" Джеймс Уелс. - Запазваме изключително уважение към "Кока-кола" като една от водещите корпорации в света, с която се радвахме на продължителна, позитивна и продуктивна връзка."

Новината за раздялата дойде малко след като четвъртата най-голяма банка в Америка - "Уаковия корпорейшън" (Wachovia Corp), обяви загуба в размер на 8.9 млрд. щ. долара за второто тримесечие на годината. Отрицателният финансов резултат принуди кредитната институция да вземе мерки за реорганизация на поделението си за ипотечни кредити, за намаляване на дивидентите на акционерите и за съкращаване на хиляди служители.
Взето от www.millionaire.bg

неделя, 15 март 2009 г.

Предстои Националното състезание на Българската асоциация на барманите

За поредна година ще се проведе Националното състезание на Българската асоциация на барманите. Програмата включва квалификационен кръг в двете дисциплини - класика и флеър.

Битката за титлата "Най-добър барман на България" започва на 18 март при закрити за публиката врати в парти център „4-ти километър". Там ще се определят 24-те финалисти, по 12 за всяка от дисциплините. Финалите, ще се проведат на 19 март в Зала 1 на НДК от 18:30 ч. Водещ на коктейлния сблъсък ще бъде Дичо.

Националното състезание ще се проведе за деветнадесета поредна година. Тази година за първи път в България, специално за събитието от Сингапур ще пристигне лично президентът на IBA (Международната асоциация на барманите) Дерек Лий, както и вицепрезидентът за Европа, Рон Бусман. Състезанието отново ще бъде журирано от международни съдии и гости от барманския елит в чужбина, като председател ще бъде Президентът на Полската асоциация Ричард Берент.

Специално за събитието в България ще пристигне Енрике Комас Бакарди - Глобал-бранд мениджър на световната марка „Bacardi", която е и официален спонсор на събитието. Той е шесто поколение на известната фамилия и пряк наследник на Дон Факундо Бакарди Массо, основателят на компанията и създател на рома Bacardi. Други специални представители на спонсорите са Ерик Боутон, експорт мениджър на Монин за Европа и Тим Стоунс - посланик на джина Beefeater.

Освен финалът на състезанието, във фоайето пред Зала 1 на НДК ще бъдат подредени много щандове, на които спонсори ще черпят с безплатни напитки всички гости.
Взето от www.slava.bg

Красива сервитьорка прави готин номер (скрита камера)

петък, 13 март 2009 г.

Съботна поезия: Едно кафе

Коктейли или мистиката на забъркването на алкохол

Защо човек всъщност пие коктейл? Това е въпрос, на който трудно може да се отговори, освен от дълбок емпиричен опит и още по-бездънни разговори над различно оцветени чаши, с различна форма, съдържимо... и бъркалки. Всъщност, всеки любител на високоградусните питиета ще сподели, че резултатът от дейността, включваща въпросните кулинарни творения, е винаги един и същ - главобол.

Естествено, коктейлът е еволюирал доста от появата си през деветнадесети век, и от смес от дестилиран алкохол, захар, вода и горчивка се е превърнал в своеобразно изкуство, включващо най-разнообразни субстанции и аромати. При все това, основни алкохоли остават джина, уискито, водката, както и рома, текилата - и малко изненадващо, конякът, който сам по себе си е доста тежко и елитарно питие.

Големият бум на коктейлите се концентрира в средата и края на деветнадесетото столетие и началото на двадесети век. От там насетне популярността им постоянно расте. Първата по-известна коктейлна сбирка от вида, в който са популярни в наши дни, се състои през 1917 г., когато семейство Уелш кани петдесетина гости на специално организирано мероприятие. По-късно, по време на Сухия режим в САЩ, от 1920 до 1933 г., коктейлите се явяват като по-незабележим начин за консумация на забранения по това време алкохол, макар и също да попадат под ударите на действащия закон. Също така, те отчасти - а и до днес - опират в рамките на законодателството, що се отнася до възрастовото ограничение за продажба на опиващи вещества.

Популярността им спада по време на хипарските години, когато се обръща повече внимание на други варианти за разчупване на преживяването, и по-специално парти-наркотиците - в частност, марихуаната. С постепенното навлизане на водката обаче в западния начин на живот, и то през новия XXI век, любовта към алкохолните смеси и сплави, само че без второто, отново набира скорост.

Вероятно се досещате вече, че историята на коктейла всъщност далеч не е особено интересна. Колкото се отнася до различните чаши, основна коктейлна чаша се явява класическата мартини-чаша, характеризираща се с добре познатия разлят фасон и високо столче, като нейната цел - което всъщност важи за всички чаши със столче - е телесната температура да не влияе на тази на питието.

Съществуват множество популярни коктейли. От друга страна обаче някои са по-ценни за отделния човек, тъй като са се родили по абсолютна случайност, при обстоятелства, които са трудно възпроизведими при нормални условия. Във всички случаи обаче технологията на коктейла включва едно и също - усърдно забъркване на различни съставки, твърди, разтворими, или плуващи в най-лошия случай. Освен това, коктейлната култура включва декориране на питието с чадърчета, сламки, кристалчета захар по ръба на чашата, които макар че в някои случаи нямат никакво отношение към самото него, при захарта например дават допълнителен привкус към остатъка от напитката. Същото важи и за плодовете, в този смисъл. Нека споделим малко личен опит и наблюдения над коктейлите и хората, които ги консумират.

Има различни причини, поради които човек прибягва до коктейлното питие. Една от тях е непоносимостта към вкуса на алкохола изобщо. Ето например, на един рожден ден, след като половината присъстващи изпълзяха по различни способи, но по една и съща причина - тежко състояние на мъртвешко алкохолно опиянение - оцелелите решихме, че нито едно от присъстващите питиета не заслужава нашето особено възвишено внимание. А то, повярвайте, беше толкоз възвишено, че чак се надигаше към устата. Което породи следното творение:

25 мл. водка
35 мл. бял ром
50 мл. червен ром
10 мл. ракия
1 с. л. захар
1 лимон
100 мл портокалов сок
50 мл. тоник
100 мл. кока кола
лед

Убийствената смес, поради липса на шейкър, биде забъркана в трилитров буркан - който всъщност се явява нелош заместител, независимо от милилитрите, най-малкото с по-големия си обем.

Преди това обаче ракията, белият ром и водката се загряват със захарта на печката, като усилено се бърка до пълно разтапяне на захарта, след което се добавя изстискания лимон и се оставя да се охлади. Изсипва се в шейкър (или буркан, както вече стана ясно) и се добавят леда, сока и безалкохолните. Разбива се добре. С резенче лимон се навлажнява ръба на чашата и се натиска в захар, добавя се лимонов сок, неизбежната сламка, след което естествено се пие.

Сега, можете да се досетите, че част от тези събития въобще се случиха в описания епизод, но рецептата, дори да звучи изненадващо на фона на спонтанното и възникване, се е доказала в последствие. А защо не са се случили ли? Е, ако се опитвате да мажете каквото и да е с резенче лимон в момента на зараждане на коктейл, значи не сте били на нужния градус.

Но както и да е, основния въпрос бе, че коктейлите нямат алкохолен вкус. Могат да са сладки, да включват малко газировка, да избиват на плодово, или пък млечно. Но никога - на спиртно.

Другата основна причина, или по-точно частен случай на първата, е че даденият човек не обича вкуса на определен алкохол. Идеален пример е всъщност най-коктейлното питие - любимата на всички водка, както и джинът. Единият от съавторите на тази статия, например, изпитва нечовешка ненавист към традиционното руско питие, което обаче не му пречи да се наслаждава на Блъди Мери. Или пък водка с касисов сок.

Блъди Мери-то е коктейл с доста вариации, макар че основно съдържа водка и доматен сок. Към тях, в зависимост от майстора, се прибавят сол и черен пипер, а по стандарт - лимонов сок. Има вариант със сос Табаско, който заедно с рецептата със смлените люти чушки, както и спомената с черен пипер, понякога се водят "подлютени". Пропорциите доста варират и зависят най-вече от личния вкус.

Но замислете се и по принцип колко често чистата водка присъства на трапезата? Тя се пие с швепс, с кола, със сок, с бира дори, но ако не е от овкусените брандове - където безспорни царе са "Смирноф" - консумацията и се избягва, дори се приема за доста "селско" (е, или съветско по западноевропейските виждания) изпълнение. Интересен факт обаче е, че водката веднъж не е спирт с вода, както често се приема - напротив, тя е дестилирана зърнена напитка - но е и традиционна далеч извън Русия. Най-добрите водки, между другото, в настоящия момент се произвеждат в Молдова, но и в страни като Полша, Чехия, държавите от бившия съветски блок, цялото Скандинавие, дори САЩ донякъде, също е придобила статут на едва ли не национално питие.

Като говорим за водката, в разговор с позната полякиня, изпъкна доста интересен факт. Националното питие в Полша е действително въпросната напитка. Поляците пият бира, евтино вино и огромни количества от нея - докато жените им, естествено, недоволстват. Финландците обаче, колкото и да е странно, прегръщат всеки възможен твърд алкохол в наличната кръчма - особено ако не е водка. Причината тя да се пие толкова много във Финландия е значително по-проста - тази, че Русия е на една граница разстояние. Което между другото е едно към едно цитат от добре загрял финландец в софийска таверна.

Но така или иначе, дали овкусеният бранд сам по себе си не загатва за коктейл - това вече е щекотлив въпрос. Нашето семпло редакционно мнение, е че водката с вкус на зелена ябълка придобива същия вкус, който има водка със сок от зелена ябълка. Естествено, с разликите в алкохолния градус. Но нека все пак преминем нататък.

Знаете ли какво пие Джеймс Бонд? Отговорът е водка-мартини. Всъщност основният коктейл с мартини и твърд алкохол е джин-мартини, но от "Казино Роял" насам нещата сякаш се измениха. Това идва да покаже, че коктейлите се налагат и по мода. И то доста често от киното и литературата, макар и последната в по-малка степен. Пример: когато Джон Гришам пише "Време да убиваш", Маргаритата като по чудо става доста популярно питие. Главният герой е адвокат, а заедно с второстепенните герои-адвокати си забъркват маргарити в архитектурния шедьовър, помещаващ съответния офис. И от тогава насетне като че ли този конкретен коктейл се свързва именно с юридическите среди.

Мартинито всъщност е вид бял вермут, и е абсолютно погрешно да се отъждествява с коктейла. Той вече включва твърд алкохол и самото мартини, и именно поради това се нарича или джин-мартини, или водка-мартини. Съотношението варира, което отговаря и на "сухотата" му - традиционната рецепта е в пропорции 5,5:1,5 в полза на мартинито, а колкото повече е твърдия алкохол, толкова по-сух е коктейла. Гарнира се с маслини, с лимон, може да се сервира с лед или без, в зависимост от личните предпочитания. Интересен факт е, че съотношението, в което в момента се приготовлява, е произлязло от американската традиция, и като цяло в Европа се предпочита доста по-сухо от цитираното като официална мярка.

Маргаритата на свой ред съществува в няколко вариации, плод на усилени спорове между консуматорите. От една страна текилата е доста спорна. Бихме могли да изберем десетки случаи в литературата дори, където се приготвя с джин. А има варианти и с водка. Но, все пак, стандартизираният и вариант съдържа 3,5 части текила към 2 части коантро (което също подлежи на спор) или портокалов ликьор и 1,5 части сок от лимон или зелен лимон. Интригуващото е, че единствената неизменна част в маргаритата е именно лимоновия сок. Иначе съществуват и варианти, в който се прави с портокалов, но тогава трябва да се уравновеси количеството лимонена киселина в коктейла.

В крайна сметка, най-важно е как ще уравновесиш самия коктейл в химичния му смисъл, а не точно конкретните съставки. Например, точно при маргаритата, въпросът е в съотношението на алкохола, сладкия ликьор и лимонената киселина, която - както е известно - се съдържа във всички цитруси. Но в различни количества.

Естествено, най-доброто място за консумация на "бъркочи" си остават коктейл-баровете. Тяхната история също е относително дълга и абсолютно безинтересна - появяват се естествено покрай модата. За сметка на това са обичайните места за липса на спомени. Или поне силно накъсани на сцени от събития, в центъра на които не знаеш как си попаднал. Като например да пееш с пълен глас пред "Саграда Фамилия" насред Барселона, и то не църковни химни.

Единият от хубавите варианти, на които може да се спрете, е Jamaica hopps. Извън бара, от най-близкия магазин се снабдявате с бутилка златен ром - или повече, в зависимост от размера на компанията. Към него добавяте в кошницата стъкло кафе-какаов ликьор "Тиа Мариа" - защото половинки шишета все още не продават. Вземате и бял ром, колкото златния. Намирате ананасов сок, два пъти повече от златния ром, също толкова кутии портокалов. У дома замразявате прилично количество лед и пристъпвате към приготовлението.

На 30 мл. златен ром добавяте 15 мл. кафе-какао ликьор, 20 мл. бял ром, 60 мл. ананасов сок, 20 мл портокалов и 6 кубчета лед - всичко това разбивате в шейкър. В буркан обаче този път не става. Резултата сипвате в чаша по ваше усмотрение и ако си нямате друга работа - украсявате с чадърчета и подобни плажни пособия.

Друг вариант е Carribean Royal. Коктейлът е направо кралски, и както подсказва името му - идва от Карибите. Лято, плаж, чернокоси испанки с шоколадов тен - не, това всъщност е сън. Няма значение. Та - лято, плаж, киснеш в заведението до плажа, откъдето също можеш да гледаш морето, докато пиянстваш по бански - и така си мислиш, че си на плаж. Та, кисна си аз в заведението, и - о, боже! - приближава се мацка... Каква ти жена - цялата крака и други работи. Приближава към мен, усмихва ми се... и ме подминава. И как вашият предан герой да не реши да се удави? Ама отлив, братче - морето се дръпнало с двайсе' сантима и отишло надалече (нали знаете, че отливите в нашето Черно море са гигантски). Поради което трябваше да бъде заменено с алкохол. В казанче - не става - ракия нямаше, а коктейл-бар се явяваше едно чудо на архитектурата от слама и дърво. И именно тогава взех смелото решение да се накараибя.

Както и при другите коктейли всичко започва от отиването до магазина - всяко пиянство тръгва от там. Товарите една бутилка бял ром, бутилка ликьор "Крез дьо банан", една, две, три бутилки шампанско - зависи колко сух ще пиете коктейла (тоест колкото повече, толкова по-малко сух). После се примъквате до плод и зеленчука, или до пазара, и купувате портокали на око... Може и килограм - няма да хартисат - както и коктейлни череши. Ако толкова нямате - може и от компот да извадите, а може и без тях - абе, импровизирайте, бе хора.

След като сте набавили цялата тази галимация, ако сте над 18 години гордо се прибирате в къщи, ако сте под - тайно, и започвате да отваряте шишета, гърмите шампанско и режете портокала на резенчета (кръгли). После вземате чаши за шампанско, сипвате 10 мл. бял ром и 10 мл. от закупения ликьор, доливате шампанско и гарнирате с резенче портокал и черешка. Консумирате.

Е, ако все още сте в трезво настроение, ще се постараем да го премахнем. След предходните два коктейла ще дадем нещо по-простоватичко, защото като ви гледам вече не можете да ходите.

Започваме със замразяване на лед и отиване (ако можете да ходите - прави, ако не - лазейки) до магазина. От там купуваме златен ром (ако не ви е останал от другите бъркочи ), лимонов чай и няколко лимона.

След като с маршова стъпка сте се прибрали у дома и не сте заварили никой да пикае през балкона, влизате с фанфари и отпушвате бутилките. Във водна чаша слагате 2 кубчета лед, заливате ги с 30 милилитра ром и тогава изливате половин чаена чаша студен лимонов чай - леко и нежно - иначе щяхме да ползваме шейкър все пак. След тази трудна операция гарнирате с 3-4 резенчета лимон и бъчкате една сламка. Наздраве.

Ако и това не ви стига, ето малко свежа идея за главобол. Вземате една чаша по абсолютно ваше усмотрение и изливате вътре 30 мл. тъмен ром, последвани от 30 мл. бял ром, към който добавяте 30 мл. кайсиево бренди, глътка екзотика - а именно 30 мл. портокалов сок - и още екзотика с 30 мл. сок от ананас, изнамирате от някъде лимон и го изцеждате. Защото ще трябва да ливнем 15 мл. сок от прясно изцеден лимон и най-накрая да гарнираме с 2 кубчета лед. Всичко това го разбърквате много добре с неизбежната сламка. По ръба на чашата украсявате пак с лимон, но и с банан - но може и без банана - и който е готов за сутрешен главобол - пие.

За главобола се шегувахме естествено - всичко зависи от количесвата които ще изпиете. За сутринта и студените вечери пък може да пробвате следното. Горещ шоколад с коняк. Трябват ни 200 мл. прясно мляко, 1 чаена лъжица шикер, 1 супена лъжица какао, 100 мл. коняк и сметана. Смесваме млякото, какаото и захарта, загряваме ги, прибавя се конякът и се украсява със сметаната. Боцваме сламката, от която почна да ни писва - може и същата, и се стопляме.

В крайна сметка се събуждате с главобол, това е неибежно - особено ако сте изконсумирали споменатото досега. Ако се изобщо се събудите. Но в този случай, ето какво може да свърши работа. Сутрешно кафе - ама казашко.

Какво ви трябва? Да си сварите 250 милилитра силно кафе (по ваш избор), 250 мл червено вино, захар и 200 милилитра качествена водка. Смесвате виното и водката и малко ги загрявате на котлона, после ги люсвате в кафето, разбърквате и сервирате със захар на вкус. След него - болка няма, само песен. По улицата. Сутрин. На път към кръчмето и студената му бира, която вече е универсално средство за изтрезняване - или така говорят до към шестата.

Така или иначе, коктейли - много, от повечето се напиваш - много, и пееш - много, независимо от гласовите данни. Локацията може да е различна - от Саграда Фамилия, през Гранд Каньон, та чак до Стефан Караджа. Въпросът е, че когато не ви се пие пиенье, пиете коктейли, а резултатът... е, той обикновено е по-лош. Освен когато е още по-лош. А защо това е заключение може да ви отговори само Мери. Кървавата.
Взето от www.sivosten.com

сряда, 11 март 2009 г.

"Маестро по кафета" в английската верига кафетерии "Costa Coffee" застрахова езика си за рекордните 11 милиона евро

Маестрото може да различи 5000 различни вида кафе

На италианец принадлежи последният вписан в Книгата на Гинес рекорд - дегустаторът на кафе Дженаро Пелича си застрахова езика в „Лойдс" за 10 млн. паунда, или към 11 млн. евро. Трийсет и четири годишният мъж от доста време работи в английската верига от кафенета „Коста кафе", където официалната му длъжност е „маестро по кафето". Ако се вярва на неговите собствени твърдения и на тези на работодателите му, той може да различи, опише и класифицира над 5000 вида от ароматната разбуждаща течност.

„В моята професия вкусовите папили са от изключително значение", обясни на в. „Дейли телеграф" мотива за застраховката Дженаро Пелича. Благодарение на трупания цели 18 години опит сега аз съм в състояние да различа хиляди различни вкусове, като мога точно да определя и всеки един дефект. Единствено така може да се гарантира и закриля превъзходното качество на италианското кафе на нашата компания „Коста", добави той.

Нейните шефове подкрепиха безрезервно инициативата на своя служител, благодарение на когото през 2008 г. в заведенията на веригата само във Великобритания са били продадени 106 млн. кафета, а общият им оборот е бил 230 млн. евро. Що се отнася до застрахователната компания, сключила полицата, оттам пък обявиха, че вкусовите папили на езика на един добър дегустатор трябва да бъдат добре осигурени, тъй като са важни поне колкото гласните струни на именит оперен певец или бедрата на манекенка.

За да запази винаги във форма вкусовите си рецептори, Пелича трябва да бяга като дявол от тамян от горещи напитки, супи и всякакви други парливи течности. Вредни са му също така силните подправки и ако случайно сложи в яденето си малко къри, той не трябва да ходи на работа поне два дни. Що се отнася до застраховката на италианеца, то той има „предшественик", тъй като през 1993 г. кулинарният критик Егон Рони е осигурил папилите на езика си, но за далеч по-скромната сума от 250 хил. лири стерлинги. За доста повече - 4,4 млн. стерлинги, е застраховал обонятелните рецептори на носа си холандският винар Иля Дорт. Ето защо рекордът по осигуряване на някакви рецептори принадлежи на Пелича. Иначе той въобще не може да се мери с футболния ас Дейвид Бекъм, който е застраховал работните си крайници - краката, за 40 млн. паунда!
Взето от www.monitor.bg
.

Бариста Академия в България

В средата на месец февруари 2009 г. ще стартира първата Бариста Академия в България, по инициатива на NESTLE Professional, специализирано звено на NESTLE за предоставяне на решения за бизнеса - храни и напитки за консумация вън от дома.

Изследване на World of coffee сочи, че почти 30% от всички кафе-напитки се консумират извън дома - в кафетерии, павилиони и в офиса. По данни на EUROMONITOR, в България работят над 20 000 кафетерии като продажбите, които се реализират в тях на годишна база, надхвърлят 437 млн. лв., а 98% от консумацията на напитки се осъществява "на място" в заведението.

Въпреки големия брой заведения обаче все още има какво да се желае по отношение на качеството на приготвяне на напитките. Tова е основната причина NESTLE Professional да инициира създаването на първия в България професионален център за обучение в областта на приготвянето на кафе и кафе-напитки.

В рамките на Академията едни от най-добрите професионалисти в приготвянето и поднасянето на кафе и кафе-напитки в света ще предадат своя опит и познания на бармани, баристи, собственици и управители на заведения с цел обединяване на науката за съвършено приготвяне на кафе-напитки и ежедневната работа в кафетерии.

NESTLE Professional ще работят със световно признати специалисти в областта на кафе-семинарите. Партньор на инициативата е гръцката компания NEXTMEDIA HELLAS, която организира професионалните семинари на Бариста Академията в Гърция.

Със старта и лансирането на Бариста Академията в България, NESTLE Professional си поставя за цел да създаде един професионален център за обучение и да предложи на бъдещите професионални баристи оптимални знания, умения и практически опит в приготвянето и предлагането на специални гурме напитки, коментира мeниджърът на NESTLE Professional за България Петър Стоилов

Това ще стане чрез пряко взаимодействие с бармани и собственици на кафе-барове. Академията е дългосрочен проект, който ще ни позволи да споделяме идеи и решения с нашите клиенти, които удовлеторяват и надхвърлят очакванията на крайните потребители, предлагайки им нов "напитков" свят с някои от най-добре познатите брандове на NESTLE: NESCAFE, NESCAFE FRAPPE, BUONDI ESPRESSO, COFFEE-MATE.

През 2003 г. NEXTMEDIA HELLAS отварят първата за Гърция Бариста Академия (БА), като до този момент успешно обучение са преминали над 2000 баристи.

През 2009 г. в БА ще се включат над 500 участници. Участието в Академията се удостоверява с издаването на сертификат след успешното завършване на програмата. Сесиите ще се провеждат в офисите на NESTLE България, в специално оборудвана за целта зала.

Семинарите в рамките на Бариста Академията са първата инициатива за професионално обучение на NESTLE Professional в България, след превръщането на NESTLE Professional в независимо международно бизнес звено през 2008 г. Тогава най-голямата компания за храни и напитки в света подчерта амбицията си да разшири своето присъствие в пазарния сегмент на храните и напитките за незабавна консумация, както и ориентацията си върху здравословното хранене.

понеделник, 9 март 2009 г.

Маноло Бланик отново облече Coca-Cola Light

Любимият обущар на Кари Брадшоу, Маноло Бланик и тази година бе дизайнерът, който ще облече специална серия на Coca-Cola Light. Иконичният обущар на звездите ще получи честта за втори път да създаде дизайн на бутилките от Coca-Cola Light. Испанският дизайнер създаде първата си бутилка за компанията през 2005 година. Серията тогава беше толкова успешна, че днес мнозина я считат за класическа. Тогава Маноло Бланик обясни успеха си като опит да направи такъв дизайн, който да го накара да се усмихва.

Новият проект на Маноло Бланик и Coca-Cola Light ще бъде пуснат в 10 000 бутилки и най-вероятно само в Испания. Този път бутилката изглежда по-семпла и изчистена, но в нея личи любимият дизайнер на „Секса и градът”. А фактът, че той е единственият в света дизайнер, поканен втори път в лимитираните селекции на Coca-Cola Light говори, че и този път начинанието ще има успех.
Взето от www.millionaire.bg

Барманът Васил Колев спечели Vodka Finlandia Cup

Зимата почти си отива, но сега видях тази новина и ми стана интересно. Finlandia Vodca Cup, че и българин има, браво!


Че с креативност и иновативно мислене може да се постигне много ни доказва барманът Васил Колев, който спечели състезанието за бармани Vodka Finlandia Cup, в категория Long Drink Cocktail.

Васил Колев, който е барман от 14 години и работи във Варна участва за втори път във Vodka Finlandia Cup, което се явява юбилейно десето издание на надпреварата. По време на състезанието, участниците се оценяват от специално жури в три категории: аперитив, дълга напитка (long drink) и “бърз микс” (Quick Mix), за която 10 минути преди квалификацията на участниците се предоставят съставките, от които трябва да се създаде рецепта за нова напитка.

Васил Колев печели благодарение на коктейл, приготвен за 5 минути с водка “Финландия” и миксиран в издълбан пъпеш с декорация от фигурка на папагал, изработена от морков, червено цвекло и ряпа.

Публикуваме тази “алкохолна” информация от една страна заради постижението на Васил Колев, от друга - заради изобретателната му идея (а ние ценим изобретателността), и от трета - защото днес е Трифон Зарезан.

Забелязахте ли колко хубава е фигурката на папагал? Направена е наистина креативно, при това с най-обикновени материали. Красива е, нали?
Взето от www.novavizia.com

петък, 6 март 2009 г.

Roberto Cavalli Vodka


За радост на тези, които обичат дори питието им да е дизайнерско, Кавали създаде Roberto Cavalli Vodka. 40 градусовото удоволствие на цена от 60 $ се бутилира от компанията, лансирала и друга "модна" напитка, а именно Frida Kahlo Tequila. Алкохолният дестилат е направен от италианска вода, като приносът на Кавали е в дизайна на бутилката и разбира се в толкова ценния етикет.


Барът на Dolce&Gabbana, в който се продава фешън водката още преди официалната й премиера.


Взето от http://cococona.blogspot.com

За арабски шейхове ...

Чаша за кафе от диаманти и злато



Да пиеш кафе днес е не само въпрос на желание. То е въпрос на стил и от KGM знаят това. Най-известната германска компания за порцелан пуска лимитирана серия чаша за кафе. Тази чаша определено е за милионери.
Творението на KGM е създадено от 24 каратово злато. Чашката и чинийката са единствени по рода си, като освен злато, производителят ги е инкрустирал с диаманти и син кобалт. Цената на чашката за милионери е 30 000 евро. Едно е сигурно - никой друг в света няма да пие кафето си в такава чаша.

Платинена кафе-машина от Gaggia



Когато по-заможните италианци решат, че трябва да си купят кафе-машина за тяхното „гранде” еспресо, те си поръчват такава при Gaggia. Историята на известната в Италия марка кафе-машини датира от 1948 година и е първата, на която дължим честта да пием истинско еспресо. Продуктите на Gaggia все още се произвеждат в Милано и днес те са символ на традиция и изкусна нова технология.

Новата линия на марката е кафе-машина, която смила кафето, подбира точното количество и сервира кафето в чашите. Кафе-машината на Gaggia е с платинено покритие и варира в няколко вида- Platinum Vogue, Platinum Swing, Platinum Swing up и Platinum Vision. Цените им са между 800 и 2100 долара.

Кафе машина с кристали Swarovski



Тя е произведение на Goldstriker – същите, които превърнаха обикновени вещи като мобилните телефони и МР3 плеърите в бляскави бижута. Както се вижда, те са инкрустирали 3100 кристала Swarovski на машината за кафе Nespresso Crystal Coffee Machine. На нея могат да се приготвят и Latte Macchiato, а цената на това удоволствие ще бъде 3000 Евро.

Кафе машина "Виктория Ардуино" за ценители



Ако обичате еспресото, както и да притежавате ексклузивни предмети, то кафе машина „Виктория Ардуино” си заслужава. Произведени са само 100 бройки от нея, като първата е отишла при папата на Рим. Първата машина Виктория Ардуино е произведена през 1905 год. и в последвалите години репутацията им ги е превърнала в символ на красота, елегантност и финес. Еспресо машината „Виктория Ардуино” е създадена от Пиер Тересио Ардуино и можете да я получите за малко по-малко от 30 000 лева.

Високотехнологични маси за кафе

Светещата маса WAVE LED



Това е най-новото решение за вашето кафене на плажа. Светещата маса WAVE LED е с прозрачен плот и има 32 оптични сензори и консумира само 35W, тъй като светлината на 480-те светодиоди следва движенията по масата и са по-ярки, когато движението е по-близко до плота. Цената е само 2,5 хиляди долара.

SurfaceTension с 19-инчов LCD дисплей



SurfaceTension предлагат масичка за кафе с интернет. Тя включва личен компютър с 19-инчов LCD дисплей. Този път идеята е двама души да имат възможност да играят игри. Други характеристики са процесор Intel Core 2 Duo, 1GB RAM, 160GB хард диск и Wi-Fi интернет. Можете да играете на каквото пожелаете или да намирате музика с iTunes.

DeLighTable



Масичката за кафе DeLighTable има много предимства – като например удобния си размер. Но тя позволява да бъдат създадени изключителни визуални ефекти само с докосване. Тя е водоустойчива и използва само 12V електричество. Прави се по поръчка, за около 5 седмици и струва 2300 долара.
Взето от www.millionaire.bg

сряда, 4 март 2009 г.

Карлсберг пуска бира за 250 евро

От Vintage No.2 са произведени само 600 бутилки
За втора поредна година Карлсберг Дания пуска на пазара лимитирана серия на една от най-скъпите бири в света - Vintage. От Vintage No.2 са произведени само 600 бутилки, чиято единична цена надхвърля 250 евро.

Пивото има смолисточерен цвят, пяната му е като на еспресо, а вкусът напомня ванилия и какао-мока. Ароматът е изтънчен, с нотки на смола и луга и приляга перфектно на морски дарове, стриди, шунка „Парма” и изискани сирена.

Vintage No.2 е единствената съвременна бира, която е узряла в криптата на J.C.Jacobsen (създадена през 1847 г.) и е съхранявана в продължение на 100 дни във френски дъбови бъчви.

Уникалната й бутилка е разработена съвместно с чилийския дизайнер Марко Еваристи. Всеки етикет представлява ръчно изработена щампа, гравирана със специален литографски шрифт. Дизайнерът създава пет различни щампи като основният мотив, който използва в тях е слон. Иновативният му подход и различните визии придават на бутилката уникалност и колекционерска стойност.

„С трилогията Vintage ние искаме да открием нови възможности пред бирата, да използваме най-ефективно производствените си ресурси и да заложим на иновативни методи, които да конкурират пазара на вина и да издигнат статуса на пивото до едно по-високо и луксозно равнище”, споделят създателите на Vintage No.2.

Carlsberg Vintage No.2 ще се предлага само в 5 реномирани ресторанта в датската столица Копенхаген, в централата на компанията и чрез международни онлайн доставки на адрес http://www.carlsberg.dk/
Взето от www.pokazatel.net

вторник, 3 март 2009 г.

Падащи ангели сервират вино в швейцарски хотел

Откритият наскоро Radisson Blu Hotel, намиращ се на летището в град Цюрих, предлага на своите клиенти една много необичайна услуга, а именно доставка на вино от летящ ангел.

Във фоайето на хотела е изградена кула с височина 16 метра и тегло 27.5 тона, на която са наредени 4 000 бутилки вино, а около нея е разположен бар. В часовете от 11,45 до 13,30 и от 17,15 до 23,30, клиентите могат да поръчат бутилка вино, която им се сервира от въздушни гимнастички.

Подобна пирамида с вино има и в друг луксозен хотел от веригата Radisson, намиращ се на летище Станстед (Великобритания), но тази в Цюрих е значително по-голяма и е гордостта на компанията.

Взето от www.travelblog.bg

понеделник, 2 март 2009 г.

Latte Art Printer

Наскоро бях публикувал новина със снимки на Принтер за кафе , а сега попаднах на тези клипчета в Youtube.com
Предполагам, че е същия принтер, та ако някой знае от къде да го закупя, да пише тука!




Невероятно! Току-що открих, че тази "дяволска" машинка рисува и върху пяната на бира.


10 марки кафе за ценители

Кафето съчетава в себе си четирите стихии: почва, слънце, вода и огън. Всеки ден по света се продават 1,5 милиарда чаши от тази тъмна наслада. Всяка от тях има повече от 800 аромата, но вкусът зависи от марката и съчетанието от сортове, които сте избрали.

Tre Forze! Espresso

Това сицилианско кафе е приготвено от зърна, които са доставени от Того, Камерун, Перу, Коста Рика и Бразилия. Една от неговите тайни е, че се пече на открито, на огън с маслинови съчки. Ароматът е особено характерен и вкусът е по-мек.

Caffè Diemme „Miscela Blu“

Тази златна смес от Падуа е с богат вкус и аромат. Традициите, върху които почива нейната рецепта, са от 20-те години на ХХ век. Тогава се е произвеждало класическото кафе Oro, което е било правено изцяло от арабски зърна. Ароматът има нюанси на цветя и шоколадов послевкус.

MariaSole „Linea Verde“

Още един сицилиански вкус предлага органичното кафе „Linea Verde“, което също се пече на маслинени дърва. Зърната са доставени от Африка и Южна Америка, а вкусът им напомня плод, ядки и шоколад.

Passalacqua „Mekico“

Това е кафе арабика с впечатляващ, силен вкус. Това примамливо предложение е пъстро като мексиканско тържество, тъмно като готически роман и апетитно като неаполитанска хубавица. То се предлага в 6 комбинации, които са фино смлени и можете да ги опитате като еспресо, капучино и лате макиато.

Supremo „Kopi Luwak“

Този рядък, изискан и скъп вид кафе се прави от зърна, които са погълнати от един рядък бозайник, живеещ на остров Ява - азиатската палмова цибетка, ферментират, отделят се от храносмилателната система и се събират. Говори се, че вкусът е неповторимо сладък, остър и силен.

Compagnia dell'Arabica „Jamaica Blue Mountain“

Тази марка е символ за качествено кафе. Един от най-известните продукти на Compagnia dell'Arabica е кафе, които идва от Сините планини на Ямайка. Регионът е известен с условията си за отглеждане на кафе.

illycaffе

Всеки ден по света се изпиват 6 милиона чаши illycaffе. Компанията оперира вече повече от 70 години и е горда не само с лекия си карамелово-шоколадов вкус, а и с инициативите си, посветени на изкуството.

Mokaflor „Chiaroscuro 100% Arabica“

Специалното предложение на Mokaflor се казва Chiaroscuro. То е смес от 100% кафе арабика и има наситен вкус и аромат на ванилия и шоколад. Едно от малкото кафета, които могат да му съперничат е това на Mekico, където отделните пратки зърна също се пекат отделно.

Danesi „Oro“

Тази италианска компания е базирана в Рим и съществува вече повече от един век. Тя предлага повече от 20 хиляди продукта, между които Doppio и Oro са сред най обичаните. Еспресото Oro не е много силно и ще ви даде възможност да се насладите на богата палитра от вкусове от Южна Америка.

Cellini „Prestigio“

Компанията Cellini нарича себе си „най-модерната компания за кафе в Европа“ и е известна със стремежа си да предложи продукти с наистина високо качество. Prestigio ще ви впечатли и очарова. Неговият мек вкус и неповторимият му аромат ще се превърнат в част от еспресо-изживяване, което няма да забравите.

Взето от www.millionaire.bg/

Моят коментар е, че липсва едно много класно и качествено кафе в тази класация, а именно Segafredo Zanetti! При положение, че Illi е намерило място тук, мисля, че е необяснимо да отсъства Segafredo Zanetti! За мен, а и за много други хора опитвали двете марки кафе, Сегафредо Занети е по-добро или поне на едно ниво с Или кафе!