четвъртък, 17 юли 2008 г.

Кажете сбогом на "Търговище" и добре дошла на "Бяла Мечка"!



Съвсем скоро от търговската мрежа ще изчезне (ако не е изчезнала вече) и последната бутилка водка "Търговище". На много места нейното място вече е заето от прочулата се покрай рекламния си клип "Бяла мечка". Какъв е смисъла обаче от смяната на името и сега пак ли трябва да налагаме новия лейбъл на клиентите. Знам,че разликата между двете водки е в алкохолния градус, при "Търговище" е 40 градуса, а при "Бяла Мечка" е 37,5 градуса, но така и не съм я опитвал новата.
"Търговище",беше може би най-силната българска марка на пазара. Не само на пазара на алкохол, а изобщо. За разлика от продуктите на "Винпром Пещера", "SIS Industries" и изчезналата "Select", "Търговище" през цялото си съществуване разчиташе основно (ако не и единствено) на рекламата, която любителите на водката създаваха помежду си. Маркетинг от уста на уста,така да се каже. За много хора това беше най-добрата българска водка (то не,че имаше някакъв голям избор де). Променят етикета -и всички веднага са научили. Променят бутилката - пак така. Еди-къде си продават менте - никой не припарва там. Феновете и бяха осведомени за всичко.Сега се появи "Бяла мечка". Окей!!! Клипът (който е по-горе) със спорната реплика за чукането, което барманката чака я направи силно позната за кратко време. Но както всеки който е запознат с рекламата може да ви каже - това, че ти знаят името, не значи, че ще ти купят продукта. Аз знам имената на почти всички масови бири, които се продават в момента, но избирам между три варианта, зависи кой предлага заведението. Също така знам и почти всички водки, но се колебая между две от тях. Другото което е, аудиторията на "Търговище" се различава коренно от феновете на "Flirt" примерно. Та така, един български бранд отива в историята, но се задава друг. Да посрещнем водка "Бяла Мечка" както подобава.

Няма коментари: