четвъртък, 27 август 2009 г.

Виетнамско "змийско" вино с огромни препарирани кобри


Обичате алкохол, обичате вино? А обичате ли големи отровни кобри? Ако отговорът е "ДА", ще трябва да отидете до Виетнам или някои специализирани магазини в Хонг Конг, където се предлага от това "отровно" вино!

Ето какво пише в Уикипедия за "змийското" вино:
Snake wine is an alcoholic beverage that includes a whole venomous snake in the bottle. It originated in Vietnam and can be found around Southeast Asia. The snakes, preferably venomous ones, are not usually preserved for their meat but to have the snake poison dissolved in the liquor. However, the snake venom is denatured by the ethanol; its proteins are unfolded and therefore inactivated.

The snake is often placed with many smaller snakes, turtles, insects, or birds, and left to steep for many months. The wine is drunk as a restorative in small shots or cups.

Snakes are widely believed to possess medicinal qualities and the wine is often advertised to cure everything from farsightedness to hair loss, as well as to increase sexual performance. However, many of these claims are likely exaggerated to attract buyers. In this case, the buyers won't be the average Vietnamese or even foreign visitor judging by the size and cost. These two fifty litre bottles on the left and right are 15.7 million dong (£670) and 15 million (£640) respectively.

Interestingly enough, we were a little puzzled by what the middle bottle was, and our guide subtle told us it was "for men". Turns out to be a bear penis in wine...




Горките животни, кобри във виното, червеи в текилата и скорпиони във водката!

Van Gogh Double Espresso Double Caffeine Vodka


Превъзходно направената на вкус водка Van Gogh Double Espresso Double Caffeine предлага едно вкусово богатство за онези от Вас, които очакват повече от своето кафе! Това е сложна и силна напитка със силен, но в същото време вкусен характер, на който се наслаждават любителите на истинското италианско кафе еспресо. Това е единствената водка лицензирана от FDA (Food and Drug Administration), в която има двойна доза кофеин.

сряда, 26 август 2009 г.

10-те най-разпространени измами на сервитьори

1. Маркиране на несъществуващи поръчки

Описание:
Най-популярният начин за измама. При маркиране на поръчката се добавят допълнителни стоки, които не се поръчани от клиента. Самият клиент не получава крайна бележка, плаща по междинна бележка и си тръгва. След това тези стоки се изтриват от поръчката и намалената поръчка се приключва нормално.

Пострадали: Клиентите на заведението. Самото заведение не търпи загуби.

Защита: Необходимо е да се забрани редакцията и изтриването на вече въведени стоки. Всичко, което е въведено трябва да се маркира.

Особености: Тъй като няма кражби, то ревизията не може да открие разлики.



2. Не-маркиране на поръчка

Описание: Популярният начин за укриване на оборота. Въобще не се маркират стоките. Самият клиент не получава крайна бележка, плаща по устен коментар: „Сметката Ви е 12 лева и 50 стотинки” и си тръгва. След това част от тези стоки се въвеждат и се приключват нормално.

Пострадали:
Собствениците на заведението. Самото заведение търпи загуби, които се виждат при ревизия.

Защита: Необходимо е всичко, което е въведено да се маркира. Барманите да са длъжни да дават стоки само срещу представяне на бележка. Изгражда се видеонаблюдение на сервитьорите, чрез което се следи дали маркират поръчките.

Особености:
Всичко се установява при ревизия, но няма персонално отговорни и всеки е солидарно отговорен.



3. Внасяне на алкохол и кафе от вън

Описание: Барманите внасят алкохол и кафе от външни източници. При маркирането на поръчката се запомня колко от внесения алкохол и кафе са маркирани. Самият клиент не получава крайна бележка, плаща по междинна бележка и си тръгва. След това допълнителните стоки се изтриват от поръчката и се приключва нормално.

Пострадали: Собствениците на заведението. Самото заведение не продава стоките, които са на склад. Ревизиите и инвентаризациите не показват отклонения.

Защита: Необходимо е да се забрани редакцията и изтриването на вече въведени стоки. Всичко, което е въведено трябва да се маркира. Добавят се камери за видео наблюдение за контрол на външни доставки.

Особености: Тъй като няма кражби, то ревизията не може да открие разлики.

4. Съхраняване на вече издадени бележки

Описание: Сервитьорите не оставят бележките на клиентите и ги събират. Когато има подобна или същата поръчка, то тя не се маркира в компютъра и на клиента се дава бележката от предишен клиент. Това е валидно там, където има коктейли, кафе, минерална вода и други артикули, които се повтарят.

Пострадали:
Собствениците на заведението. Самото заведение не получава парите от клиентите. С една бележка могат да се отчетат двама или дори трима клиента.

Защита: Необходимо е да се въведе задължение барманите да дават стоки само срещу получена бележка, която те самостоятелно съхраняват. По този начин сервитьорите трябва да маркират всичко, за да могат да си вземат напитките от бара. Допълнително се поставят видеокамери, които записват дали сервитьорите маркират преди да занесат стоките.

Особености: Ревизията показва минимални разлики между наличността и оборота.



5. Неприключване на поръчки

Описание:
Сервитьорите не приключват поръчките, всички поръчки остават отворени. Клиентите си искат сметката, но не искат фискален бон. Сервитьорите не приключват поръчките и не дават фискален бон на този клиенти. Така поръчката се приключва едва когато някой реално си поиска бележка.

Пострадали:
Собствениците на заведението. Самото заведение не получава парите от клиентите. С една поръчка могат да се отчетат много различни клиенти и тя се приключва тогава.

Защита: Необходимо е да се въведе задължение барманите да дават стоки само срещу получена бележка, която те самостоятелно съхраняват. По този начин сервитьорите трябва да маркират всичко, за да могат да си вземат напитките от бара. Допълнително се поставят видео камери, които записват дали сервитьорите маркират преди да занесат стоките и дали накрая приключват сметките.

Особености: Ревизията показва разлики между наличността и оборота.



6. Неприключване на поръчки - II

Описание:
Сервитьорите не приключват поръчките, част от поръчки остават отворени. При дневен отчет не се отразяват неприключените поръчки.

Пострадали: Собствениците на заведението не получават парите на момента.Тъй като рано или късно поръчката трябва да се съхрани, то оборотът се отразява при това приключване, което може да е в следващ ден.

Защита: Поставят се видео камери, които записват дали сервитьорите маркират преди да занесат стоките и дали накрая приключват сметките. След всяка смяна се проверява дали няма отворени поръчки и неприключени сметки.

Особености: Ревизията показва разлики между наличността и оборота.

7. Неприключване на поръчки – III

Описание: Сервитьорите не приключват поръчките, част от поръчки остават отворени. Маркират се стандартни и често повтаряеми стоки – кафе, кола, бира. Сметката се взима „устно”. При насрещна проверка от страна на управителите има марки за тези стоки и те седят на отворена маса. Така с еднократно маркиране се събират няколко сметки .

Пострадали: Собствениците на заведението. Самото заведение не получава парите от клиентите. С една поръчка могат да се отчетат много различни клиенти и тя се приключва едва тогава.

Защита: Необходимо е да се въведе задължение барманите да дават стоки само срещу получена бележка, която те самостоятелно съхраняват и също така да следят часовете на марките. Необходимо е сервитьорите да се задължат да носят клиентската част от бележките на всяка маса. По този начин сервитьорите трябва да маркират всичко, за да могат да си вземат напитките от бара. Допълнително се поставят видео камери, които записват дали сервитьорите маркират преди да занесат стоките и дали накрая приключват сметките.

Особености: Ревизията показва разлики между наличността и оборота.



8. Обединяване на две поръчки в една

Описание: Сервитьорите не приключват поръчките и след това ги прехвърлят на следващи клиенти. Технологията е следната:

* Компания поръчва стоки за 20 лева. Иска си сметката, сервитьорката носи междинна поръчка и прибира парите. Не приключва и сметката остава активна.
* Идва следваща компания на същата маса. Поръчва си повече стоки за 50 лева. Сервитьорката носи само една бележка, където има Старо салдо 20 лева, Ново салдо 50 лева. Тя казва: „Поръчката Ви е голяма, маркирала съм я на две бележки, първата май съм я загубила, вижте си цените в менюто”.
* Накрая сервитьорката маркира поръчката и по този начин само втората компания плаща на заведението, парите от първата се задържат от сервитьорката.

Пострадали: Собствениците на заведението. Самото заведение не получава парите от клиентите. С една поръчка могат да се отчетат двама или дори трима клиента.

Защита: Необходимо е да се въведе задължение барманите да дават стоки само срещу получена бележка, която те самостоятелно съхраняват. По този начин сервитьорите трябва да маркират всичко, за да могат да си вземат напитките от бара. Допълнително се поставят видео камери, които записват дали сервитьорите маркират преди да занесат стоките.

Особености:
Ревизията показва големи разлики между наличността и оборота. Всички липси се поделят солидарно от сервитьорите.



9. Намаляване на порциите и продажби без бележка

Описание: Порциите се намаляват и със спестените суровини се правят нови порции, които се продават без да се маркират през системата. Оборотът не се отчита и парите се задържат от сервитьорите и барманите.

Пострадали: Собствениците и клиентите на заведението. Самото заведение не получава парите от клиентите, а от своя страна те получават по-малки порции.

Защита: Необходимо е да се въведе задължение барманите да дават стоки само срещу получена бележка, която те самостоятелно съхраняват. По този начин сервитьорите трябва да маркират всичко, за да могат да си вземат напитките от бара. Допълнително се поставят видео камери, които записват дали сервитьорите маркират преди да занесат стоките и дали барманите дават поръчка само срещу получена бележка.

Особености: Ревизията не показва разлики между наличността и оборота. Заведението не отразява загуби, но няма отчет за реално извършени продажби.



10. Замяна на стоките с евтин еквивалент и продажби без бележка

Описание: Стоките се заменят с по – евтин техен еквивалент, а реално се продават поръчаните от клиента по – скъпи стоки. След това налятите евтини стоки могат да бъдат маркирани и така привидно количествата са наред.

Пострадали: Собствениците и клиентите на заведението. Клиентите плащат за стока, която всъщност не получават, а собствениците страдат от спад в реномето на заведението.

Защита: Управителите да следят дали се издават същите стоки, които са маркирани. При този вариант сервитьори и бармани „работят заедно”.

Особености: Ревизията е наред, но отразеният оборот не отговаря на реално реализирания.
Взето от www.ivomirchev.com

понеделник, 24 август 2009 г.

Къде да пием най-добрата кайпириня?

Кайпириня е най-популярният коктейл в Бразилия. Това е смес от лайм, захар, лед и ликьор от захарна тръстика (подобен на ракия), който се нарича кашаса (cachaca). Но за да се насладите на съвършената кайпириня, има само едно място, на което можете да отидете – това е Академия да Кашаса, в Леблон, елитен квартал на Рио де Жанейро.

Можете да избирате между стотици марки кашаса, като най-старите от тях са още от 1875 г. Тук се предлага всеки вид кайпириня, а към академията има ресторант, който предлага превъзходни бразилски блюда, тъй като не може да се преживее само с питиета.

Опитайте ескондидиньо (escondidinho), традиционно ястие от сушено говеждо, което се сервира с пюре от юка. Академията вече си е извоювала престижа на „институция” в града. Въпреки популярността й и наплива от туристи – тя все така се стреми да пази своята титла на заведение, предлагащо най-добрата кайпириня.
Взето от www.millionaire.bg

Българско вино ALL IN ONE - Всичко в едно

Сорт: Каберне Собиньон, Мерло, Аликант Буше
Реколта: 2007.

Органолептична характеристика: Гроздето за това вино е избирано от най- добре стопанисваните лозови масиви от района на Любимец. Брано е в касетки при оптимална технологична зрялост. При преработката и винификацията на трите сорта грозде са приложени енологични практики, с цел по-лесното купажиране и получаването на вино, в което да преобладават плодовите аромати. С тази цел само 20 % от виното в купажа е старяло във френски и американски бъчви.

Цветът на това вино е искрящ, с черешови отенъци.
Ароматът е с много атрактивен плод, доминиран от черни горски плодове, с добре интегрирани нюанси на дъб - дим и канела. Тялото е меко, сочно и добре структурирано, с много силен вкусов аромат, като на финала се долавят ненатрапчиви танини.

Препоръчва се за консумация с леки храни – паста, ризото и бели меса.
Бутилирано – август 2008

Лимитирана серия – 7200 бутилки


Взето от www.belowtheclouds.com

неделя, 23 август 2009 г.

петък, 21 август 2009 г.

Безплатен секс срещу 10 текили. На промоция!

Дискотека в Палма де Майорка предлага уникална промоция в опит да се спаси от финансовата криза, разказва германският в. "Билд".

Който изпие 10 текили, получава право на безплатен секс с танцьорките на сцената. Има и бонус - презервативи.

В заведението с предизвикателното име "Рай" се влиза само срещу 15 евро и в началото изглежда като съвсем нормална дискотека.

Около 3,30 ч след полунощ обаче започва разкрепостеното шоу.

Ето какво разказва пред в. "Билд" жена, посетила дискотеката:

"Около 3 часа през нощта на сцената се появиха шест голи модела. Избрани бяха шест мъже от публиката. Единият бе толкова пиян, че не получи ерекция. Бе освиркан и изгонен от сцената. Най-добре представилият се пък получи овациите като победител на боксов ринг".

Сезиран от изданието, Съюзът на хотелиерите в Майорка реагирал с изненада.

От там заявили, че подобни методи не отговарят на тяхната концепция за развитието на туризма в Испания.
Взето от www.dnes.bg

четвъртък, 20 август 2009 г.

Край на барманските лъжи с алкохола


На път е "царството" на цар Киро да отиде в забвение. Умни хора (не се и съмнявам, че са такива) измислиха нов уред - детектор на фалшив алкохол или пък алкохол, който дори да не е фалшив, просто показва името на това което пием. С второто действие се избягват случаите, когато някой почерпен баровец, който досега е "цакал" за чаша 18 годишно "Johnnie Walker", а бармана на следващата му идентична поръчка налива обикновено Джони и си прибира разликата. В уреда има база данни на по-известните алкохоли като Johnnie Walker, JB, DYC (испанско уиски, нещо като нашият Савой), Havana Club, Pampero, Brugal y ets.. Всичко което е нужно да направите е да потопите за 20 секунди върха на уреда (приличащ на модерен термометър) в питието и на LCD дисплея се изписва марката която са Ви сипали според химичния състав на субстанцията в чашата.

Умна машинка! Искам такава джаджа и започвам скандалите по родните "топ" заведения!

Бирени революции

Специалисти по генетика са установили, че дрождите, от които се прави леката бира тип "лагер", имат два генетични предшественика, а не един, както се смяташе досега, пише БГНЕС.

Откритието може да обясни произхода на двете основни категории лагер – Saaz, към който спадат марките Pilsner, Budweiser, както и Froberg (тук попада и Heineken).

Най-вероятно дължим бирата, която се пие в наши дни, на закон в Бавария от XVI век, който забранил варенето на пиво през лятото, тъй като жегата разваляла качеството на напитката. Производителите на бира били принудени да приготвят своя продукт през зимата и така неволно участвали в ранна форма на генетичен експеримент, който довел до хибрид от студоустойчиви дрожди.

Хибридът е кръстоска между S.cerevisiae, които са в основата на маята за тесто, и S.bayanus – дрожди, които ферментират при много ниски температури – от 5 до 10 градуса. S.cerevisiae е бил традиционният начин за производство на пенливата напитка, тъй като ефикасно превръща захарта в алкохол. Комбинацията между тези дрожди и студоустойчивите S.bayanus е създала щама Saccharomyces pastorianus, от който се прави леката бира и до днес.
Взето от www1.zar.bg

вторник, 18 август 2009 г.

И пак за оригиналните идеи на Absolut


Миналият понеделник, една от най-добрите световни марки водка - Absolut - пусна нов дизайн на на своите бутилки. Absolut направи това с известната дизайнерка Natalia Brilli, която е известна с това, че обвива всякакви предмети с кожа. Освен кожата, дизайнерката сложи и шипове, които дадоха по - специфичният вид на бутилката. Освен кожена бутилка, Absolut, фирма, която се отличава с оригиналните си идеи и търсене на максимален брой потребители с най - различни наклонности, пусна бутилка без основните и добре познати надписи по стъклото за гейове, лесбийки, хетеросексуални и други с по - различни наклонности от общоприетите.

понеделник, 17 август 2009 г.

Smirnoff поглъща Absolut?

Британският алкохолен гигант “Диаджо” ( Diageo Plc) е силно заинтересуван от шведската компания за водка “Абсолют” (Absolut), оценена на 6 милиарда долара, съобщи Ройтерс. Изпълнителният директор на “Диаджо” Пол Уолш е заявил, че покупката е постижима и потенциалът на марката ще бъде ясен, когато се уточнят финансовите подробности. “Диаджо” вече притежава водка номер едно по продажби “Смирноф”. Според Уолш няма никакви юридически затруднения сделката да се осъществи, най-големите трудности ще бъдат свързани със самия алкохолен пазар. Шведската алкохолна компания е собственост на 90-годишното държавното предприятие “Вин енд Сприт” Vin & Sprit (V&S). Четири дружества се борят за закупуването му: “Перно Рикард”, “Форчън Брандс”, “Бакарди” и “Диаджо”. “Абсолют” е една от най-големите и бързо развиващи се алкохолни марки в света. След приватизацията на компанията 50% е притежание в САЩ. Уолш е заявил, че все още не е запознат с всички подробности около държавното предприятие “Вин енд Сприт”, но очаква през октомври потенциалните купувачи да се съберат и да уточнят подробностите по сделката. Главен организатор на продажбата е банката “Морган Стенли”. Според анализатори от “Ройтерс” “Диаджо” ще има много повече проблеми с регулаторните органи в Брюксел, отколкото с тези във Вашингтон. Зад Океана антитръстовото законодателство се прилага в различна степен към различните видове водка. В Европейския съюз мерките са едни и същи. В портфолиото на “Диаджо” влизат популярната водка Smirnoff, уискито Johnnie Walker, ликьорът Baileys, бирата Guinness и други. Марките се продават в 180 страни по целия свят. “Диаджо” е листвана на борсите в Лондон и Ню Йорк. За алкохолния производител разботят 22 000 души. “Абсолют”-ната история Водката “Абсолют” води началото си от 1879 година. Неин създател е Ларс Олсон Смит. “Абсолют” е третата по продажби спиртна напитка след “Бакарди” и “Смирноф” и е разпространена в 126 страни по целия свят. Най-големият й пазар е САЩ, където 40% от вносната водка е “Абсолют”. Първоначално името на алкохола е Tiodubbelt Renadt Bränvin. Думата “водка” не е използвана в шведския език до 1958 г. За кратко време напитката на Смит се превръща в хит на пазара в Стокхолм. Успехът на марката в днешно време се дължи и на рекламната кампания, започнала през 1980 година. Основен елемент в нея е бутилката на водката, която и до днес се използва за популяризиране на продукта. Най-скъпата водка Титлата “Най-скъпа водка в света” си поделят руската „Столичная Елит” (Stolichnaya Elit) и френската „Жан Марк ХО” (Jean-Marc XO). Цената и на двете е 60 долара за 750 мл. Руският вариант е на зърнена основа, тройно дестилирана и тройно филтрирана. Френската е пшенична и е филтрирана десет пъти. Нов претендент е шотландската „Дива Водка” (Diva Vodka), която не само е тройно дестилирана, но и на крайния етап от производството е прекарана през „пясък” от натрошени диаманти и други скъпоценни камъни. Във всяка бутилка от напитката има скъпоценни или полускъпоценни камъни, включително и диаманти.

неделя, 16 август 2009 г.

„Медведеф“ срещу „Путинка“

Водката „Медведеф“, кръстена на руския президент Дмитрий Медведев, не успява да се наложи над конкурента си – популярната „Путинка“, носеща името на бившия държавен глава, а сега премиер на страната Владимир Путин, пише в. „Ведомости“, цитиран от БГНЕС.

„За разлика от „Путинка“ „Медведеф“ не звучи много руски, не особено популярно, не грабва клиента”, посочва експертът по маркетинг Александър Ерьоменко.

Той добавя, че окончанието „еф“ напомня за някогашните руски аристократи, забягнали след революцията във Франция и „пофренчили“ имената си.

„Медведеф“ бе пусната в продажба през декември, но засега не може да измести „Путинка“, която държи 4,4% от пазара на руска водка.
Взето от www1.zar.bg

събота, 15 август 2009 г.

Крадливи маймунки на Карибите

На Карибите са се завъдили странен вид крадливи маймунки, които така са развили вкус към алкохола, че редовно крадат коктейлите на плажуващите. Това видео ми напомня на животните в Африка, които пък се напиват от плодовете на африканско дърво, казващи се Амарула. Скоро разбрах, че имало и ликьор, който се прави от тези плодове.


Ето го и видеото:

петък, 14 август 2009 г.

Комични ситуации в баровете

Попаднах в една страница на тези комични ситуации и мога да Ви уверя, че голяма част от нещата написани по-долу, са точно така!



Моля поръчвайте питиетата едно по едно, защото обичаме да бягаме напред-назад, така поддържаме фигура.
***
Когато поръчвате за всички се уверете, че не знаете какво искат когато стигнете бара. Обичаме да стоим и да ви чакаме докато отивате и се връщате или крещите през цялото заведение, за да разберете, (и да ние разбираме, че това, че другите клиенти стоят и чакат вече половин час и започват да мърморят не е ваш проблем)
***
Когато си поръчате две питиета, спокойно вървете до маста да ги оставите и да си поприказвате преди да ги платите. Ние ще изчакаме, няма къде да ходим, а и оценяваме почивката.
***
Никога не ни давайте парите в ръцете. Ние много обичаме да ги вземаме от бара, особенно ако са стотинки в локва от бира.
***
Никога не казвай ‘може ли’ или ‘благодаря’ – шока може да ни докара инфаркт.
***
Когато искате чипс със сол, уверете се че сте попитали за всички вкусове преди да поискате натурален – така ни помагате да запомним асортимента.
***
Ако сте чакали две минути на бара може да се заядете с нас, че чакате от половин час – това ни поддържа ритъма тъй като нямаме представа за времето.
***
Когато купувате питие за Иван и Мартин моля не ги питайте какво искат – само кажете имената им и ги посочете, защото много обичаме да отгатваме и се чувстваме неповторимо когато познаем.

Взето от http://smqh.info

четвъртък, 13 август 2009 г.

Кафе машина, която изпълнява всяко желание

За любителите на кафето с внушителни банкови сметки няма нищо по-хубаво от машината за еспресо на Bellevue’s. Просто защото това не е каква да е еспресо машина, а най-скъпата в света. Компанията производител предлага първата машина, която повече прилича като излязла от научно-изследователска лаборатория, отколкото на кафе-машина. Bellevue’s прави всичко и предлага 165 различни горещи напитки от още толкова вида кафе, чай, капучино, мокачино и т.н. Млякото е над 10 вида,а само избора на сметана, шоколад, мед и захар ще ви отнеме доста време.

С един бутон си избирате и начина на сервиране на избраното от вас кафе, но и тук ще се затрудните защото чашите и лъжичките са безброй. Цената на кафе машината от ново поколение е между 10 000 и 40 000 долара. От компанията уви няма да ги пускат масово, а чрез поръчка за специални клиенти.
Взето от www.millionaire.bg

вторник, 11 август 2009 г.

Джин с Тоник за успокояване на нервите

Един джин с тоник наистина успокоява нервите след напрегнатия ден в офиса, но ефектът се дължи колкото на алкохола, толкова и на аромата на парчето лимон, твърдят японски специалисти, цитирани от в. „Дейли телеграф“ и в. „Дейли експрес“.

Изследване на учени от Токийския университет показа, че вдишването на цитрусовия аромат понижава стреса, защото лимонът съдържа химичното съединение линалол. То премахва ефектите от стреса върху 109 различи гена в човешкото тяло и има благотворно въздействие върху химията на кръвта.

Известно е, че когато човек изпадне в стрес, ядоса се или се уплаши, съответни гени се активират и нивото на белите кръвни клетки се повишава. Тези процеси причиняват депресия, възпаление, безсъние и в по-тежки случаи натоварват сърцето и водят до състояния, които могат да бъдат смъртоносни.

Тестовете показаха, че линалолът намалява повишената активност на гените и нивата на левкоцитите. Резултатите, публикувани в „Списание за селскостопанска и хранителна химия“, потвърждават схващането, че ароматерапията облекчава стреса и повдига настроението.

Изследванията на японските специалисти са първото научно доказателство, че благодарение на линалола цитрусовият аромат отпуска не само духа, но и тялото.

Химичното съединение се съдържа във всичко, от масажните масла през смеските от изсушени цветя, билки и плодове (“потпури“) до освежителите за въздух. Полезен за душата и тялото е също ароматът на лавандула, манго и други ароматни растения.
Взето от www.po-zdravi.info

понеделник, 10 август 2009 г.

До кога ще можем да се радваме на вкусно кафе?

Според ново проучване, климатичните промени помагат на вредителите по кафето да го унищожават

Повишаващите се температури в тропиците, поради промените в климата, могат да насърчат разпространението на H. hampei (насекомо, пробиващо дупки в кафето), един от най-опусотшителните за културата вредители, предаде Агенция Ройтерс.

Но Възстановяването на стария начин на отглеждане на храстите кафе - под сянката на дърветата, може да намали температурите и да помогне, според изследването. Сянката също може да привлече хищници, които да се хранят с вредителя.

"Чрез анализиране на климатични данни и наблюдения, екипът установява, че насекомото е способно лесно да се адаптира към широк спектър от температурни вариации, често срещано явление в площите, заети от кафе", се казва в изявление от Международния център по физиология и екология на насекоми (icipe).

"Повишаването на температурите ще увеличи популациите на H. hampei, което сериозно ще навреди на кафето. Особено опустошителни последици се очакват в районите, в които дърветата произвеждат плодове през цялата година, като Колумбия," се казва още в изявление.

Изследването е проведено в Колумбия, Кения, Танзания и най-големия производител на кафе в Африка - Етиопия. Учените установяват и че засега незасегнатите субтропични райони също ще пострадат от вредителя.

Все пак, най-подходящ начин за производствените системи за справяне с по-високите температури ще бъде производителите да се върнат към началото на отглеждане на културата, под сянката на дърветата в горите, твърдят учените. В Етиопия той все още се практикува. На големите производители ще се наложи да засадят високи дървета в площите си, заети от кафе.
Взето от ecomedia.bg

неделя, 9 август 2009 г.

Еспресото - все по-известно в САЩ благодарение на Lavazza


На всички ни е познато кафето което се сервира в Щатите. Кафе от кана, направено на обикновена машина която пълни каната и американците пият големи количества от така направеното кафе, което е с по-малка консистенция на кофенин и повече вода.
Но от известно време друг тип кафе печели фенове в тази държава и това е еспресото! Преди 10-15 години почти не се е поръчвало еспресо, ако не броим европейските туристи.
Последно време американците поръчват все повече еспресо, капучино или кафе с мляко и големите вериги като Starbucks не пропускат да го включат в менюто си.
По тази причина, марки като италианската Lavazza, се опитва да си направи място на обширният американски пазар. Ennio Ranoboldo отговорен директор на Lavazza за Съединените Американски Щати, разкрива тайните на доброто италианско кафе. Водата за кафето трябва да бъде гореща между 194 и 203 градуса по Fahrenheit, да мине през смляното кафе с налягане от 9 бара за време не повече от 25-30 секунди и се поличава точно една унция (около 30 мл.) кафе еспресо.

Скрита камера - ужасна сервитьорка :))

петък, 7 август 2009 г.

Коя бира е най-добра? Дегустация на 22 вида от магазина

Дегустаторите оцениха най-високо „Карлсберг”, а "Загорка" отстана на дъното заедно с „ММ”


Тези 6 бири, донякъде изненадващо, се оказаха най-добри при дегустация на общо 22 вида от пазара. Води “Карлсберг”, след нея се нареждат останалите отляво надясно. Снимка: e-vestnik

„Първата глътка бира е като бащина милувка”, „По-добре промиване на бъбреците, отколкото промиване на мозъците” с подобни реплики започва организираната от e-vestnik дегустация на бира. Мястото е бирария „Мавзолея” - в градинката зад бившия мавзолей, а целта на срещата – да се опитат и оценят 22 различни марки бира от пазара. Изненадите за дегустаторите, които опитваха на сляпо, без да виждат какво им сипват, бяха големи.

Участници в дегустацията са Румен Белчев от в. „Стършел”, основател на бирената партия през 1990 г., за когото се твърди, че е изпил десетки хиляди литри бира и дългогодишният басист на ФСБ Ивайло Крайчовски, заклет бираджия, главният редактор на вестник „Експрес” Стоян Сираков, Нели Томова и Иван Бакалов от e-vestnik. Присъстват и двама гости, които участват извън класацията, защото не се смятат за достачъно компетентни да дегустират. Макар че бирата не е за професионалисти, а за всеки…

Дегустаторите обменят мнения по време на дегустацията, но накрая се учудват на оценките си. Вляво Стоян Сираков, вдясно Румен Белчев, в средата Ивайло Крайчовски и Марта Евтимова, редактор в Нова ТВ. Снимки: e-vestnik

Всички бири са само в стъклени бутилки и са купени от супермаркети в София, а някои като “Бургаско”, “Алмус” и “ММ” - от провинцията.

Барманът налива бирата скрито, без гостите да виждат какво се сипва в чашите. Редът, по който се поднасят и опитват бирите, е определен на случаен принцип. От всяка марка бира се сипват по стотина грама. Умишлено се използват чаши за минерална вода, за да не се влияят и разсейват дегустаторите от рекламните надписи „Калтенберг”, които украсяват бирените чаши в заведението. Участниците в дегустацията попълват формуляри, в които дават оценка по шестобалната система на всяка бира и по желание добавят бележки за вкуса и особеностите й. Класацията се прави чрез средната оценка на всички дегустатори.
Барманът на заведението е убеден, че колкото повече напредва дегустацията, толкова по-високи ще стават оценките. Впоследствие се оказва, че не е бил прав, макар че първата опитана бира наистина получава доста ниски оценки и отделни коментари от типа „Слаба, за слаби пиячи и жени-аматьорки” и „воднист вкус, без аромат”.
По време на дегустацията всеки се мъчи да познае каква бира точно опитва, обаче без особен успех. Всички са учудени, когато накрая се обявяват марките и поредността на опитаните бири. Оказва се, че някои от дегустаторите, с малки изключения, са дали ниски оценки именно на бирите, които по принцип твърдят, че харесват…

И общата класация поднася изненади. Някои от по-евтините и непопулярни марки са получили значително по-високи оценки от масово рекламирани и предлагани навсякъде бири като „Каменица” и „Загорка”, например.
Най-високо е оценена бирата „Карлсберг”, която получава най-високата средна оценка 5.15, а някои от дегустаторите са й сложили оценка 5,50 и коментари от типа „пивка, с малки мехури, нежно се стича по гърлото, елегантна, добре балансирана” (виж по-долу средните оценки и цялата класация). На второ място се подрежда българската „Шуменско специално” (оценка 4.80), следва „Бекс” (4.65), за която в бележките на дегустиращите се казва „това вече е бира”, „първи намек за плътност” и т. н.
В първата десетка на класацията се оказват бири с по-ниска цена като „Пиринско”, „Славена” и „Леденика специално”. За сметка на това популярни по-скъпи марки са класирани доста назад, като например „Хайнекен” (3.60), „Амстел” (3.55), а “Загорка” (3.25) е почти на дъното. Някои бири са получили една и съща средна оценка – „Туборг”, „Каменица” и „Шопско”, оценени средно с 3.75 всяка. На последно място гостите на дегустацията единодушно са поставили варненската бира „ММ”, която е получила едва 3.05 точки.
Взето от e-vestnik.bg

четвъртък, 6 август 2009 г.

Кока – Кола ще произвежда газирано... мляко

Продажби на газирано мляко планира да започне в Европа американската компания "Кока-Кола”, съобщава в. "Сънди мирър".

Новият продукт вече се изпробва в нюйоркското подразделение на компанията. Революционното мляко ще се предлага и в няколко вкуса- потребителите ще могат да избират между цитрус, манго, праскова, тропически коктейл и кафе.

Новият продукт ще отговори на вкуса особено на британците, смятат експерти в сектора. Причината е, че англичаните вече са опитвали газирана напитка на основата на мляко, пусната на пазара през 2003 година от британската компания "Бритвик софт дринкс".

сряда, 5 август 2009 г.

Ексклузивен коняк от Hennessy и Swarovski

Прославената марка коняк Hennessy представи ексклузивното издание на своя коняк XO с 422 кристала Swarovski. Фантастичният вкус на коняка е допълнен с декантер, чиято форма е замислена и създадена през далечната 1947 година.
В тъмночервения цвят се крие аромат на дъб и кожа, заедно с есенция от цветя и зрели плодове. Запазва се също класическият букет от аромати на брендито о-дьо-ви (Eaux-de-Vie, букв. „водата на живота”).

Конякът XO се предлага в метална кутия, украсена с диаманти в подредени в дълбочина в композиция в стил „тромп л’ой” (trompe-l’oeil). Добавете няколко парчета лед към мъжествения характер на XO и ще разберете какво означава разнообразие от аромати. Най-зарадвани ще бъдат отдавнашните почитатели и колекционери на марката.
Взето от www.millionaire.bg

Carlsberg 900


Carlsberg не престават да сюрпризират с пускането на ограничени количества (само за ценители и колекционери) от луксозните си серии бира! Наскоро бях публикувал новина за лимитирана серия от 600 бутилки на Carlsberg Vintage No.2. Сега компанията пуска друга лимитирана серия, този път от само 200 бутилки - Carlsberg 900!


понеделник, 3 август 2009 г.

Starbucks ще продават вино и бира за да се противопоставят на кризата

Най - известната американска верига кафетарии "Starbucks" ще отвори нови локали в които ще се продава вино и бира, и ще се слуша жива музика. Веригата ще отвори днес (04.08.) нов локал в Сиатъл, градът откъдето започва марката, и за първи път в своята история ще може да се поръчва вино и бира заедно с традиционните кафета. Локалът ще се казва "15th Avenue", от името на улицата на която ще се намира локала, но въпреки това, под името с малки букви ще пише "Вдъхновен от Starbucks".
Идеята е да се създаде "атмосфера" на "квартално кафе", точно такова, каквото някои американци иронично казват, че било пълно с такива преди да се появи веригата "Starbucks".
"Ще бъдем толкова горди с нашето вино и нашата бира, колкото сме горди с нашето кафе" - каза за вестниците Major Cohen, управител на веригата.
Първото заведение от този тип ще бъде за компанията пилотен проект, от който проект ще си проличи дали ще се приеме това от клиентите, за да се отворят такива заведения и в други градове и държави. С навлизането си на алкохолният пазар, Starbucks прави една важна крачка за да разнообрази своя бизнес, който се чувства заплашен от кризата и конкуренцията от вериги като McDonald’s, които също продават качествено кафе в своите локали.
Трябва да се спомене, че "Starbucks" в момента е една от големите компании, които са най - засегнати от кризата.

Световните столици на коктейлите

10. Токио

Малко изненадващ е фактът, че Токио присъства точно в такава класация, но истината е,че японците са достигнали до изключително добро ниво при изкуството за смесването на питиетата.

9. Мюнхен

Цивилизованата баварска столица може да не ви прилича на място с качествени коктейли, но сте с грешка! Скрито под паравана на литрите бира своят таен живот живеят изискани барове, където коктейлите ви хвърлят на седмото небе.

8. Лондон

Мислите си, че консервативните британци не познават други питие освен бирата – отново сте изпаднали в заблуждение. Един мултикултирен град като британската столица може да ви предложи невероятно разнообразие от коктейли и да ви накара да молите за още.

7. Ню Йорк

Сигурно вече не сте изненадани, но пък сега се чудите защо се намира на токова задна позиция в тази класация. Представете си, че има места, където коктейлите са на още по-голяма почит и с още по-добро качество...

6. Чикаго

Тук можете да срещнете едни от най-добрите барове в света и изкуството на правенето на коктейлите е издигнато на едно по-друго равнище... The Violet Hour

1520 N. Damen Ave, Chicago, IL 60622 – ако имате път натам...

5. Париж

Разпространеното мнение, че парижани могат да пият качествено вино, но не и да смесват качествено алкохола е развенчано, Градът на любовта е пълен с прекрасни барове с от хубави по-хубави коктейли.

4. Мелбърн

И от „люлката н цивилизациите” летим към Австралия, където не по-зле от европейците или американците разбират от коктейли. Тук баровете са много и могат да ви завъртят глава – буквално!

3. Шанхай

Сякаш неусетно Китай си проправя път към трона на коктейлните столици и Шанхай е на предни позиции в това състезание - Cocktail bar to visit

The Glamour Bar, 7 20 Guangdong Lu Corner of the Bund, Shanghai, 200002 – ако ви се допие коктейл ето едно подходящо място...

2. Манчестър (Великобритания)

Тук клубната музика и баровете са жестоки. може Лондон да е столицата на Острова, но Манчестър бие по точки по отношение на „коктейлния живот”.

1. Сан Франциско

И победителят е самият той – смесица между европейски и американски традиции столицата на коктейлите се казва Сан Франциско.
Взето от www.chudesa.net

събота, 1 август 2009 г.

Разклатено и разбъркано

Водка - мартинито на Джеймс Бонд: "Разклатено, а не разбъркано", така увеличава двойно мощта на „изстрелите си“ срещу стареенето!

Разликата между разклатено и разбъркано.

Странни японски бири

Sapporo Chocolate Beer

Японците първи успяха да създадат космическа бира от ечемик отглеждан на Международната космическа станция. Сега пак от Япония идва новината за шоколадова бира, и внимание, пак на същата пивоварна фабрика Sapporo! И според някои източници, шоколадовата бира ще се продава на нормалната за Япония цена от 5$! Наздраве!!!



Coffee flavoured beer - "Coffee Stout"



Milk Beer - "Bilk"



И като за капак, Синя бира!