вторник, 30 юни 2009 г.

NESTLE PROFESSIONAL ЛАНСИРА НОВИ КАТЕГОРИИ КАФЕ НАПИТКИ НА БЪЛГАРСКИЯ ПАЗАР

През май 2009 г. Nestle Professional лансира на българския пазар две напълно нови кафе напитки под марката Nescafe - Nescafe Lattes и Nescafe Lungo, предназначени изцяло за кафетерии. Напитките в категорията Nescafe Lattes са кафе специалитети, създадени специално за вкуса на българския консуматор.

Те ще бъдат поднесени с уникална визия, приготвени по специални рецепти. Напитките Biscotti Dream, Vaniloccino, Noisette Heaven и Cookie Drink са разработени и създадени от първата професионална Бариста Академия, която Nestle Professional лансира в България през месец февруари тази година. Освен четирите специалитета в категорията Nescafe Lattes, Nestle Professional лансира и новата кафе-напитка Nescafe Lungo, представляваща дълга чаша кафе – 110 мл, приготвена от един от най-луксозните блендове под марката Nescafe – Nescafe Espresso.

В България работят над 20000 кафетерии, а всяка година българинът изпива над 457 милиона чаши кафе напитки извън пределите на дома си. Огромна част от заведенията са независими и се притежават от един собственик, но в България все по-силно навлизат големи и световни вериги тип кафе-шопове, предлагащи нови, специални и интересни напитки на висока цена. Това оказва силен натиск върху независимите кафетерии както по отношение на предложенията за нови кафе напитки, така и по отношение на тяхното агресивно налагане. Лансирането на разработените от Nestle Professional нови специални решения за собствениците на независими кафетерии ще позволина последните да предложат специални, интересни и уникални напитки на своите клиенти, като в същото време гарантират постоянно високо качество.
Една от най-консумираните напитки на българския пазар за незабавна консумация е т.нар "дълго кафе". В сегмента на кафетерии повече от 45% от изпитите чаши напитки са на кафе основа, а 56% от тях са дълго кафе. Възприемано като дълга версия на обикновеното еспресо, дългото кафе се предпочита от по-голямата част от консуматорите на кафе-напитки. Освен че е по-дълго от обикновеното еспресо, дългото кафе се възприема от хората и като по-слабо поради факта, че в него има повече вода. Всъщност истината е, че дългото кафе в България е напитка, която представлява "преекстратирано", "прекомерно извлечено" еспресо. То се получава от единична доза изпечено и смляно кафе /6-8г/, но за да се достигне количеството от 80-120 мл водата остава в контакт с кафето за повече от 35-45 секунди, а това води не само до влошаване на външния вид на напитката и липса на плътност и аромат, но и до отделяне на по-голямо количество кофеин и киселини в готовата чаша.

Именно това е причината за създаването на Nescafe Lungo. Този бленд е комбинация от 100% Арабика, което позволява готовата напитка да е силно ароматна, с плътен каймак, силно тяло и превъзходен вкус. Освен това количеството кофеин, киселини и вода се контролира, тъй като напитката се приготвя с професионална машина за кафе и топли напитки, така че да се гарантира постоянното високо качество.
Взето от www.coffeeland.bg

неделя, 28 юни 2009 г.

Коняк от рап певеца Ludacris


В престижното изложение на Франция Vinexpo участват големите имена в производството на вино, коняк и др. Изложението събира елита на бизнесмени, производители и ценители които се наслаждават на вкусовите качества на тузарските питиета. Тази година обаче на входа на Vinexpo спира чисто ново Bentley със шофьор, а от скъпарския автомобил се чува шумна рап-музика. Неочаквано от колата слизат няколко момичета облечени в черно и не кой да е, а рап-певеца Лудакрис. На събитие като това носителят на Грами няма да пее, но пък ще представи нова марка коняк. Своят собствен.

Заедно с норвежката компания Birkedal Hartmann Лудакрис ще пусне на пазара конякът Conjure. Конякът на рап-звездата ще включва няколко серии с различен вкус, а на бутилката му типично за Лудакрис са изобразени голи женски силуети. Иначе в присъщия си стил Лудакрис простичко завява на медиите, че пристигнал във Франция да подпомогне традициите на добрия коняк. Неговия сравнен с големите марки на пазара ще бъде по-достъпен, тъй като цената му е 34 долара. Компанията зад Лудакрис ще пусне близо 400 000 бутилки от коняка и се надява, че името на рапъра ще привлече милиони в съвместното им начинание. След Снуп Дог и Доктор Дре, Лудакрис е третата голяма рап-звезда впуснала се в производство на коняк.
Взето от www.millionaire.bg

четвъртък, 25 юни 2009 г.

Как се дегустира уиски?

На този ключов въпрос не е достатъчно да се отговори „както на човек му харесва”. За това силно, мъжко питие е необходимо да се прояви повече добър вкус. Разбира се своеобразната му мекота, топлина и плодовият вкус се нравят и на жените.

Това благородно питие може да разкрие своето пълно вкусово богатство дори само с една глътка. Ще почувствате как се изгубвате в зелените долини на Шотландия, ще усетите хълмистия му релеф, суровото разпенено море и перестите дъждовни облаци.

Уискито се пие от широки, не много високи чаши с масивно дъно, където спокойно да се поберат 100 мл, содата и ледът. Ако искате само да опитате уискито, тези чаши няма да ви свършат работа, заради широкият си диаметър, който помага да се усети ароматът на питието.

Обикновено страните на чашата също са дебели и по тях са изрязани шарки. Този релеф има своите естетически достойнства, но няма да ви разреши напълно да оцените цвета на уискито.

За дегустации професионалистите съветват да се използва чаша със столче, направена от гладко, тънко стъкло, най често във формата на лале – copita или чаша за коняк. Заоблените стени и малкият диаметър на гърлото ще насочат ароматите и ще ви помогнат да усетите тяхната разнообразна палитра.

Необходимо е също да изберете добре времето за дегустация. Сетивата са най-предразположени към това до обяд. Ако желаете да дегустирате, а не да се напивате, то добре е да го сторите в първата половина на деня. Важно е 2-3 часа преди дегустацията да не ядете, което ще ви даде възможност да се насладите максимално на вкуса на уискито.

Можете да следвате простото шотландско правило: „sight, smell, swish, swallow, splash”, което би могло да се преведе като правилото на петте „п”: „погледни, помириши, поеми, погълни, пръсни”.

Първо оценете цвета, макар силата и вкуса да не зависят много от това. В бъдеще обаче ще можете да познаете питието само по вкуса му. Опитайте аромата му с кратко вдишване, за да може той да се разкрие постепенно и в пълнотата си пред обонянието ви.

Можете да откриете най-различни оттенъци в аромата на уискито – от бонбон, смокиня, ванилия, шоколад, цветя, слама, дим и трева. Понякога ще има оттенък на ново или старо дърво, маслинов привкус, а също на малц или на сено.

Отпийте глътка и я задръжте в устата си, нека покрие езика ви и всичките му рецептори. Преглътнете и оценете вкуса, който оставя след себе си. Вкусът може да е рязък, мек, силен и продължителен.

Когато съдържанието на спирт е над 50%, е хубаво да се прибавя вода, сода или поне лед. Когато го поднасяте на гостите си, не забравяйте да предложите сода или лед. Шотландците обаче биха се обидили, ако им предложите кола, тъй като това е американският маниер на пиене на уиски.
Взето от www.millionaire.bg

вторник, 23 юни 2009 г.

Шуменско Хората Сбира - "Сподели своят бирен ритуал"

Първият стек Шуменско от промоцията "Сподели своят бирен ритуал" спечели Desi78 от град Шумен с клипче от тиймбилдинг. Вие и вашите приятели можете да сте следващите печеливши. Забавлявайте се с Шуменско, снимайте и гласувайте на www.shumenskopromo.bg



Дайкири - питието на миньорите

Този прочут коктейл се родил преди повече от 100 години край една желязна мина в Куба, която се казвала Дайкири, на името на близкия плаж. Различни легенди обясняват появата на дайкирито по различни начини.

Според една от тях инженерът Дженингс Кокс от мината трябвало да направи нещо за пиене в близкия бар за останалите изморени миньори. В избата обаче нямало нищо, освен ром, лимони и захар. Кокс смесил всичко това, добавил лед и го предложил на останалите. Един от тях попитал как се казва тази напитка. Кокс отговорил: „Не знам... Сигурно ще да е кисел ром”. „Не, това име не подхожда на такава хубава напитка – отговорил другият. – Ще го кръстим Дайкири.” Така мината дала името си на прочутия коктейл. Тази история се оспорва от много хора. Това, което е сигурно в нея, е приблизителното време и място на раждането на Дайкири, както и това, че през първите десетина години на 20 век коктейлът бил популярен само в района. По това време обаче го опитал един офицер от американския флот, харесал го и пренесъл рецептата в САЩ.

Друга история пък твърди, че освен американски миньори, в измислянето на Дайкири участвали и кубински лекари, като идеята на напитката била да се използва като лекарство. Истинска истерия по Дайкири се развила през 40-те години. Заради войната алкохоли като водка и уиски се намирали доста трудно. Ромът пък бил широко разпространен, тъй като се произвежда в страните от Латинска Америка, с които президентът Рузвелт поддържа твърди приятелски връзки като с потенциални съюзници. По това време малко по малко отпада предишното клеймо на долнопробност, лепнато на рома – дотогава хората от висшето общество смятали, че това е питието на моряците и на бордеите.

Така станало модерно да се пие Дайкири. За все повече известни личности този коктейл ставал любим. Може би най-известният му почитател е Ърнест Хемингуей. Президентът Кенеди също обичал Дайкири.
Взето от Напитки.БГ

неделя, 21 юни 2009 г.

Налей една бира, глупак! Псуваш персонала - черпят те

Управата на бар в Испания окуражава клиентите да се държат лошо с персонала. Kато награда за най оригинална и забавна обида е безплатно питие. В бар "Casa Pocho" в Cullera близо до Valencia, човек спокойно може да нарича служителите "нещастници" или "глупаци". Идеята на собственика на заведението Бернард Мариуш - родом от Полша - е хората да се освободят от напрежението, натрупано във време на финансова криза, като за целта използва богатството от неприлични думи в испанският език.
Така също, това помага на клиентите да освободят натрупаното напрежение от работният ден и да няма семейни скандали вкъщи - каза собственикът пред агенция EFE.

Любител на виното ( скрита камера)

петък, 19 юни 2009 г.

Гола бира


Австралийски гении са създали най-готината бирена бутилка на света - когато температурата достигне определени градуси, момичето на етикета остава по цици. Евала на австралийците! Винаги са ни кефили повече от американците!

Бирата се казва Skinny Blondes (слаби блондинки) е с 5,2% алкохол и вероятно има приличен вкус. Но най-важното е голото момиче на етикета. Рекламата на бирата се допълва и от шест блондинки (Sixpack Skinny Blondes), всяка от които обяснява защо обича толкова много да пие бира.

Взето от www.men.hotnews.bg

Kopi Luwak

Преди известно време бях публикувал статия за най-скъпото кафе в света - Kopi Luwak и днес попаднах на клип в YouTube, който показва как точно се добива, пече и сервира това Индонезийско кафе.
Вижте как:

четвъртък, 18 юни 2009 г.

Cappuccino

Капучино е известна италианска фамилия, славеща се с традиционното си сервиране в порцеланова чаша (от чиста практична гледна точка – порцеланът има по-добро задържане на топлината от стъкло или хартия) и пяната на върха им, която действа като изолатор и запазва топлината на течността. В дългото време, когато не видяхте друга статия за кафето, нашият екип търсеше информация за тази фамилия, стигайки дори до родословното й дърво, но живи членове, желаещи да бъдат интервюирани, не намерихме. Затова представянето може да е малко неразбрано, но предвид дългото време, откакто се е появила фамилията на бял свят, а именно 19 век, светът се е променил, а най-вече езика. Дословно цитирам началото на Капучино – това е италианска напитка, базирана на кафето, приготвяща се с еспресо, горещо мляко и млечна пяна.

Интересното е, че, макар италианска, Капучино произлиза от Австрия. Знаменателният род започва своето световно господство от единственото място, което не звучи подобаващо: виенските кафета, и то в резултат на генетичен експеримент – клиентите избирали между над 20 вида кафета, предимно черно кафе с мляко, за да достигнат до съвършенството на Капучино. Пикантен факт е, че в процеса били използвани всякакви имена от незнайните безброй създатели, като Капуцинер, Францисканер, Фарисеер и други.
Все пак името, под което познаваме това семейство сега, Капучино, произлиза от цвета на дрехите на монасите от ордена на Капучин, който е светло- или тъмнокафяв и доста често употребявано понятие по това време. Фамилията се преместила в Италия през първите десетилетия на 20 век и става все по-популярна, заради нарастващия брой еспресо машини в кафета и ресторанти преди и по време на Втората световна война. Около 1950 година фамилията се установява трайно в новата си родина. Името на монасите идва от италианската дума за качулка (cappuccio), но във варианта на семейството е добавено умалителното -ино, така че буквален превод би звучал като “качулчица”.

Родословното дърво, макар и отначало резултат на безразборно... хм, размножаване, днес е получило аристократична форма (не и без пряката болезнена намеса на летописите, премахнали чичо Ваньо и сложили на негово място напълно неизвестния цар Киро). Освен мъжкото начало в лицето на еспресото, най-важният елемент в... да, размножаването, е, точно така, женското начало, а именно структурата и температурата на млякото. Истинският наследник на традициите на Капучино е резултат от съвместните усилия на еспресо, върху което е излято горещо пенесто мляко, за да се получи крайният резултат – еспресо с 1 см дебела млечна пяна отгоре. Претендиращите за глава на фамилията са доста, но двамата най-изявени са cappuccino chiaro (светло капучино), имащ повече мляко от нормалното, и cappuccino scuro (тъмно капучино), което, както се сетихте, има по-малко мляко от нормалното.

Публична тайна е, че ръководещият Капучино се избира посредством демократични избори от жителите на планетата Земя, като статистическите изследвания сочат, че няма никаква причина да съществува такава функция, а важното е, че фамилията доставя удоволствие на повече хора с цялото си разнообразие. Този феномен в статистическите изследвания бе обсъден от професорите в университета за Аномалии в Социологичните Проучвания, които стигнаха до убеждението, че по света се случва какво ли не и кои сме ние, че да го поставяме под въпрос.
Взето от www.kafene.bg

вторник, 16 юни 2009 г.

ABSOLUT-ен свят с коктейли


За коктейлната култура

Всеки един от нас обогатява своя ABSOLUT-ен свят с алкохолни коктейли, експериментирайки с вкусовете или сътворявайки сам нови измерения и вариации.

За още вдъхновение по темата бихме ви препоръчали сайтът http://www.absolutdrinks.com/ (изцяло на английски). Там винаги може да намерите актуална информация за новостите около приготвянето на коктейли, свежи идеи, трикове и интересни комбинации.

Има секция с най-новите и модерни коктейли на база водка и други алкохоли, за всякакъв повод и всяко време на деня. С помощта на падащи менюта може да задавате различни критерии, на които искате да отговаря вашата напитка и така комбинациите стават многобройни. По вкус - плодов, горчив, пикантен... по вид - лонг дринк, шотове... и според повода - преди/след хапване, за следобеда или за нощен купон...

Ето и едно интересно предложение с два от предпочитаните в България вкусове от портфолиото на Absolut:

ABSOLUT MIAMI VICE

Съставки:
1 част ABSOLUT Kurant
1 част ABSOLUT Vanilia
2 части ягодов сироп
2 части кокосов ром Malibu

(Забележка: Absolut комуникира коктейлните съставки в части или пропорции, така всеки може да приготви своя коктейл в желаното количество: от 150мл до 330мл)

Начин на приготвяне:

Напълнете предварително изстудена висока чаша с натрошен лед. Миксирайте съставките в бледер или шейкър и ги изсипете в чашата.
Вариации на подобни коктейли има и за най-новата разновидност Absolut Pears, както и за всички останали вкусове.

Не липсват и съвети как да се комбинират съставките, за да се постигнат нестандартни, нови и свежи комбинации, колко лед да сложим, как да използваме свежи продукти и още много разнообразни хитрини, които ползват барманите.

За продукта

В България могат да се намерят 8 от вкусовете на ABSOLUT - класическата синя ABSOLUT VODKA, ABSOLUT VANILIA, ABSOLUT APEACH с вкус на праскова, ABSOLUT KURANT с аромат на касис, малиновия вкус ABSOLUT RASPBERRI, добре познатите на всички ABSOLUT CITRON и ABSOLUT MANDRIN, а от миналата година и изКрушаващото удоволствие ABSOLUT PEARS.

Всеки от тях може да се поднесе и консумира в чист вид с кубчета лед или като идеалната база за разнообразия от коктейли.

Всички продукти от семейството на ABSOLUT VODKA се произвеждат от 100% натурални съставки и са без добавена захар. Това е и едно от най-силните предимства на ABSOLUT пред останалите водки. Също така натуралния вкус на ароматните водки АБСОЛЮТ не се загубва в коктейла, а го допълва, придавайки му характерен и запомнящ се вкус.

Всяка капка ABSOLUT се произвежда на едно единствено място - гр. Охюс, Южна Швеция. Прави се само от зимна пшеница и пречистена вода от подземна езерна система. Методът на приготвянето й се нарича „продължаваща дестилация". Този процес премахва примесите във водката и поддържа характера на оригиналните сурови материали, от които се прави. Така водката се дестилира буквално стотици пъти и става изключително пивка.

За кампанията

Говорейки за ABSOLUT и емоцията, която носи, не можем да пропуснем и рекламните кампании, на които всички сме фенове. От миналата година техният фокус се смени, насочвайки поглед от формата на бутилката към съдържанието, т.е. към духа в бутилката - кампанията IN AN ABSOLUT WORLD.

В ABSOLUT-ният свят водката расте по дърветата, заводите вместо дим пускат безвредни сапунени мехури, барът винаги е на една ръка разстояние, а проблемите с глобалното затопляне се решават като охладим океана, така лесно както прибавяме лед на коктейлите си. Да не говорим, че мъжете забременяват и жените могат спокойно да се наслаждават на любимите си питиета, сътворени от вещите ръце на хора като вас.

Кампанията IN AN ABSOLUT WORLD преобърна погледа към ABSOLUT. Вече главна роля в комуникацията имате вие почитателите и потребителите на ABSOLUT VODKA. "In an ABSOLUT world" има за цел да провокира дискусия, в която всеки има възможност да сподели как си представя един по-ABSOLUT-ен свят. Новата кампания дава отговор на въпроса: "Какво ще стане, ако всичко в света е малко по-ABSOLUT-но, по-добро, по-идеално?" Не е нужно да е перфектно, а да направи света по-добър, дори и само за малко, чрез един по-свеж, по-позитивен и по-цветен поглед!
Взето от dariknews.bg
*Платена публикация

понеделник, 15 юни 2009 г.

Венецуела забрани продажбата на диетична Кока-Кола Зеро

Венецуелските власти забраниха диетичната Кока-Кола, продавана в страната под бранда Coke Zero, пише Ройтерс.

По думите на министъра на здравеопазването Хесус Мантиля, решението е взето с оглед на това, че Coke Zero "застрашава здравето".

Мантиля не уточнява кои точно съставки на газираната напитка са опасни за консумиращите я.

Здравното министерство е постановило всички бутилки Coke Zero да бъдат незабавно изтеглени от търговската мрежа в страната.

Производителят все още не е дал коментар на забраната.

Coke Zero се появи по магазините във Венецуела през април. По уверенията на Кока-Кола, напитката не съдържа захар и калории.

Твърди се, че заместителите на захар, които компанията използва за напитките си, са базирани на смятания за най-безопасен подсладител - Стевия.

Страничните му ефекти обаче, все още не са проучени напълно.
Взето от www.dnevnik.bg

събота, 13 юни 2009 г.

Любопитни факти за бирата

Богатата дама Пу-Аби е пила бира през сламка от чисто злато в древна Месопотамия. Сламката се съхранява в музея на Пенсилванския университет във Филаделфия.

Бирата Lowenbrau е представена за пръв път през 1383 година. Преживяла е чумата, редица войни, падането на феодализма, откриването на Америка, разцветите и паденията на цели нации.

Най-големият музей на бирата в света се намира в САЩ, в щата Кънектикът. Колекцията му наброява над един милион експонати, без да броим бирените етикетки, капачки и бутилки. В музея има и голяма бирария с над 1000 места.

Джордж Вашингтон е имал своя собствена бирария.

Законите на гр. Аймс (щата Айова) забраняват на мъжа да си ляга в едно легло с жена, ако е пил повече от три глътки бира.

Според официалната статистика през 1998 година 470 китайци са пострадали от произволно взривили се бирени бутилки. Така че заобикаляйте китайската бира отдалеч.

Злите езици твърдят, че африканските шофьори използват нигерийската бира вместо спирачна течност.

В древна Англия в по-посещаваните бирарии се предлагали халби със свирка, вградена в дръжката. Така посетителите, изпили бирата си, можели да „свирнат” на сервитьора за още една халба.

В Грейт Харууд (британското графство Ланкшир) се провеждат състезания по бягане с каляска, в което участват само мъже. Задачата им е не само да избутат каляската цели 5 мили, без да я обърнат, но и да изпият по една бира във всеки един от 14-те пъба, разположени по трасето.

В южна Англия местните предпочитат бирата без пяна.

Според статистиката всеки средностатистичен австриец пие годишно 31 литра сокове, 70 литра разхладителни напитки и 116 литра бира.

Първият и засега единствен чешки космонавт – Владимир Ремек е прекарал 7 дни, 22 часа и 16 минути в космоса през 1978 година и твърди, че през цялото това време е страдал ужасно от липсата на бира.

В Белгия била произведена бира с добавка на коноп. Пивоварите добавили конопа в бирата не за да я направят по-опияняваща, а за да подобрят вкуса й. Въпреки това производството й било спряно, защото на етикета й бил нарисуван стрък коноп.

Бирата “Barq’s Root” съдържа кофеин (121.78 милиграма за 170 гр.). Производителите твърдят, че добавят кофеина „като вкусов компонент за остра горчивина”.

Специалистите от млекопреработвателния комбинат в Аугсбург (Германия) разработили рецепта за нов вид бира, произвеждана изцяло от мляко. За направата й не се използва нито малц, нито хмел (само млечни продукти и екстракти), докато вкусът й е като на нормална бира.

В една от бирариите в японския град Матсуширо има надпис, който гласи, че при земестресение със сила над 3 по японската скала клиентите получават безплатно халба бира.

Собственикът на бирария „Белия кръст” в баварския град Пасау е въвел интересно правило в заведението си – никакво гледане на футболни мачове или разговори на футболна тематика. По този начин хората, които обичат бирата, но не и футбола, могат да намерят тихо пристанище в бирариите „Белия кръст” по време на футболните първенства. Има и още едно правило – ако някой от посетителите заговори за футбол, получава „червен картон”, който му забранява да посещава бирарията до края на първенството.

Британският Червен кръст завел дело за присвояване на име срещу пъб в Суортън, който също се казва „Червен кръст”. Наложило се обаче да оттеглят иска си, тъй като бирарията била основана още по времето на кръстоносните походи.

Американският архитект Майк Рейнълдс строи къщи от бирени кутийки, свързвайки с тел осем празни кутийки и слепяйки ги с цимент. За къща с две спални, хол и кухня са необходими 40 хиляди бирени кутийки.

Почитатели на бирата са построили в гр. Падуя (Италия) копие на катедралата „Св. Антония” от бирени кутийки. Бирената катедрала била четири пъти по-малка от оригинала и за построяването й са били използвани 3 млн. и 45 хил. бирени кутийки.

Стадо от 20 слона било привлечено от миризмата на бира, варена за празник в селището Джаухати (Индия). Слоновете опразнили бъчвите с оризова бира и се нахвърлили върху хората. Загинали петима души, а много други били ранени.

В американския град Натчез (щата Мисури) действа закон, който забранява на хората да дават бира на слонове.

В близкото минало в нощните заведения на английския град Брайтън забавлявали посетителите, като им показвали огромен 30-сантиметров охлюв. Охлювът бил известен с това, че пиел бира.

Един забавен случай от Зимбабве – на шосе край град Маранделас се преобърнала цистерна с бира, след което пасящите наблизо крави започнали да пият течащата по пътя прохладна течност. След почерпката кравите подивели и се пръснали из околността, като по-агресивните от тях започнали да досаждат на минувачите и да пречат на движението.

Американският инженер Херман Регастер заминал за Конго, в търсене на неизвестно на науката животно. След като дълго търсил незнайното чудовище из блатистите тропически гори, Регастер опитал местната бира „нгок” („крокодил”) и започнал да я изнася за САЩ, изоставяйки биоложките си амбиции.

Собственикът на популярна бирария в немския град Луденшайт обявил промоция – безплатна халба бира за всеки нов посетител при лошо време. Аргументирал се с това, че бирата помага на човешкия организъм да понесе по-лесно магнитните аномалии. Пред приятелите си обаче признал, че начинанието му е изцяло пазарна стратегия, тъй като никой мъж, влязъл в бирария, няма да си тръгне, след като е изпил само една бира. „Промоцията” повишила значително печалбите на заведението.

През 1947 година американският писател Менкен подписал договор с канадска филмова компания. Компанията получила правото да екранизира книга на Менкен, като се задължила да му доставя всеки месец по две каси светъл ale до края на живота му.

Жителите на няколко квартала в полския град Бидгощ осъмнали един ден с течаща бира, вместо вода в домовете си. Причина за това станала повреда в разпределителния винтил в местния пивоварен завод.

Някои компании-производители на бира се заинтересували от въздействието на безтегловността върху бирената мая. За проучванията на територията на Бременския университет била постоена кула с височина 146 метра. И въпреки че опитите на Земята струват значително по-евтино, пивоварната „Beck’s” изпратила проба от бирената си мая в космоса с космическия кораб „Колумбия”.

В пивоварен завод в Мелбърн (Австралия) има специална длъжност – служител, който души измитите бирени бутилки, преди да бъдат напълнени отново. Задачата му е да прецени, дали бутилките не миришат на керосин.

Древен чешки тест за качествена бира – пивоварът е бил длъжен да излее бъчва бира върху дъбова пейка, върху която сядали членове на местната управа. Седящите обували кожени панталони, ако панталоните им не залепвали за пейката за определено време, продажбата на тази партида бира се забранявала.

След шеста изпита бира 44-годишният жител на Хошимин Нгуен Ху Хай се хванал на бас с приятел, че ще кара колело гол до бившата резиденция на южновиетнамския президент и обратно (около 4 км. в едната посока). За съжаление Нгуен Ху Хай бил задържан от полицията по средата на пътя, като блюстителите на властта извикали жена му да дойде да вземе съпруга си, носейки комплект дрехи.

След проверка в затвора на италианския град Форли се оказало, че трима затворници липсват. Персоналът се хвърлил да ги търси и ги открил в най-близката бирария, където празнували рожден ден заедно с началника на затвора.

В американския щат Канзас на лекарите им е разрешено по закон да предписват бира като лекарство, но е строго забранено болните да пият лекарството заедно.

В Бостън има паметник на Самюъл Адамс, под който пише само „Пивовар, патриот”.

През 1983 година японска компания открила производство на „твърда бира”. Течността се смесвала с ябълков и лимонен сок, след което се желирала.

Програмата на партията на почитателите на бирата на един шведски университет има една единствена цел – да се прокара „биропровод” от завода на „Tuborg” до студенстското общежитие, за да може всеки студент да си сипва живителната течност направо от чешмата.

Английската бира „Тутанкамон” (50 паунда бутилката) е приготвена по древноегипеска рецепта. Тайната на рецептата е разкрита след прецизен анализ на останките по древноегипетските съдове, използвани за производство на бира.

Най-доброто средство за борба с гризачите е алкохолът. Рецептата на замбийските магьосници е следната – в къща, нападната от мишки или плъхове, през нощта се оставят панички с мляко, примесено с бира. „Реколтата” се събира рано сутринта – пияните гризачи не оказват съпротива. Местните селяни използват този метод вече стотици години.
Взето от birata.com

петък, 12 юни 2009 г.

Ракията с надпис "Консумирай умерено"

Производители искат рекламите със сексуални внушения да бъдат забранени

Бутилките със спиртни напитки да имат предупредителни надписи за вредата от алкохола подобно на кутиите с цигари, предлагат от Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки. Идеята ще бъде обсъдена на форум в София, на който ще се срещнат представители на бранша от цяла Европа. Така етикети на алкохолните напитки ще предупреждават любителите на чашката за това, че „Алкохолът причинява рак”. Друг възможен надпис е "Консумирай умерено". Новите правила за етикетите ще бъдат записани в етичен кодекс на производителите на алкохол, планират от асоциацията.

В документа ще бъдат призовани всички търговци, които рекламират спиртни напитки, да не използват сексуални мотиви и призиви в рекламни клипове и снимки. Много хора се подвеждали, че консумацията на алкохол ще повиши сексуалността им или пък, че ще се увеличат успехите им сред срещуположния пол. В момента у нас повечето реклами на алкохол залагат на сексуалните внушения, като почти задължително напитката се рекламира от разголени жени, коментира председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки у нас Бранимир Ботев.

От организацията планират да организират кампания, с която да информират потребителите за вредата от алкохола, както и за това, че консумацията му е абсолютно забранена за непълнолетни.Близо 80 процента от предприятията за производство на алкохол ще спрат работа до края на годината, прогнозира Бранимир Ботев. Той обясни, че в момента повечето фирми са изтеглили кредити от банките, за да изпълняват проекти, финансирани от ЕС, но изплащането на субсидиите се бавело и производителите не могат да разчитат на тези пари.

Така производителите не могат да изплащат заемите си. Според Ботев в края на годината много банки ще станат собственици на цехове за производство на ракия, тъй като производителите няма да могат да погасяват натрупаните дългове. От асоциацията коментираха още, че има намаление на приходите от продажби на алкохол, но това не означавало, че българите са спрели да пият. Просто хората са заложили на евтиния, нелегален алкохол.
Взето от www.novinar.net

Това начинание много напомня за историята за украинския парламент, който се чудел какво да прави със земите около Чернобил. Политиците умували - да засеят зеленчуци - не става, има радиация и няма да стават за ядене. Да насадят плодни дръвчета - не става, пак заради радиацията. Умували, умували, накрая станал един депутат и предложил: - Да засеем тютюн! Така и така ще се умира...

четвъртък, 11 юни 2009 г.

Видове махмурлук

Съвкупност от неприятни физиологични ефекти, последващи от прекомерна консумация на алкохол. Най-общите характеристики на това състояние са чувството на силна жажда, безпричинна умора, гадене, световъртеж и главоболие. Основната причина е пониженото количество на кръвната захар, дължащо се на прекомерния синтез на молекули NADH (nicotinamide adenine dinucleotide).

Закъснителят

Ставаш свеж като репичка. Тук-там ти се губи нещо от снощи, но като цяло беше неповторима вечер. Всичко това е страхотно до втория час след събуждането. Светът започва да се върти, коремът да бълбука, крайниците изтръпват и постепенно те заливат вълни от алкохолни изпарения.

Гузният

Смяташ че целият свят те мрази. Това е, защото все още не си приел факта, че си свиня и дълбоко съжаляваш за дъвката в косата на момичето от снощи, за повръщането в таксито и за серенадата на бившата ти приятелка. И се надяваш да не си предложил на най-добрия си приятел да правите тройка... със сестра му.

Несправедливият

Не че има справедлив, но е много гадно, когато в неделя сутринта имаш да вършиш някаква работа, а всъщност не можеш да се изправиш от леглото. Тогава осъзнаваш, че животът е гаден, че доброто никога не печели и че лошите неща се случват само на готините хора.

Класическият

Събуждаш се. Повръщаш до леглото. Докато чистиш, повръщаш пак. Не разбираш какво точно се случва около теб и имаш неясни спомени от снощи. Заклеваш се пред себе си, че никога повече няма да пиеш. Няколко часа по-късно си почти добре и се замисляш, че трябва да спреш да говориш глупости, когато си с махмурлук.

Наказателният

Събуждаш се в ужасно състояние в леглото на някоя дебелана. Освен че изпитваш неистова омраза към алкохола и приятеля, който снощи ти е казал „Спокойно. Не си много пиян, момичето става!“, осъзнаваш че нямаш пари и трябва да ходиш пеша до вкъщи. A навън е студено! Явно си имал да изплащаш дългове!

Безпаметният

Заспал си на пейката пред собствения ти вход и децата на съседа ти пъхат клечки в носа. С чужди дрехи си, имаш смучка, синина и плачевен опит за татуировка. За твое щастие портфейлът и телефонът ти са още в теб. Всъщност си толкова пиян от снощи, че не ти е лошо. Затова пък в следващите 3-4 часа ще ти звънят познати и непознати хора и ще ти разказват истории за теб, на които никога няма да искаш да повярваш.

На смъртния одър

Отваряш очи и мислиш, че умираш. В главата ти динозаври играят тенис на маса, крайниците те болят и май си нанизан на копие през корема. Чувстваш всяко хълцане като клизма, почти не виждаш с едното ако, а другото ти е залепнало. Единственото, за което си мечтаеш в този момент е сладката тишина на смъртта.
Взето от www.men.hotnews.bg

сряда, 10 юни 2009 г.

Нова промоция на Загорка

От днес (10 юни 2009г.) до изчерпване на количествата, на 2 поръчани бири "Загорка", получавате талонче на което ще Ви се падне стилна чаша или друга бира!
ВСИЧКИ талончета ПЕЧЕЛЯТ!

За какво мечтае всеки мъж?

Студена бира

Както се казваше в една реклама от близкото минало „Какво му трябва на човек? Жена и изстудена бира!" После група еманципирани лелички тръгнаха да обвиняват създателите й в сексизъм, но пропуснахме развръзката, защото точно по това време в едната ръка държахме гаджето, а в другата - бирата!

Вярна жена

Освен че една жена трябва да е вярна до гроб на мъжа си, тя трябва да може да готви (задължително!), да глади, да пере, да простира, да чисти, да подрежда къщата, да си гледа децата, да мълчи, когато е необходимо и наред с малкото ни изисквания - да прави страшен секс! Молбите на кандидатките приемаме на jena-mechta.com

Дебела кесия

Едно е седмица преди заплата да минаваш на филии с пастет и да ползваш градския транспорт до работа, съвсем друго е лятно време да препичаш гъз и плакнеш очички по загорелите дупета на испанките в Майорка, а зимата да се отбиваш през швейцарските Алпи, за да видиш какво прави твоя стар приятел Щефан фон Диетерберген...

Скъпа кола

Е скъпа, скъпа, колко скъпа ще попиташ ти? Толкова, колкото като се счупи някоя част или я заведеш на годишен технически преглед да не се налага да теглиш заем от Световната банка! Запознати твърдят (ние само сме чували), че поддръжката на една такава играчка струва почти колкото една...

Любовница!

Факт е, че тя е също толкова кофти инвестиция, колкото и Ferarri-то, но освен, че и на двете поддръжката им се равнява на брутния вътрешен продукт на Сомалия и Етиопия взети заедно, си приличат и по това, че носят небивала радост на мъжкото око.

Приятелите

Ето няколко вида дейност, които не можеш да правиш без тях: да гледаш Шампионска лига, UEFA, да разцъкваш топчето в неделя, да играеш белот, сантасе, покер, да поркаш в кръчмата (може сам, ама не е яко), да разказваш коя колко се е*е и какви свирки прави, да отидеш на Giuseppe Miazza, Santiago Bernabeo, Wembley (или на Васил Левски), да правиш състезания по най-дълга и звучна пр*дня, ор*гня и т н.

Свободата...

...е на върха на копието, Санчо - казва Дон Кихот на своя другар в миг на дълбоко проникновение...Ние разбираме това, че на върха на „копието" на всеки мъж е залегнала екзистенциалната идеология за необвързаността на лирическия герой със заобикалящия го социум или с две думи: Трябва да се чувстваш свободен да забиваш „копието" си, където пожелаеш!
Взето от www.men.hotnews.bg

понеделник, 8 юни 2009 г.

По-вкусно кафе


Психолог твърди, че кафето и чаят наистина са по-сладки, когато ги пиеш от любимата си чаша, пише вестник Daily Telegraph.

Доктор Том Стафорд от шефилдския университет казва, че човешкият мозък е устроен така, че да харесва повече вкуса от една и съща чаша.

Пиенето на кафе и чай си е чист ритуал и хората се пристрастяват към всичко, свързано с него – чашата, вкуса, приготовлението.

Това до голяма степен се дължи на кофеина, който е съставка на кафето и причинява зависимост и привързаност към „любимата чаша."
Взето от www.men.hotnews.bg

неделя, 7 юни 2009 г.

Рейтинги на най-търсените безалкохолни коктейли

Заради забраната за продажба на алкохол на 7 юни Mediapool следи рейтингите на най-търсените безалкохолни коктейли.

Заведенията в страната са се снабдили с достатъчни количества от свежи продукти за разнообразни напитки. До 11 часа на 7 юни само 8% от хората са опитали от тях. Търсенето засега изглежда така:

- Коктейл "Генерал" – минерална вода от Банкя, сок от бъз, сок от червени боровинки - 23 %;

- Коктейл "Московска зора" – квас, кефир, сок от клюква - 21%;

- Коктейл "Отсам Босфора" – айрян, анасон, студено турско кафе - 18%;

- Коктейл "Болен не лекува” – лимонада, боза, чешмяна вода - 9.5%;

- Коктейл "Синя лагуна" – сок от синя боровинка, сок от синя слива, сок от моркови - 8.0%;

- Коктейл "Спри алкохола" ("Димяща мента") – горещ чай мента с лед - 6.1%;

- Коктейл "Царски" – по тайна рецепта - 5.5%;

- Коктейл "Енергичен вожд" – кисело мляко с нова енергийна напитка - 5.1%;

- Коктейл "Войвода и син" – гроздов сок и желтък с босилек - 1.6%.

- Студен зелен чай - 0.5%

Наблюдателите отбелязват, че традиционно в ранните часове на деня любителите на "Московска зора" и "Отсам Босфора" са по-нетърпеливи. Търговците смятат, че хитър маркетинг с умело скриване на истинските съставки кара доста хора да посягат към "Димящата мента".

Пък и самата търговия не върви толкова зле, както предвиждаха хора от бранша. Преди две години, когато пак се гласуваше за евродепутати, по обед в магазините за безалкохолни се бяха стекли наполовина по-малко хора, отколкото тази година.
Взето от www.mediapool.bg

събота, 6 юни 2009 г.

Сервитьорка се прави на мъж (скрита камера)

Гласувайте на 7 юни за да не Ви изненадат така!
п.с. То такава да е изненадата - добре, ама ще е друга...

петък, 5 юни 2009 г.

Кофеинът облекчава болките в мускулите


Учени от университета в Илионйс открили, че съществува връзка между кофеина и облекчаването на мускулните болки, получени в резултат на физическо усилие.
Учените подложили две групи младежи на два сеанса физически упражнения в интервал от една седмица. Първата група включвала хора, които пият средно по четири чаши кафе на ден, а втората - хора, които пиели малко кафе.
Преди първата серия физически упражнения всички участници получили по една безвредно лекарство. Всички те изпили четири чаши кафе преди втората серия.
След това учените им задали въпроси за мускулните им болки. Независимо дали били любители на кафето, хората, които пили по четири чаши кафе преди упражненията облекчили значително мускулните си болки.
Учените заключили, че кафето преди упражнения облекчава болката в мускулите и позволява удължаване на физическите усилия.
Взето от www.men.hotnews.bg

четвъртък, 4 юни 2009 г.

Бренди за един милион долара

Пълният текст на заглавието би трябвало да звучи така: „бренди за един милион долара и диаманти като подарък”. Компанията Mendis International се доверява на своите верни последователи, които няма да я изоставят дори във времена на икономически трудности. От Mendis дори предлагат поредното голямо изкушение!

Новата бутилка е естествено продължение на Mendis Coconut Brendy, уникалното бренди за един милион долара, което се прави от дестилирано кокосово мляко (в допълнение може да се каже, че кокосовото мляко е държано в продължение на две години в съдове от рядкото тропическо дърво „халмила”).

Новото бренди съчетава мекота и сила, а заедно с него върви диамантено бижу. Ювелирното произведение е дело на Luxe Coterie и майстора Жан Лума. Името на колекцията от бижута е ML, по името на компанията и бижутера.

Всяка бутилка има свой номер, дата на затваряне и подпис на директора на Mendis. Представянето на питието беше по време на фестивала в Кан тази година и „Гран При” в Монако, на борда на яхтата Lady Lola.

сряда, 3 юни 2009 г.

Безболезнен алкохол

Австралийската компания ASM Liquor твърди, че е създала уиски, от което не боли глава.
Предимството на питието Naked Scot е, че няма пестициди, фербициди и фунгициди, които са причината за сутрешния махмурлук.



Въпреки, че има известни отрицателни коментари от страна на конкуренцията относно качеството и истинността на твърдението, не е лошо да се поръча едно кашонче за тестване.
Взето от www.men.hotnews.bg

вторник, 2 юни 2009 г.

Конякът - напитка за хора с изтънчен вкус


Производство

Конякът се произвежда от специално младо бяло вино. То е много сухо и фино и не особено подходящо за пряка консумация. За сметка на това е отлично за дестилация. След двукратна дестилация се получава течност с алкохолно съдържание около 650 C. Тя отлежава няколко години в дъбови бъчви, което дарява напитката с характерен вкус от съдържащия се в дървото танин, както и и придава особен цвят. Продължителността на отлежаване на дестилата е правопропорционална на качеството на коняка. За ускоряване на процеса на съзряването понякога се добавят в бъчвите дъбови стружки. През този период голяма част от алкохола се изпарява. Отлежалата течност се разрежда с вода до около 400С. Добавят малко захар и карамел за по-добър вкус.
Изкуственият коняк, доколкото може да бъде наречен коняк, се приготвя от двойно ректифициран спирт, вода, конячна есенция и карамел.

Как се сервира

Обикновено конякът се сервира в ниски обли чаши с тясно гърло, които предварително се затоплят. По този начин ароматът на питието става наистина осезаем. По традиция конякът се поднася след вечеря, заедно с кафе и цигара или пура. Обичайно не е съпроводен от мезе (няма защо да разваляме вкуса на вълшебната напитка с каквото и да е).В редки случаи (в горещите дни например) е възможно конякът да се консумира вместо в затоплена чаша, в такава, пълна с лед. Ценителите намират това за богохулство, но все пак има хора, които го предпочитат така.

Класификация

Благодарение на специални обозначения, поставени върху етикета на всяка бутилка коняк можем да разберем повече за възрастта и качеството му. Всички указани в класификацията срокове означават, че всички алкохоли са отлежали не по-малко от указаното време.

* V.S.(Very Special) или *** (Trois Etoiles) - коняци, чиито дестилати са държани в бъчви не по-малко от 2,5 г.

* V.S.O.P.(Very Superior Old Pale), V.O.(Very Old), Reserve - коняци, чиито дестилати са отлежали не по-малко от 4 г.

* V.V.S.O.P.(Very-Very Superior Old Pale), Grande Reserve - коняци, чиито дестилати са отлежали не по-малко от 5 год.

* X.O.(Extra Old), Extra, Napoleon, Hors d’age, Tres Vieux, Vieille Reserve - коняци, чиито дестилати са отлежали в бъчви 6 години.

Класификация на коняци, отлежавали повече от 6 год. е забранена, тъй като се счита, че не е възможно да се контролира процеса на купажиране за срока по-голям от 6 години.
Взето от papionka.com

понеделник, 1 юни 2009 г.

Бира в чорап


Кой луд иска бирата му да е топла? Странните хора от някаква исландска фирма Birkland.

Точно те са произвели специални чорапи за бира. И дори има кой да ги купува! Пичовете са започнали да продават само по поръчка, но после интересът към абсурдната стока се увеличил и почнали масово производство.

Чорапките за вълнени, с различни шарки и не се различават много от тези, които плете баба ти. Само дето нямат пета, 'щото и бирата не тича много-много.
Взето от www.men.hotnews.bg

Виенски кенеф

Виенско кафене е станало най-голямата местна атракция, след като вместо традиционните столове, предлага на мъжките си посетители тоалетни, където да седят докато си пият кафето и си четат вестника.

Според собственика кенефът е едно от малкото места, където мъжете могат да си починат, необезпокоявани от жените си.

И тъй като бизнесменът искал посетителите му да се чувстват като у дома си, пичът поръчал няколко автентични тоалетни, които монтирал в кафенето си.

Заведението вече носи тематичното име „Спокойното местнеце", но има един много малък кусур - кенефите служат вместо столове и не се ползват по предназначение.

Един от посетителите коментира: „В началото се чувствах малко странно, но бързо свикнах! Все пак тоалетната чиния е тронът на всеки мъж!"
Взето от www.men.hotnews.bg