вторник, 15 юли 2008 г.

За повече от един пробит лев.


Kamenitza Lev вече официално е на пазара. Не, няма да струва точно лев, със сигурност ще е по-скъпа. По-премиална от "Загорка специално" и "Шуменско премиум"? Трудно, но не и невъзможно.

Изглежда "Каменица" АД има странен начин на учене от горчивия си опит с бранд разширенията (помните ли Твърдо, Бяло, Екстра?) щом сега отново се прави разширение на "Каменица". Лев обаче сякаш има потенциала да опровергае горчивия опит на създателите си.

Kamenitza Lev е от онзи тип бранд разширения, които са повече нов продукт и по-малко подобрен съществуващ. С новата бира пловдивската пивоварна иска да скочи над всички български бири и да застане наравно с вносните марки. Свръхамбициозна задача, няма спор. Но с какви характеристики и комуникация (видими до тук) разполага Kamenitza Lev:

1. Пакетаж - бутилката определено е силна. Етикет има единствено около гърлото, основното тяло е белязано от два броя лъвчета излизащи от вертикално изписаното "Каменица". Познато? Ха, ама това всъщност e основен елемент от миналогодишния етикет на обикновената "Каменица". Изглежда все пак символиката до голяма степен се запазва. Представена по този начин определено визията отива едно ниво по-горе и по-напред, защото гравираният лъв разполага с по-голяма видима част. Думата "lev" е добавена на хартиения етикет, като е бутната под гореописания логотип. Цветово етикета е издържан в черно и сиво, което си е луксозно оцветяване, а самата бутилка е някак Carlsberg зелена. Всъщност прилика с Carlsberg е не само цветът, а и самото вертикално гравирано лого. Долавям и нещо "холстенско", ама сигурно си въобразявам. Още две характерни черти на бутилката са нейната еднократност и лесна за отваряне twist off капачка. Първото създава повече анти-екологично усещане, а второто е просто удобно.

2. Бирата - мек, негорчив вкус, ароматна и освежаваща. Читава бира от всякъде. Като такава е определена и от International Taste & Quality Institute, Брюксел. На тазгодишните награди Kamenitza Lev e наградена с една звезда (от три възможни), което означава добър вкус. Интересно е, че в конкурса е участвала и Astika Fine Quality Lager (също част от портфолиото на "Каменица" АД, ако случайно някой още не знае). Притеснителното е, че последната е получила две звезди (remarkable taste).

3. Слоган - "Успехът в твои ръце" За съжаление не мога да го коментирам преди да му бъде вдъхнат живот, но на първо четене хем ми допада, хем нещо не му е в ред.

И за финал. На първо четене и вкусване Kamenitza Lev изглежда много по-обещаващо от досегашните разновидности на "Каменица". Според мен от компанията са напипали доста добре времето за обстрелване на премиумизиращия (кофти дума, знам) се потребител с нова бира в националния премиум сегмент. В последните години разликите във вкусовите качества на бирите се размиват, а не преден план излиза външния вид. Новата "Каменица" е доказателство, че занапред всичко ще е въпрос все повече на бранд комуникация и по-малко на съдържание.

п.с.При първа възможност,ще заредя от тази бира,поне на пръв поглед изглежда много добре.
Статията е взета от блога
www.marketinglokal.blogspot.com

Няма коментари: