петък, 31 октомври 2008 г.

Михаел Шумахер ще бъде новото рекламно лице на марката Martini

Консорциумът, образуван от Martini & Rossi и Bacardi, е най-голямата частна групировка в света в сферата на алкохолните напитки

Михаел Шумахер ще бъде новото рекламно лице на марката Martini. В продължение на две години той ще съветва любителите на напитката от рекламни клипове „Don't drink and drive".

Новата „по-социална“ по тип кампания ще дойде на мястото на досегашната реклама "No Martini, no party", чието рекламно лице беше Джордж Клуни.

В момента консорциумът, образуван от Martini & Rossi и Bacardi, е най-голямата частна групировка в света в сферата на алкохолните напитки.

Началото на групировката беше поставено преди 15 години, когато двете компании се сляха, образувайки по онова време третата най-голяма група в производството и дистрибуцията на алкохолни напитки. Тя има 6000 служители в света и произвежда 800 милиона бутилки годишно.

130 милиона от тях се правят в Торино, където е седалището на групата.

30% от приходите на Martini & Rossi идват от продажбите на вермут. Газираните вина, произвеждани от фирмата, дават 23 на сто приходите, ромът Bacardi дава 11%, Bacardi Breezer - 16%.

Според главния изпълнителен директор на M & R Стефано Леонанджели американският и руският пазар отбелязват най-големия растеж в износа на групата през последните години.

Най-големите консуматори на алкохолни напитки в света на глава от населението са бразилците, следвани от руснаците, испанците, гърците, французите. Италианците са едва на 14-то място.

Жителите на Ботуша обаче са на второ място по консумация на вино, отстъпвайки само на французите в това отношение.
Взето от http://econ.bg/news/article136590.html

Свръхпотентни с BURN energy drink

Поръчайте си в нашето заведение!

четвъртък, 30 октомври 2008 г.

Размисли за рекламата

Наскоро бях свидетел, как група млади хора си говореха за даден бизнес (няма да споменавам имена и марки, не това е най-важното). Говореха си колко яки неща правили и други такива, все в същия позитивен дух!

В този момент се замислих, че за последните година - две, доста мои познати на тази възраст, както и доста други хора, се бяха запалили по това място и обичат честичко да ходят там. Тенденцията не е до там странна и определено не е единствения пример за такава популяризация, предполагам се случва с доста подобни неща. Аз по-скоро исках да засегна темата, за хората, които притежават бизнес и искат да рекламират.
Рекламата на вашият бизнес е във ВАШИ ръце, не в ръцете на рекламни агенции, които ви взимат пари за хиляди неща, за банери, билборди, флайъри и какво ли още не.
Рекламата е желанието да станеш популярен. Ще ви дам един простичък възможен сюжет:

"Отваряте заведение на място, където няма много трафик, но сте се потрудили заведението ви да бъде прилично като интериор и цени. Т.е. средно статистическо заведение. Дори не е необходимо и да предлагате нещо прекалено специално и уникално. Нужно ви е нещо съвсем мъничко, с което да се различавате поне от останалите заведения в квартала. Дори не всички в града. Само тези в квартала.
Не са ви нужни никакви рекламни бюджети, наемане на промотъри или всякакви такива неща!
Само се замислете! Вашите таргет потребители или посетители са там! Те са при вас. Идват, за да проверят заведението ви. Искат да видят какво ново има, какво предлагате. Най-честата грешка - никой от шефовете или персонала не им обръща внимание, защото са прекалено заети да 'рекламират' обекта! Толкова тъпа постъпка. Хората, които ще посещават Вашето заведение са дошли на крака и са засвидетелствали своето доверие!
Най-лесната, но както често се случва, и най-трудна за досещане рекламна стратегия: Вместо да отделяте стотици левове за реклами къде ли не, отделяйте по няколко лева на вечер, за да почерпите хората дошли, за да ви опознаят или поне им обръщайте нужното внимание докато са във Вашето заведение. Сервирайте поръчката им ЛИЧНО и с усмивка. Поговорете с тях, направете добро впечатление. Можете да бъдете сигурни, че те ще разкажат на всичките си познати и при всеки добър случай буквално ще ги ДОВЛЕКАТ в заведението ви. По-ефективен начин за увеличаване на клиентелата от това НЯМА!"

Ако се замислите върху горното, ще установите, че това важи за всеки бизнес. Правете жестове към клиентите си и те ще ви се отблагодарят. Както е казал народът, "Не пускайте питомното, за да гоните дивото!"

Новата минерална вода Pirin Spring - модерен дизаин и отлични вкусови качества

Понякога няма нищо лошо да вземеш по някоя добра черта от големите в даден бизнес. Не мога да твърдя, че в случая на минералната вода с марка Pirin Spring може да говорим за копиране, но определено опаковката на продуктът на малката българска фирма притежава неоспорими достойнства, които просто не могат да не напомнят на две марки минерална вода особено популярни в САЩ. Едва ли е нужно да изтъквам колко е важен брандинга, когато в категорията вкусовите качества са на практика еднакви за всички.
Една от новостите в пакетажа на минерална вода, които според мен вкарва Pirin Spring е балансът на зелено и синьо, който ми напомня малко (освен в звученето на самото име) на Poland Spring - една доста популярна марка минерална вода в САЩ. Основните марки минерална вода в България "Девин", "Банкя", "Горна Баня", "Хисар" залагат на синьото в етикетите си. Всички наблягат по този начин на идеята за чистота, свежест, прохлада. Търсейки диференциация Pirin Spring се обръща към земята и добавя в етикета зелено в почти еднаква пропорция със синьото. Резултатът според мен е особено приятен за окото, а и вертикалното изписване на името прави етикета на водата още по-лесен за различаване. Не бива да се пропуска и капачката на бутилката, която също е зелена... за разлика от другите води.
Един последен поглед върху ясното изображение на етикета на Pirin Spring и една друга марка започва да изплува в съзнанието ми - Fiji. Оставяйки настрана същността на водата с марка Fiji, не мога да не отбележа приликата във формата на бутилките на двете води. Бутилката с квадратно хоризонтално сечение - още едно нестандартно (поне за България) решение на българската фирма. Освен, че е по ефикасна от мърчандазинг гледна точка, представете си един регал запълнен плътно с Pirin Spring.
С опаковка, като тази на Pirin Spring, не мога да не изкажа възхищение към смелостта и усилията на базираното в Гоце Делчев акционерно дружество.

Очаквайте скоро и в нашето заведение минерална вода Pirin Spring.

Публикувано със съкращения от Маркетинг лоКал.

сряда, 29 октомври 2008 г.

Да си безалкохолен не е грях

Вече няколко години "Каменица" предлага безалкохолна бира без особен успех. Учудващо е, че "Каменица 0%" (екс-"Каменица леко") не изчезна по време на чистката в "Каменица", когато си заминаха "Каменица екстра" и "Каменица червено", и "Каменица бяло". Едва сега осъзнавам, колко иновативни, но и припряни са били в пловдивската пивоварна.

Но да се върнем на основната идея. В българското подразделение на InBev най-накрая "измъдриха", че кампаниите за отговорна консумация (особено за шофиране в нетрезво състояние) могат да паснат идеално в комуникационния микс на "Каменица 0%". Ама що чакаха досега, така и не става ясно, защото именно сладникавата безалкохолна бира е единствената и първа реална алтернатива (достъпна и произведена в България), когато хем искаш да караш, хем да пиеш бира. Кампанията организирана от "Каменица" и промотираща "Каменица 0%" се казва "Алкохолът е лош шофьор", има подкрепата на СБА и КАТ, и е ненатрапчиво издържана в отличителния за безалкохолната бира син цвят. За целта е създаден и приятен сайт по темата на http://alcoholbaddriver.bg, на който се разказва за различните активности по кампанията. Въобще за мен "Каменица" започват най-накрая да полагат основите на един силна марка, в каквато може да се превърне "Каменица 0%", когато му дойде времето и достатъчно много хора приемат алтернативата "безалкохолна бира".

Публикувано със съкращения от Маркетинг лоКал.

От година и нещо, ние също продаваме Каменица - безалкохолна. Може би сме единствените или едни от малкото заведения в града, които я предлагат.Миналата година успях да я наложа и мога да кажа, че се поръчваше доста добре от шофьори и други на които по една или друга причина, не им харесва алкохола, но им харесва вкуса на бира, при това студена. Тази година обаче, от Каменица се поизложиха. На мястото на стъклените бутилки 0.5cl. пуснаха кен, пак същия грамаж, но с доста по висока цена. И в момента безалкохолната бира, която беше най-евтина от всички други бири, доста си повиши цената! А качеството и грамажа - същите! Естествено при по-високата цена, продажбите рязко спаднаха и се принудихме да я спрем. Все пак, очаквам да я пуснат пак в стъклен амбалаж и на нормална цена.

вторник, 28 октомври 2008 г.

Течни цигари спасяват пушачите в баровете

В Холандия са създадени "течни цигари", които задоволяват никотиновия глад, съобщиха в. "Дейли телеграф" и в. "Индипендънт".

Безалкохолната напитка, която съдържа 15% никотин, се продава с успех в Холандия, разпространявана от местната фирма United Drinks and Beauty Corporation. Пускането й във Великобритания предстои.

Производителите твърдят, че питието не съдържа веществото никотин, а смес от корени на южноафрикански растения, които имат "слаб тонизиращ ефект, последван от еуфорично усещане за спокойствие и отпускане". Питието с название "Течно пушене" се продава в 275-милилитрови контейнера, съдържа под 21 калории и ще струва 1,50 британски лири, когато бъде пуснато в магазините. Въпреки че няма да има възрастови ограничения за купувачите, производителите смятат, че никотиновата напитка не трябва да се пие от лица, ненавършили 15 години.

Главният изпълнителен директор на United Drinks Мартин Хартман казва, че разработеният от тях продукт има свойства, сходни с никотина, и целта на фирмата е да помогне на хората, засегнати от забраната на тютюнопушенето. Течните цигари задоволяват никотиновия глад в продължение на 1-4 часа. Според Хартман напитката ще може да се консумира в барове, ресторанти, влакове и по време на продължителни самолетни полети.

Групи, борещи се срещу тютюнопушенето, са изразили безпокойство. Според една тяхна представителка консумацията на течните цигари може да популяризира тютюнопушенето. Освен това не било доказано, че новият продукт е напълно безвреден.
Взето от вестник Класа.

понеделник, 27 октомври 2008 г.

Пици носи сервитьорката с големи ...

Ако случайно сте били пренебрегнати и не сте намерили в пощенската си кутия чифт женска гръд пробутваща пица, спокойно, аз съм насреща.(става на въпрос за София)

Този шедьовър на директния маркетинг е направен по поръчка (и идея, сигурно) на пицария "Дон Вито" и... е фантастично... просташки. Мисълта за чифт цици в пощенската кутия и то, без скъп абонамент, е направо възбуждаща.

Ако оставим шегата на страна, тази, между другото качествена като материал, картичка е пълна лудост и почти 100% загуба на пари. Понякога се чудя какво е маркетингът за болшинството български фирми. Изглежда сякаш смисълът му се изчерпва с похарчването на едни пари, които са предвидени за целта. А целта е да се отчете дейност.

Погледнете снимката. Дояжда ли ви се пица? Между другото на гърба има телефони, ако е отговорът е "да". Снимка в стил Polaroid (под нея изглежда е същата) и послание, което освен, че е сякаш е написано от "разгонена седмокласничка", е и със странно значение. Ако приемем, че идеята е на третия ред да седи думата "цици", защо госпожицата се кефи на "цици"? Лесбийка ли е? Улисан в триредовата изповед, човек лесно може и да не види, че дори има четвърти ред. А той нявява други помисли. Ако стимулът ми за посещение на дадено място са нечии цици, то едва ли ще ида там, за да се тъпча с тестени храни. По принцип храната помага на либидото, а не обратното. Извратена работа.

Един допълнителен щрих идва от поставянето на еротични картички в пощенските кутии на хората. Ако имате малки деца, готови ли сте за сериозен разговор с озадачения си шестгодишен син, който е взел пощата днес?
Публикувано със съкращения от Маркетинг лоКал

Devin Fresh - свеж полъх в застоял пазар

Минерална вода "Девин" пусна на пазара леко газирани овкусени води без изкуствени съставки с името Devin Fresh. Така българска компания e първата, която предлага овкусена вода в България, близо 10 години след появата на този тип продукти в САЩ. Може да се каже, че почти сме в крак със Запада. Също така не може да се отрече, че в този случай "Девин" показва доста иновативен подход, като на практика създава една нова за местния пазар категория.

Продуктът

Дизайнът на бутилката следва линията новата бутилка на минерална/изворна вода "Девин". Очевидно от компанията се решили да не влагат средства в създаването на тотално нов продукт и се предпочели да играят "на сигурно" променяйки дизайна минимално и променяйки цвета на бутилката и нейния етикет. Новият продукт залага на идеята за здравословност или по-скоро безвредност. "Девин" ще опита да "отхапе" още по-голям дял от пазара на безалкохолни, но в случая е спорно до колко пазарът е готов да посрещне с отворени обятия подобна категория напитки. Консумацията на безалкохолни от всякакъв вид продължава да расте в последните години, като редовите газирани напитки не показват признаци на отлив в продажбите. И докато в страна, като САЩ здравословният начин на живот е тенденция, която се е утвърдила, в България има слаби индикации за подобно развитие по ред причини - ниска покупателна способност, слабо развита хранителна култура и пр.

В този ред на мисли Devin Fresh би бил една добра дългосрочна инвестиция, особено ако бъде популяризиран убедително. Един сериозен недостатък, според мен е името - то е крайно тривиално и изтъркано. На пазара има сокове Fresh и със сигурност достатъчно количество напитки с бранд разширения със същото име. Името Devin Fresh e доста дълго, но клиентите ще са принудени да го използват, тъй като само думата "fresh", в заведение например, ще докара на масата ви нещо съвсем различно от вода. До някаква степен това обрича Devin Fresh да бъде бранд раширение, а не самостоятелна марка. Но пък това може и да е целта на производителя.

Добро попадение изглеждат вкусовете, които са три: ябълка, портокал + киви, ягода + гуава. Последните имат хубавата характеристика, че са различни и аз поне не съм виждал подобни комбинации досега. Какъв е техният вкус и цената, разбира се, тепърва ще стане ясно. От последните два атрибута до голяма степен ще се реши и съдбата на Devin Fresh

Пивоварна става спонсор на ЦСКА


Датската компания налива 1 милион евро в клуба до края на сезона

Много е вероятно ЦСКА да има генерален спонсор до вечното дерби с Левски. „Меридиан Мач“ разбра, че „червените“ преговарят с датската пивоварна компания „Карлсберг“. Другата седмица двете страни вероятно ще подпишат договор до края на сезона, по силата на който в касата на ЦСКА ще влязат около 1 милион евро.

“Карлсберг” е една от водещите в света компании, производители на бира. Тя произвежда 9 милиарда литра бира годишно и продава в над 150 страни по света. В нея работят близо 30 000 служители. Датската компания е петият по големина производител на бира в света. Тя е основана през 1847 г. в Копенхаген от Кристен Якобсен. Той решава да кръсти бирата на първородния си син Карл. Втората част на името е знак за мястото, в което фабриката се намира - в подножието на най-високия хълм в околността (б.а.- „берг“ от датски означава „планина“).

Освен първоначалната „Карлсберг“ днес компанията произвежда и марките „Туборг“, „Тетли“, „Холстен“ и други, както и българските „Шуменско“ и „Пиринско“ (б.а. - спонсор на Пирин Благоевград). Компанията има годишен оборот от 6,4 млрд. долара и пазарен дял около 22% в България.
Взето от Меридиан Мач.

неделя, 26 октомври 2008 г.

В сицилианските барове делят кафето на три

В сицилианските барове делят кафето на три. На много места на остров Сицилия вече делят кафето на три в бара, за да пестят пари.Феноменът на т.нар. coffeesharing обаче няма нищо общо с модата или с нови навици, внесени на острова. Причина за него са все по-ниските доходи на местното население, безработицата и икономическата криза.
В Партинико - село до Палермо, известно от хрониките с мафиотски убийства, хората полагат огромни усилия, за да вържат двата края, разказва вестник „Стампа“. В местните барове кафето от 0,70 евро първо се е деляло редовно между двама, а отскоро се дели и между трима души. При превърналия се в утвърдена практика нов начин на пиене на еспресо чашката се докосва до устните от тримата клиенти на три различни места - от двете страни на дръжката и по средата между тях. Споделянето на кафето обаче се практикува не само от бедните сицилианци, а и от тези с нормални доходи. Имайки предвид, че пиенето на кафето в бара е задължителен ритуал в Сицилия, то за мнозина излиза доста солена месечната сметка за него. Партинико е едно от италианските села с най-висока консумация на кафе в бара на глава от населението. Във всеки от баровете на селото се консумират средно по 1000 кафета на ден. С подобна статистика могат да се похвалят само баровете в най-оживените зони в големите италиански градове. В Палермо средната цена на чашка еспресо в бара е 0,60 евро, докато в Болоня то достига 1,20 евро. В Милано, Рим, Торино и Венеция еспресото е между 0,70 и 1 евро. В Неапол, Бари и Потенца кафето е 0,60 евро.
Взето от Порталът за кафе

събота, 25 октомври 2008 г.

Tu Cafe´-N.O.H.A.

Поздрав за всички които обичат да пият ароматно кафе, без значение дали в Испания или в България!

петък, 24 октомври 2008 г.

КАФЕ ЕНТУСИАСТИ

Признавайки своята зависимост към кафето, Дан Хейлър, монтирал кафемашина Jura Capresso 1500 на задната седалка на своето Ауди А6.След като прикрепил машината на задната седалка, използвайки скоби и свързвайки я с преобразувател, Хейлър се отправил на път. На въпроса, защо просто не се отбие в някое заведение за бързо хранене и не си купи от там кафе, той отговаря, че вкуса еспресото не е същото.
Проблема, който е възникнал в последствие е, че кафемашината е прекалено тежка и задната седалка се деформирала, а това на свой ред променило качеството на каймака на еспресото. Другия проблем на този кафе-ентусиаст е, че кофеиновата напитка не била достатъчно гореща. Преди да се прости със своята кафемашина и да я отстрани от колата си, Хейлър и направил няколко снимки за спомен. Може би преди да се откаже от странното си начинание е трябвало да се обади на рап звездата Xzibit, който е и водещ на предаване за коли Pimp My Ride и да поиска съвет от него.
Взето от Порталът за кафе

За бирата...

Бирата съдържа вещества, които стимулират хормона на щастието. Тя съдържа активни вещества имащи успокояващо, обезболяващо и сънотворно действие. В някои държави тя се приема за антидепресант. Хората, които пият бира са по-позитивни и по-жизнени от въздържателите. Бирата е полезна, когато се консумира с мярка. Алкохолът, който се съдържа в нея, при консумация в големи количества, може да доведе до нежелани последици.

четвъртък, 23 октомври 2008 г.

Министърка си поиска ром на гладно

Масларова препита шуменски ученик за рецепти на коктейли с ром. Социалната министърка Емилия Масларова попита дванайсетокласника Божидар дали има кубински ром и дали може да направи някакъв коктейл с питието. Това стана в кабинета по барманство на Професионалната гимназия по облекло, хранене и химически технологии в Шумен, където Масларова откри нов физкултурен салон. Младежът не очакваше подобен въпрос, силно се смути и не можа да обели и дума...

Прочетох тази новина в шуменският новинарски интернет сайт Шум.бг и доста се позачудих на познанията в пиенето на коктейли на госпожа министърката! Браво!!! Хващам се на бас, че тази рецепта я знае от някоя щастлива пенсионерка, която на свой ред е отпивала със жадни устни от смесицата на ром, джин,уиски, захар и натрошен лед докато септемврийското слънце и морския бриз са галели белите старчески коси! Истината е, че наистина ми стана интересно да узная нещо повече за този коктейл - от къде произлиза, кой го е създал и т.н., но не намерих нищо в нета. А и моята скромна, 7 годишна практика на барман в слънчева Испания също не даде резултат. Нито ми е поръчван, нито съм правил подобни смеси. Другото много странно нещо, което ми направи впечатление е сместа на 3 вида твърд алкохол, малко захар и неизменния лед! А нещо за разредител или поне да омекоти алкохола няма ли госпожо министър?

Взето от Шум.бг

Starbucks отваря първото си заведение в София в началото на ноември

Първото заведение от кафе веригата Starbucks Coffee Company в София ще бъде открито в началото на ноември, съобщиха от компанията.

То ще се намира на кръстовището на ул. „Ген. Йосиф Гурко“ и бул. „Васил Левски“, уточниха от компанията.

Starbucks ще развива заведенията си на територията на България съвместно с европейския си партньор Marinopoulos Bros. чрез общо предприятие. Оперативната дейност у нас ще се изпълнява от дъщерната компания Marinopoulos Coffee Company Bulgaria.

Освен в България, Marinopoulos Coffee Company работи съвместно със Starbucks за откриването и управлението на заведения от веригата и в Гърция, Кипър, Швейцария, Австрия и Румъния.

Marinopoulos Group е гръцка компания в областта на търговията на дребно, представляваща Carrefour Marinopoulos S.A. (съвместно предприятие с LVMH), Marks & Spencer, DIA, FNAC, GAP.

Това лято Starbucks обяви, че смята да разшири присъствието си в Европа и да отвори 150 нови заведения във Великобритания, Франция и Германия през следващите три години. Европейската експанзия е част от плановете на компанията да компенсира забавянето на пазара в САЩ чрез развитие на международните пазари.

Starbucks има над 4500 заведения в 47 държави. За разлика от други подобни вериги тя не оперира на принципа на франчайз.

България и САЩ, още едно ново начало!

сряда, 22 октомври 2008 г.

За ценители

Metaxa пусна юбилеен коняк

Известният алкохолен бранд Metaxa пусна в чест на своя 120 годишен юбилей, лимитирана серия юбилеен коняк.

Коняка носи името "Aen Metaxa" и е от най-добрите запаси в декантерните хранилища на Crystal de Sevres.

Ще бъдат пуснати в продажба 1,888 бутилки на цена 1 226$.

Кати Уорен (Katie Warren), менъджер по маркетинг Metaxa UK, коментира юбилейната серия като:" Традиции, високо качество и уникален вкус- това е отражението на бредна Aen Metaxa".


"Maestro Dobel" превъзходна текила

"Maestro Dobel" е луксозна текила. Създадена от Хуан-Доминго "Dobel", от шесто поколение в фамилията прави най-забележителната текила произвеждана някога от фамилията. Тя е диамант сред текилите. С патентованата си техника за съчетаване и филтриране, "Dobel" e отлично същетание на три вкуса: REPOSADO (отпочинала текила- 15 месеца), ANEJO (отпочинала текила- 24 месеца), и допълнението - ANEJO (отпочинала текила- 36 месеца).

"Maestro Dobel" е в наличност от Август 2008 и вече се предлага в едни от най-изисканите ресторанти на Лос Анджелис, Бостън, Атланта. От скоро се предлага и онлайн.
"Dobel" е с 40% Alc./Vol. и се предлага с препоръчителна цена от 74,99$.

Изящно пакетиран, обозначен с детайли от метал и стъкло.


Louis XIII и Christophe Pilet

Louis XIII и Christophe Pilet работят заедно над съчетанието на сребро, кристал и отличен Френски коняк. Това което се е получило е в лимитирана серия от 300 комплекта.

вторник, 21 октомври 2008 г.

Промоция


При поръчка на която и да е марка бира, ще Ви сервираме "Кубети" (безплатно) в зависимост от хората поръчали бира. Дали са 1, 2, 3-ма или повече хора,от това ще зависи и големината на купичката с "Кубети". Държа да подчертая, че цената на бирата няма да се промени от тази промоция. Цените зависят от това, дали производителя вдига цената или я задържа на същото ниво. Радвам се, че все още можем да задържим бирите които се пият по-масово, като Шуменско специално, Загорка и Каменица, на цена от 1.50лв.


Наздраве и добър апетит!

Кафе с настроение


Компютрите и интернет оказват влияние върху нашият живот. Предмети от бита все по-често имат връзка с компютърната тематика. Ето например новата идея за чаша и чинийка за кафе, която ни създава сутрешно настроение е идея от чат иконите на усмихнати лица. Сполучливо реализирана, браво- харесва ми!


Много от хората смятат, че реализираните дизайнерските проекти, далеч не са удобни и комфортни за използване. Просто те изглеждат много красиво, интересно и оригинално. А всичко останало остава на заден план.

Така е и сега, с тази чаша на дизайнера Steve Watson. Чашата получи името "Skasa" и действително има много забавна форма, която напомня ягода. Като говорим за формата ,без интересната и дървена поставка, чашата не може да се използва за каквато е повърхност.

А дали, чашата е за чай или кафе, не намерихме кои да питаме. Но, в ръка или на поставката. Тя си остава не просто чаша, а отличено дизайнерско хрумване. Просто но, оригинално.









Взето от MaxMan

понеделник, 20 октомври 2008 г.

Италианските групи Illycaffe и Campari направиха заедно ликьор. Новата напитка с вкус на 100 процента арабско кафе се нарича Illyquore. Тя е на базата на иновативна рецепта и не съдържа консерванти.

Ликьорът ще се продава в Италия от юли тази година, а от началото на 2009-та и в чужбина. Според Андреа Или, президент и главен изпълнителен директор на групата за кафе от Триест, новата напитка ще даде възможност на любителите на Illycaffe да опитат перфектния му синтез със стила и страстта на Campari.

28-градусовата напитка ще може да се пие както чиста и с лед, така и под формата на коктейли. Средната цена на бутилка Illyquore ще бъде 12 евро.
Взето от zar.bg

Приготвянето на всяка напитка има определена последователност

Приготвянето на всяка напитка, разбира се, има определена последователност:

1. Изберете чашата по рецепта и я охладете или затоплете (в зависимост дали подготвяте топла или студена напитка).

2. Пригответе украсата и я оставете на дъската за рязане във вид, готов за поставяне на чашата за консумация.

3. Охладете шейкъра, баровата чаша или чаша за консумация (при build). Това става с няколко парчета лед, които се изхвърлят след охлаждането. Точно тази техника, рядко се използва в повечето барове, тъй като е много “тежка” и “класическа”. Но ако искате да се представите добре пред някой клиент, трябва да спазвате това правило.

4. Добавете съставките. Никога не слагайте газирана напитка в шейкър или блендер, тя се налива накрая!

5. Сложете лед.

6. Поставете украсата. Поставете сламки без да ги огъвате и без да ги хващате за горната част – нехигиенично е! Може да използвате и щипка ако прецените, че не е твърде “тежко” за конкретното заведение или клиент.

7. Сервирайте, като хващате чашата винаги за долната част.
За да изглежда една напитка наистина привлекателна от естетическа гледна точка, е добре да знаете няколко малки тайни.

- чашата, в която се сервира напитката, трябва да е пълна или на един пръст под ръба, или до горе.
Защо? Ако е недостатъчно пълна, това значи, че или не сте преценили добре количеството, или просто ви „се свиди” и ощетявате клиента, госта на вашето парти. В бизнес, където ледът играе такава важна роля, това е недопустимо.

- сламката, която поставяте не трябва да стърчи много от чашата –
режете ги на подходяща дължина, като отстранявате огъващата се част.
Защо? Не е красиво сламката да стърчи на 4 пръста от ръба на чашата, ако няма да развивате дипломна работа на тема дистанционно консумиране на коктейли.

- две сламки се слагат само на напитки с много трошен лед или на много гъсти такива.
Защо? С една сламка е много трудно да пиеш Мохито или замразено (Фрозен) Ягодово Дайкири. Двете сламки позволяват по-лесно да се отделя течноста от натрошения лед. От друга страна какво прави втората сламка в „Текила сънрайз”, например? Или ви влиза в окото, докато пиете от другата или цапа масата, след като съобразително сте я извадили от чашата, или ви пречи на свободното вдишване… А аз лично не мисля, че с две сламки едно питие е по-красиво…

- “златно правило” в барманството е, че украсата трябва да е семпла – резен плод и/или черешка са достатъчни. Плодови салати по ръба на чашата са крайно нежелани и прекалено кичозни. Днешната комерсиализация на баровете, обаче често поражда необходимост от компромис с това правило. Хората просто харесват всички тези чадърчета, бъркалки, атлетки-сабя, атлетки-шпага, ветрило-ябълка…нека не продължавам.
Ако искате да впечатлите гостите на своето домашно празненство ,използвайте смело украса.

… В случай, че решите да сътворите нещо стилно бъдете по-умерени в украсата, съобразявайки я със съставките. Например, ако има портокалов сок в напитката, използвайте резен портокал с черешка и т.н.

Моя съвет при класическите рецепти на коктейли е да използвате семпли украси … Все пак, да не се подиграваме с труда на поколения бармани и впечатляващата история на коктейлите.

неделя, 19 октомври 2008 г.

Умерената употреба на алкохол е здравословна

Поредното проучване, този път защитаващо употребата на алкохол, но в умерени граници!

Умерената, дори и всекидневна, употреба на алкохол, може да удължи живота. Това обаче не се отнася до хората, злоупотребяващи с алкохолните питиета, твърди изследване, проведено от Католическия университет в Кампобасо, Италия, чиито резултати са публикувани в декемврийския брой на Archives of Internal Medicine.
Италианските учени са обобщили данните от 34 проучвания, проведени през последните няколко години в Европа, САЩ, Австралия, Япония и Китай и включили общо наблюдения над повече от 1 милион души. Специално са били подбрани изследвания с голяма продължителност – между 6 и 26 години.
Резултатите показват, че хората, които могат да бъдат определени като умерено употребяващи алкохол (независимо от неговия вид) живеят с около 18% по-дълго не само в сравнение с онези, които злоупотребяват с алкохола, но и с хората, които изобщо не посягат към чашката или го правят спорадично.
“Резултатите са несъмнени, но е важно да се отбележи, че те са в сила именно за умерената употреба на алкохол. Дори само при 102 чашки повече, нещата драстично се променят”, посочва Аугусто ди Кастелнуово, ръководител на научния екип.
Под умерена употреба на алкохол учените фиксират 2 до 4 питиета дневно за мъжете и 1-2 – за жените. Едно питие по тяхното определение означава чаша бира или вино и до 30 г концентрат.

Креативни джаджи за заведения

Дъмбел - спортна напитка


Колко литра вдигаш? Малко е смешно, но когато си в командировка или на почивка, не е много уместно да си носиш гирите. Тук идва Дъмбел спортната напитка. Разбира се е само концепция, но ако направят модел с бира, ще помогнат на много хора.


Закрепящи се чаши

Ето първия нормален начин да сервираш кафе, ако не си професионален сервитьор. Със сигурност няма да обърнете нито една чаша!










Сокоизстисквачка

Gibli Ortal е покрил основните изисквания на всяко модерно заведение - изчистен дизайн и не заема място.










Взето от Джаджите.ком

Еволюцията на Coca—Cola

Голяма колекция от бутилки на фирмата Coca–Cola, национална икона на Америка, събрана от всички краища на Земята. Съществува легенда, че очертанията на бутилката която знаем сега, е стилизиран силует на секс-символа на американското кино от началото на ХХ век, актрисата Грета Гарбо.
За повече информация и снимки чукнете тук!
Взето от eyebg.com

събота, 18 октомври 2008 г.

Кафето намалявало женските гърди

Проучване направено в Швеция показва, че жените които пият много кафе имат по-малки гърди.

Половината от жените участвали в изследването имат ген, който свързва пиенето на кафе с големината на бюста. "Пиенето на кафе може да влияе на големината на гърдите", казва Хелън Йенгстрон, професор по онкология към университета Лунд. Жените със средно телосложение, а с големи твърди гърди имат повече млечни жлези и по-голям риск от заболяване рак на гърдата. Предишно изследване показало, че при жените които пият поне три чаши кафе на ден, рискът намалява. Изследването, в което участвали 270 жени, показало че съществува ясна връзка между пиенето на кафе и големината на бюста.
Взето от Vestnik 24

Статистики, класации и куп други работи, които стресират и без това стресирания живот на хората. Ами да пият по 50гр. уиски на ден, беше доказано, че е полезно за сърцето!

петък, 17 октомври 2008 г.

THE NEW TASTE OF TEMPTATION

През 2007 година "V&S ABSOLUT SPIRITS" производителя на "Абсолют" пусна на пазара четири нови продукта – водка с вкус на круша, манго, „Абсолют Ню Орлиънз”, „Абсолют 100”. Е, да ви обърна внимание на първата! Определено заслужава внимание. Идеална за всякакви миксове. Благодат за всеки барман (вече имаме нов цвят в палитрата). А също така радост за ценителите.


Както останалите водки на компанията, тя е произведена само от натурални съставки, без добавена захар или подсладители. В дизайна на бутилката се преплитат два нюанса на зелено с линии, вдъхновени от формата на круша. Абсолютно ефектна е и рекламата със змията, пълзяща покрай новата бутилка под мотото „THE NEW TASTE OF TEMPTATION”.

Препоръчва се да се консумира смесена със Спрайт и резен лимон във висока чаша с лед.

Взето от BARDOM

сряда, 15 октомври 2008 г.

MyFountain


MyFountain е дългоочаквания принтер за коктейли. Снабден със сензорен LCD дисплей и зареден с 16 различни напитки е готов да оправи настроението на всеки. Не е като барман, но е по обективен когато предлага напитки, съобразява се със сезона, времето, работен ли е деня и т.н.






Видео

вторник, 14 октомври 2008 г.

Професия барман

„Да си барман е призвание”, „Барманът трябва да е психолог”, „От всеки човек барман не става” и какви ли още не клишета съм чувал за нашата професия. Дотолкова са изчерпани тези определения, че дори не ми се обсъждат.

Това е една професия, която може да се работи с малко знания (в зависимост от заведението), но може да се практикува и на високо професионално ниво (с много повече знания). Смело мога да заявя, че този бранш е един от най-динамично развиващите се. В резултат на което, българските бармани не само, че не отстъпват на колегите си от цял свят, но и като комплексни качества са далеч пред тях.
Няма да пропусна да отбележа, че работещите българи в тази сфера у нас и в чужбина, на практика докарват повече приходи в държавата, отколкото редица действащи политици (нищо, че на тях това им е работа).

Не е тайна, че мнозина работят по заведения, просто докато завършат образованието си или докато не им се отдаде по-добър шанс в живота. Но и не малко от тях имат солиден опит и знания, достойни за уважение. Вярно се оказва едно друго клише обаче, че „професията е до време”. Така е! Тя дава много, но и взима не по-малко. Какви ли не пороци я съпътстват. Работи се при почти постоянен стрес, често в задимени и шумни заведения. В даден момент или се пристрастяваш към този начин на живот, в които гледаш представлението от първия ред или си казваш, че ти е било достатъчно.

Всеки, който работи зад бара и приготвя напитки, има право да се нарече барман. Неговите комплексни познания обаче ще определят, докъде е стигнал в тази необятна професия. Казвам комплексни, защото ако сте добри или перфектни в една дисциплина, това не ви прави добър барман. Непрекъснато трябва да се развивате в много области, като в същото време да намирате баланс в набирането на знания. Ако приемате работата си сериозно, искате да сте във лигата на добрите, да се чувствате господари на работното си място и да бъдете цялостно изградени като професионалисти е необходимо да поддържате много добро ниво в следните 5 дисциплини:

1.Основни познания за алкохолните напитки
Трябва да сте наясно с начина на производство; съдържание на алкохол и захар; вкус и цвят на всички спиртни напитки и ликьори, както и да имате добри познания за видове бира и вино.





2. Миксология (mixology)
Освен като наука за миксирането, това ново понятие, определя способността ви да смесвате свободно напитки без предварителна рецепта. За да се справяте добре с този елемент от барманството е необходимо:
- да познавате добре класическите смесени напитки и основните техники за приготвянето им(необходимата ви информация в глава „Смесени напитки”);
- да сте наясно с основните комбинации на видове алкохол, ликьори и безалкохолни напитки;
- да умеете да преценявате клиентите и техните вкусове;
Всепризнато изискване е един барман да знае поне 150 рецепти за смесени напитки. Само класиките са около 80. Останалите 70 би трябвало да научите по време на практиката си като барман. Това става най-добре като многократно ги приготвите в истински работни условия. Не се опитвайте да научите тези 70 рецепти наизуст. Така или иначе ще ги запомните. Старайте се да извличате основния принцип на миксиране. Наблягайте на пропорциите, на поносимостта между отделните съставки, вида чаша и техниката на приготвяне (метод). Изводите, които ще направите сами за себе си, са незаменими.


3. Работата с клиенти
Тази дисциплина се оказва жизнено важна при съвременната жестока конкуренция в ресторантьорството. В избора на заведение от един тип (напр. два бара) наред с други фактори като качество, цени, интериор, ниво на обслужване, силно влияние оказва доброто и приятелско отношение на персонала. Затова той трябва да е добре подготвен. Но нас ни интересуват хората зад бара. Не всеки барман успява в тази област. Някой са природно комуникативни и лесно осъществяват контакт с хората, други имат нужда от време, а трети просто и след години работа си остават дръпнати и затворени. Клиентът не иска да вижда темерути на бара, може да го направи на улицата или дори у дома си. Барът е място за забавления, приятна компания и добри напитки. На нашето работно място трябва да изглеждаме щастливи и да караме клиентите ни да се чувстват добре. Тези от вас, който правят първи стъпки в професията, най-добре да се учат от по-опитните си колеги. В началото дори може да се копират начин на поведение, докато се изгради собствен стил на общуване с гостите.
Няколко съвета, които могат да ви помогнат:
- перфектното познаване на менюто на заведението винаги ви дава допълнително спокойствие.
- по време на целия процес на обслужване, усмивката не трябва да слиза от лицето ви.
- преценявайте добре, кога и дали да използвате шега в разговор с клиенти. Тя винаги трябва да е кратка и безобидна, и никога свързана пряко с клиента. По-добре се пошегувайте със себе си или с нещо странично.
- намерете повод да започнете разговор с клиента, особено ако е сам. Персоналното внимание е много важно за повечето хора. Така бихте спечелили редовни посетители, защо не и приятели. Един непринуден сърдечен разговор би бил много разтоварващ, както за вас, така и за госта.
- не забравяйте, че има моменти, в които не трябва да опитвате да сте забавни – има и клиенти, които просто искат да бъдат оставени на спокойствие.
- научете се да преценявате човека пред вас за да имате представа, какво би искал той и, следователно, как да се държите с него.
- никога не казвайте „няма”, винаги може да предложите алтернатива на клиента.
Има моменти, в които един барман трябва да покаже, че е способен да забавлява клиентите си – т. нар. ентътейнинг (entertaining). Едно ново понятие, което скоро навлезе в практиката. Барманите с добър ентътейнинг са тези, които са способни да въвлекат клиентите в стопроцентово парти, да забравят почти всички задръжки и да създадат незабравимо шоу за своите гости. Все неща, които не могат да се опишат, а трябва да се видят. Друг термин, който визира ентътейнинга, е анимация.

4. Владеене на чужди езици
Изключително необходим елемент, независимо дали работите в курортен комплекс или в някой град в България. Необходими са ви не само за да може да комуникирате с клиенти, а и за да ползвате свободно чужда литература. Английският е абсолютно задължителен, без него не може да свалите дори една рецепта от интернет. Желателно е да знаете и немски поне дотолкова, че да работите свободно с германци. Ако пък знаете немски по-добре, трябва да поддържате сносен работен английски.
Повечето заведения при набиране на персонал изискват владеене на два западни езика. Това са предимно тези в летните и зимни курорти. Като разбира се, всичко това е продиктувано от националността на туристите, които ги посещават. Също така, в много от големите градски хотели през цялата година отсядат чуждестранни гости. Не може да почнете работа там, ако нямате нужните езикови умения. Излишно е да споменавам, че без тях е немислимо да кандидатствате за работа в чужбина.

5. Флеър (Flair)
Коронната дисциплина в барманството - най-атрактивна, най-трудна, най-оплювана и най-възхвалявана. Тя е тази, която събира погледите на хората, кара ги да крещят от удоволствие, а човекът зад бара превръща в герой.
Всяко жонглиране с бутилки, чаши, шейкъри, лед, плодове и т.н. може да се нарече флеър. Той се разделя на два вида: работен и екстремен.





5.1. Работен флеър (работни движения)
Това най-общо казано е флеър, използван по време на подготовката на напитките за конкретния клиент . При него не се прекъсва процесът на смесване на напитки, като в същото време се използват атрактивни движения. Отличава се също с по-голямо количество течност при бутилките. Те са тези, с които се работи на бара и обикновено са доста пълни, което прави движенията с тях по-семпли и премерени, за да не се разлива алкохол. Класика в тази дисциплина са движенията с бутилка и тин (желязната част от бостън шейкър). Характерно за работния флеър е, че при самото приготвяне на дадена смесена напитка барманът изпълнява всеки един елемент от процеса максимално атрактивно. Използва се жонглиране с ледчета, рязане на струя, наливане през лакът, сглобяване и разглобяване на шейкър и т.н. Не се позволява докосване с ръце на леда, вътрешната и външна горна част на чашите на клиента и украсата.

5.2. Екстремен флеър
Тук нещата стават много сериозни, крайно интересни дори опасни за вашето здраве. В тази дисциплина влизат главозамайващи движения с три или пет предмета било то тин, бутилка или комбинация между двете. Много е трудно да се опише с думи, нещо което, дори видяно с очи, изглежда невероятно. Най-добрият начин, да си създадете представа за екстремния флеър е като гледате видео от състезания за бармани. Това е и най-добрият начин за самообучение. Друг вариант е да се запишете в специализиран бармански курс или просто да се обърнете за помощ към някой от многото кадърни колеги в страната.
Всички, които упражняват професията, трябва да обърнат внимание и на нещо друго – външния си вид, особено мъжете. Нямам предвид обичайните за всяко заведение изисквания да сте избръснати, прилично подстригани (това вече отпадна на много места) и т.н. Не че не трябва да ги спазвате, напротив. Но тъй като, ежедневно имате контакт с хора, трябва да изглеждате добре. Ръцете, с които всекидневно поднасяте напитки не е желателно да са покрити с косми. Същото важи и за врата, носа, ушите и областта между веждите. Такива са съвременните изисквания за мъжка красота и вие трябва да ги спазвате. Все пак барманите посрещат с външния си вид, а изпращат с коктейлите.