Вече няколко години "Каменица" предлага безалкохолна бира без особен успех. Учудващо е, че "Каменица 0%" (екс-"Каменица леко") не изчезна по време на чистката в "Каменица", когато си заминаха "Каменица екстра" и "Каменица червено", и "Каменица бяло". Едва сега осъзнавам, колко иновативни, но и припряни са били в пловдивската пивоварна.
Но да се върнем на основната идея. В българското подразделение на InBev най-накрая "измъдриха", че кампаниите за отговорна консумация (особено за шофиране в нетрезво състояние) могат да паснат идеално в комуникационния микс на "Каменица 0%". Ама що чакаха досега, така и не става ясно, защото именно сладникавата безалкохолна бира е единствената и първа реална алтернатива (достъпна и произведена в България), когато хем искаш да караш, хем да пиеш бира. Кампанията организирана от "Каменица" и промотираща "Каменица 0%" се казва "Алкохолът е лош шофьор", има подкрепата на СБА и КАТ, и е ненатрапчиво издържана в отличителния за безалкохолната бира син цвят. За целта е създаден и приятен сайт по темата на http://alcoholbaddriver.bg, на който се разказва за различните активности по кампанията. Въобще за мен "Каменица" започват най-накрая да полагат основите на един силна марка, в каквато може да се превърне "Каменица 0%", когато му дойде времето и достатъчно много хора приемат алтернативата "безалкохолна бира".
Публикувано със съкращения от Маркетинг лоКал.
От година и нещо, ние също продаваме Каменица - безалкохолна. Може би сме единствените или едни от малкото заведения в града, които я предлагат.Миналата година успях да я наложа и мога да кажа, че се поръчваше доста добре от шофьори и други на които по една или друга причина, не им харесва алкохола, но им харесва вкуса на бира, при това студена. Тази година обаче, от Каменица се поизложиха. На мястото на стъклените бутилки 0.5cl. пуснаха кен, пак същия грамаж, но с доста по висока цена. И в момента безалкохолната бира, която беше най-евтина от всички други бири, доста си повиши цената! А качеството и грамажа - същите! Естествено при по-високата цена, продажбите рязко спаднаха и се принудихме да я спрем. Все пак, очаквам да я пуснат пак в стъклен амбалаж и на нормална цена.
3 коментара:
основите на един силна марка
___
Алекс, наистина ме развесели. :-))
стринка ти
Стринка ми, не аз съм те развеселил, а господина от Маркетинг лоКал (линка малко по горе)!
Не, развесели ме с това, че се сетих за една случка с мои познати. Били в Разград и отишли да пият по кафе. Поръчали на сервитьорката: Два соКа.
А тя им донесла: два соДа. :-))
Така разбрало момичето, свикнало на "разградски" диалект.
Публикуване на коментар