събота, 28 февруари 2009 г.

четвъртък, 26 февруари 2009 г.

“Coffee-Light" (Светлината на кафето).

Ако и Вие сте от тези, които сутрин не стават без чашка ароматно кафе, ето нещо точно за Вас.

Нарича се “Coffee-Light"(Светлината на кафето). Лампите с форма на обърнати чашки кафе са направени от порцелан и са с размери 150×65mm. Цената им е $199 (156 евро) и можете да си ги закупите от ТУК.
Тези лампи са чудесен подарък за кафените маниаци, а също биха били подходящ избор за акцент в заведение или ресторант.
Взето от www.interiorarhitektura.blogspot.com

сряда, 25 февруари 2009 г.

Най-добрият джин в света

Baffert’s
Джин, сервиран в кристална гарафа? Факт. Бутилката на Baffert’s е ретро, луксозна и напълно прозрачна. Сладък на вкус, с леки нотки на хвойна, този джин е известен сред ценителите като „любовникът на водката“. От марката претендират, че джинът е сред най-екологично чистите в Америка. В производството му влизат редица билки и натурални ароматизатори. На етикета стои култовото: всеки се нуждае от мост между водката и джина“. Вие преценете!

Van Gogh
Джинът на Ван Гог идва от родината на гениалния художник, Холандия, но се създава в три различни държави. Всяка бутилка от джина се създава в Германия, гравира се във Франция, пълни се в Холандия и се запушва със специални сингапурски коркови тапи. Вкусът е разбира се уникален - няма джин в света, който да комбинира билки от девет региона - Южна Африка, Китай, Шри Ланка, Средиземноморието и др.
Всяка бутилка е дестилирана три пъти за повече мекота и дълготраен вкус. Резултатът е повече от добър.

Tanqueray No. TEN
Новият член на фамилията Tanqueray е Tanqueray’s No. TEN. Създаден да бъде луксозна марка джин, от известната марка го дестилират четири пъти и включват във вкуса му ориенталски нотки чрез плодове и билки като грейпфрут, портокал, лимон, хвойна и лайка. Ценителите наричат Tanqueray’s No. TEN малката десетка, тъй като на вкус той остава блажено свеж и мек. От фирмата го препоръчват само с тоник, за да не губи от уникалния си аромат.

Citadelle
Мъничка бутилка френски джин с богат, чист вкус е най-доброто сред световните марки джин. Ако другите са горди, че правят питието на забравата, както е известен джинът от около 10 вида билки, то френският джин на Citadelle ги бие всичките с уникално съчетание от 20 екзотични билки от Мароко, Индия, Ява и др. Мотото на френските майстори „Всичко е в детайлите“ няма грешка в случая. Особено когато става дума за Citadelle.

Hendrick’s
Шотландия винаги е била родината на изисканите напитки, включително и на джина. От William Grant & Sons създават Hendrick’s от розови венчелистчета и краставица. Идеята била да се създаде най-ексцентричния джин, с лого - за онези, които не искат да следват етиката. Бутилката на Hendrick’s е също чудата - старо шишенце за сироп, тумбесто и кафяво. Вкусът му е наистина необичаен-флорален и с различна миризма. Създателите са категорични - опитайте го само с тоник и краставица. Неслучайно от Уол стрийт джърнал го наричат най-добрия джин в света, а през 2003 Hendrick’s печели световния конкурс за алкохол в Сан Франциско.
Взето от www.millionaire.bg

вторник, 24 февруари 2009 г.

Храната, по която да си умреш (уникално хрумване)

Гениална идея. Fast Food ресторант, който се движи от псевдо доктор с едрогърдести разголени медицински сестри и който твърди, че няма по вредно и вкусно място …. Има пържени картофки на корем (ядеш колкото можеш), пържени в истинска свинска мас (да си оближеш пръстите). А четворният бургер е само скромните 8000 калории(нормално около 2000-3000 калории са ти достатъчни). Как да не си умреш по такава храна:

Взето от www.spanak.org

Алкохол в епруветки


Многобройни италиански дискотеки предлагат на посетителите си алкохол в пластмасови епруветки от 50 милилитра.

Цената им е пет евро. По този начин любителите на нощта и алкохола се запасяват в джобовете си с джин, водка или ром, който могат да консумират в ранните утринни часове. Чрез този механизъм барманите заобикалят новия закон на Апенините, който забранява продажбата на алкохол в клубовете след два часа през нощта.
Взето от НапиткиБГ

неделя, 22 февруари 2009 г.

Nescafena

Една посредствена песен в стил късен неопопфолк от страна Невена Цонева. Ако оставим музиката на страна, виждаме един опит на Nestle да рекламират скрито/явно Nescafe X in 1. До колко е дразнещо и до колко е успешна новата любимка на марката (спомнете си Онова трио), сами преценете. Съвсем случайно, скоро след като видях клипа разбрах, че Nescafe е спонсор на Music Idol 3. Изглежда айдълите са били на промоция - спонсорираш трето издание, получаваш предните бонус.


Взето от www.marketinglokal.com

петък, 20 февруари 2009 г.

В Сан Паоло откриха леден бар

В Сан Паоло, Аржентина се открива вече втория леден бар в Латинска Америка.

Хладното заведение носещо името Ice Espacio се намира в квартала Vila Madalena и идеално се вписва в развлекателната зона с многочесленни барове и ресторанти.

В заведение с площ 40 квадратни метра ще се поддържа 10 градуса температура.

Мария Лусия Ресенде, съвместно с архитектката Ванеса Сикейрой, основателка на заведението е заявила, че ще открият първия леден бар в Латинска Америка. Но са изпреварени. През февруари 2008 година в чили беше открит подобен бар. Освен това любителите на ниските температури, могат да си пият коктейлите и в подобни заведения в Австралия, Арабските Емирства и Китай.

В новооткрития бар в Сан Паоло почти всичко е направено от лед, включително и чашите.

Благодарение на специална техника за замразяване на водата, залепването на устните към стените на чашите е изключено.

В Ice Espacio едновременно могат да се поместят двадесет посетители.

Срещу вход от 12 евро гостите, ще могат да опитат местните коктейли, основно състоящи се незамръзващата и съгряваща организма водка.

По медицински предписания задържането в бара за повече от 30 минути е нежелателно.
Взето от www.vodnazona.com

четвъртък, 19 февруари 2009 г.

AC/DC в Белград!


Култовата банда от младежките ми години AC/DC на която все още съм страхотен фен, въпреки, че отдавна heavy metal музиката не е това което беше преди 20-25 години, ще забие на около 400км. от София. Разбрах го от новините на NOVA ТВ, браво, това вече е новина. Ще пусна за случая един не толкова популярен клип на бандата, Shake Your Foundations!

п.с. Моля Ви, не трошете имуществото в баровете както правят на клипа, а хванете Kavarna Rock'n'Roll Train който на 26 май той ще потегли от Централна гара в София и ще има една-единствена спирка – Белград, където същата вечер ще се състои концертът на рок-гигантите AC/DC.
И още нещо, по новините казаха, че билетите пуснати днес в продажба вече свършили, много жалко.
Ако някой има един билет в повече за концерта, да пише тук. Ще го купя, но на приемлива цена естествено. Благодаря!

Забраняват пиенето на плажа в Benidorm, España

Властите на курортния град Бенидорм в източна Испания са приели редица инструкции за създаване благоприятен имидж на града.

В частност, тези инструкции разглеждат въпросите за забрана употребата на алкохолни напитки на плажа, пребиваване на пясъчната ивица от полунощ до 7 часа сутринта, играта с топка извън зоните определени за тази цел и палененто на огън.

Градския съвет, болшинството от членовете, които са от консервативнатата Народна партия, са утвърдили над 70 инструкции, предвиждащи глоби за нарушаване на обществения ред в размер до 750 евро.
Взето от www.vodnazona.com

Трудна задача са си поставили испанските власти. Специално в Бенидорм се пие масово на плажа от 22.00ч. до ранни зори. Просто всички по-известни дискотеки са ситуирани по крайбрежната алея и на никой не му се седи в горещите летни нощи в затворените пространства на дискотеките. А и има огромен процент от по-бедните летуващи, които предпочитат да си направят "botellon" на плажа с много литри евтино испанско уиски и двулитрови бутилки с кока-кола с парите които ще спестят от "вход" и цената на едно питие. Другата непосилна задача ми се струва, че ще бъде "забраната за пребиваване на плажната ивица до 7 часа сутринта". Това също не е добре измислено, освен ако не сложат полицейски пост на всеки 50 метра от километричната плажна ивица на Бенидорм. Та там вечер след 20.00 часа се появяват търсачите на всевъзможни метални предмети въоръжени с последни модели металотърсачи. И намират явно доста неща за да има толкова хора, които търсят вечер по плажа. Сигурно през деня туристите доста губят къде пари, къде златни бижута, я някой часовник. Малко по-късно се появяват и първите компании с торби пълни с алкохол и не на последно място има и доста разгорещени двойки, които правят секс директно на топлия пясък, без дори да се притесняват, че винаги се намират по 2-3 зяпачи които наблюдават с любопитство!
Та с цялата тази вакханалия ще трябва да се пребори полицията в Бенидорм. Както казах, твърде непосилна задача.

вторник, 17 февруари 2009 г.

Кафе веригите в България и консумацията на кафе в Европа

Всеки уважаващи себе си разказвач на вицове вероятно е чувал за сър Джон. Въпросният герой на десетки анекдоти обикновено държи порцеланова чаша за чай и спокойно отпива от нея, без значение дали къщата му гори или слуша за изневярата на съпругата си. И в това няма нищо странно. Пиенето на чай е ритуал в Англия от векове. Дори и наши дни средният британец консумира от него по 2.5 кг на година...

В съвременността обаче фактите са малко по-различни - въпреки традиционното си пристрастие към чая, британецът далеч по-често държи в ръка картонена чаша за кафе. Консумацията на горчивата напитка в страната е нараснала от 2.28 до 3.03 к.г на човек само за периода от 2002 до 2006 г. Обяснението за рязката промяна в потребителските навиците на сър Джон и неговите съграждани според маркетолозите е инвазията на кафе веригите в страната. Друга световна статистика пък сочи, че само италианците пият повече еспресо от българите. Именно това е едно от възможните обяснения защо кафе веригите нападнаха нашия пазар напоследък. Само за пет години броят им достигна осем. По всичко личи, че 2009 г. ще донесе доста безсънни нощи на някои от мениджърите на кафе вериги в България. Но не защото са прекалили с кофеиновата напитка, а защото в битката ще се включат още трима играчи. На българският пазар стъпва най-тежката артилерия в бранша: американската Starbucks. Другите двама новодошли - скандинавска верига Wayne's Coffee и австралийска Gloria Jeans, обаче ни най-малко не са за подценяване.

КАФЕ ВЕРИГИТЕ В БЪЛГАРИЯ (кликни върху картинката за увеличение)

/



КОНСУМАЦИЯ НА КАФЕ В ЕВРОПА (кликни върху картинката за увеличение)

/


Със съкращения от capital.bg

понеделник, 16 февруари 2009 г.

Правителството: 40 гр. алкохол на жените и 60 на мъжете


40 грама алкохол за жените и 60 за мъжете е допустимата дневна консумация на спиртни напитки. Това сочи Националната програма за предотвратяване злоупотребата с алкохол на Министерството на здравеопазването.В резултат на научни изследвания се приема, че допустимата алкохолна консумация на ден с редуциран риск е от 10 грама чист алкохол със съдържание на вода до 1% (абсолютен алкохол ? АА) за жени и 20 грама за мъже, като два дни от седмицата трябва да са свободни от консумация, пише още на сайта на министерството. Според изследването на Световната здравна организация (СЗО) и Европейската комисия има три равнища на допустимост на консумацията на алкохол, след което се говори за рискова и вредна алкохолна консумация. Рискова е употреба, която би довела до увреждания, в случай че се съхранят навиците на пиене. Седмичната рискова алкохолна консумация е над 350 мл. за мъжете и над 210 за жените. За редовна употреба на алкохол се приема тази, която се случва един или повече пъти седмично, независимо от дозата, а за епизодична ? по-рядко от един път седмично. Вредната алкохолна консумация се определя като пиене, причиняващо увреждане на физическото или психическото здраве, интоксикация.
Симптомите са нарушено равнище на осъзнаване и възприемане, некоординирани психофизиологични функции и остри социални последствия. Очакваните резултати, заложени в кампанията за предотвратяване злоупотребата с алкохол са: намаляване броя на малформациите при новородени с 10%; по-малко увреждания или смъртни случаи в резултат на пътни произшествия с 30%; намаляване броя на хроничните физически и психически разстройства с 10 %; намален брой убийства, самоубийства с 5%; намален брой трудови злополуки с 20%. Най-често употребяваните алкохолни напитки у нас съдържат приблизително следното количество АА: 50 мл. ракия, водка, коняк, уиски ? 16 мл. АА; 100 гр. червено/бяло вино ? 11 мл. АА; 500 мл. бира ? 25 мл. АА./БГНЕС /
Взето от www.news.netinfo.bg

неделя, 15 февруари 2009 г.

Принтер използва кафе вместо мастило



Често принтерите струват по-малко от използваните за тях мастила.

Затова и някои хора избягват да си купуват принтери, пише SagaTechnology.

Но в новата концепция за принтера RITI Coffee Printer вместо мастило се използват остатъчната каша от правене на кафе.

Този необичаен подход слага принтера в семейството на екологичните устройства.

Идеята е да се използва като боя вещество, което се намира във всеки офис.
RITI Coffee Printer е способен да преобразува смлените зърна кафе в годно за печат мастило.

Така ще се икономисват пари и ще се прояви грижа за околната среда.
Хората се питат запазва ли хартията, напечатана с такова мастило аромата на кафе.

Засега разработката е все във фазата на концепция, но не е изключено да започне и производството на подобен принтер.

Взето от www.news.ibox.bg

Coffee Beans!

събота, 14 февруари 2009 г.

НАЗДРАВЕ!

Един човек, както си вървял през гората, намерил една костенурка. Навел се към нея, а костенурката му заговорила с човешки глас:
"Не ме убивай и ще ти се отблагодаря!"
Човекът я взел със себе си, занесъл я в къщи, нахранил я и си легнал.
"Пусни ме в леглото ти!" - примолила му се костенурката.
Сложил я той до себе си и в този миг костенурката се превърнала в прекрасна девойка. Тогава дошла жената на човека.
"Какво става тук?!” - развикала се тя.
Човекът й разказал всичко и тя се успокоила...

Да пием за онези жени,
които вярват на всички истории,
които им разказваме!



Скачала една жаба по релсите, подскачала си безгрижно, но изведнъж минал влак и й отрязал единия крак.

Продължила пак да си скача жабата, но отново минал влак и й отрязал и другия крак.
Запълзяла жабата, но по едно време спряла и си помислила:

"Ех, какви хубави крака имах! Ще се върна да си ги взема..."

Върнала се жабата, навела се за краката си, а минаващият влак й отрязал главата...

Да пием за това,
дано никога не изгубим главата си
заради нечии красиви крака!



Един човек попаднал при Бог. И понеже бил добър и праведен, Бог му подарил три сандъчета, но го накарал да обещае, че ще ги отвори едва като се върне на земята.

По пътя обаче човекът не могъл да се удържи и отворил едното сандъче. А оттам изскочила Радостта и отлетяла.

После човекът решил да отвори и второто сандъче. Оттам пък изпърхала и отлетяла Любовта.

Върнал се той на земята, изгубил радостта и любовта. Едва тогава отворил третото сандъче - оттам излязла Надеждата!

И така той от този ден нататък си останал с Надежда в живота...

Да пием
за изгубената Радост,
за изгубената Любов,
но за оставащата Надежда!


Наздраве!
И весело празнуване!

Взето от www.jenite.net

петък, 13 февруари 2009 г.

Нова марка бира дарява красота


Наскоро в търговската мрежа бе пусната здравословна бира, която се бори със старостта и дарява красота. Продуктът се нарича Anti Ageing Bier и е производство на една от най-старите немски бирени фабрики Neuzelle Kloster Brewery.
В състава на подмладяващото питие влизат екстракти от морски водорасли, вода от горещи минерални източници, желязо, антиоксиданти и витамини. Немската бира е със съдържание на алкохол от 4.8%.
Цената на една бутилка от “вълшебното” питие е 3.31 долара.
Бирата е особено популярна сред гостите на хотел Hotel Esplanade, разположен недалеч от Берлин, където се продават по 400 бутилки ежедневно.
Взето от www.mahmurluk.com

Напитка от кравешка урина ще "бута" от пазара Пепси и Кока Кола

Индуисткото националистическо движение оповести зараждането на нова напитка.

Въпреки че може да звучи като виц или лоша шега, местните подготвят да пуснат на пазара елексир от кравешка урина.

Лидерът на движението Ом Пракаш разяснява, че бъдещият продукт ще се казва "gau jal" или "кравешка вода". Сега напитка минава през лаборатория и ще изтърпи всички необходими изследвания.

Очаква се напитката да бъде пусната на пазара до края на годината.

"Не се притеснявайте и не се стряскайте от думата "урина". Нито ще има нейния вкус, нито мирис. Течността ще бъде обработена старателно и ще бъде много здравословна, дори лековита. Ще забравите веднъж завинаги за токсините", казва Пракаш.

Той добавя, че кравешката урина е миксирана с билки и ще бъде в пъти по-евтина от всички останали напитки. Пракаш настоява, че бъдещият продукт ще е основен конкурент на компании като Кока Кола и Пепси.

"Ще им осигурим здрава надпревара. Дори не подозират колко здрава битка ще има на пазара за тази напитка. Ще се чудят от къде им е дошла такава конкуренция", добавя той.
Благодаря за инфото на amapola
Взето от www.curious.actualno.com

четвъртък, 12 февруари 2009 г.

Производители от родното място на Барак Обама създадоха марка кафе на неговото име

След като стана известно, че френската марка коняк Hennessy е създала нов коняк кръстен специално на новия президент на Съединените Американски Щати - Барак Обама, сега пък става известно, че неговото име ще носи и марка кафе.

Хавайската компания Big Island coffee създаде специална комбинация кафе, вдъхновена от новоизбрания американски президент Барак Обама. След президентските избoри в Съединените Щати, фермерите Джо и Тейра Албан – собственици на Kona Joe Coffee, решиха да почетат Обама като създадоха марка кафе на негово име. Новата смес се казва Barack O Blend и е създадена от хавайско, индонезийско и кенийско кафе.Албан казаха в свое изявление, че това е своеобразен начин да се почете личната история на Обама, чийто път е започнал от Хаваи и е достигнал до Белия дом. Семейсто Албан отглеждат кафе повече от 10 години на 20 акрова плантация близо до планина Хуалалаи.

Barack O Blend може да се закупи след деня на встъпване в длъжност на новият президент на САЩ за 12.95$ в опаковка от 200 гр. във фермата на Албан или он лайн в www.konajoe.com/
Взето от www.coffeeland.bg

сряда, 11 февруари 2009 г.

Най-скъпият шейкър в света


Обичате ли да бъркате коктейли? Или просто си падате по "коктейлите с мечти" на Том Круз? Тогава обезателно трябва да си купите най-скъпия коктейлен шейкър в света - естествено ако можете да си го позволите.

Той се нарича BOLS Diamond Shaker и наистина отъждествява идеята за безценни мечти и скъпи питиета. Той е изработен от чисто сребро и 18-каратово злато, и е обкичен с 480 диаманта. Цената му е рекордна - той е най-скъпият шейкър в света и струва 50 000 долара. До този момент той е само един.
Взето от www.millionaire.bg

понеделник, 9 февруари 2009 г.

Еспресо от чай

Като кафе червеното еспресо не струва. Но като студен чай е хит

Този относително нов продукт от Южна Африка ми напомня за скеча на комика Люис Блек за захаросаната царевица: "Това е царевица с вкус на захарен бонбон... бонбон с форма на царевица." Червеното еспресо, което се продава в някои вериги биомагазини, е чай ройбос - растение от семейството на бобовите и се отглежда само в Южна Африка. Безкофеиново и пълно с антиоксиданти, то се смила в кафемелачки и в машини за еспресо. Но не е еспресо. Рекламата, която съпровожда червеното еспресо, е "Кафе революция: кой би помислил, че чаят ще играе по правилата на кафето". И все пак отдавам почит на Люис Блек: това е чай, изглеждащ като еспресо; еспресо, направено от чай.

ДЕГУСТАЦИЯТА
Приготвих го според инструкцията в кафеварка за еспресо. Беше тъмно, богато и силно, отгоре имаше каймак. Налях го в чаша за еспресо, поех дъх и... е, не. Добре де, това е добър чай - доста добър всъщност. Но както казах, не е еспресо. Той е за еспресото това, което, да кажем, Postum (подобно на инка) беше за кафето. Postum изникна в края на XIX век и се предлагаше като безкофеинов заместител на кафето, възприет през военновременния недостиг на храна, но наскоро Kraft го спря от производство. И правилно.

Истината е, че предпочитанията за храни и напитки са крайно субективни. Аз обичам каберне совиньон. Но мерлото? Предпочитам и бирата на бутиковите пивоварни пред Budweiser или Miller. Но кой би харесал червеното еспресо? Ако сте любител на чая и не пиете кафе заради вкуса му, червеното еспресо може да ви допадне.

Аз пия много чай и много кафе. Не възразявам срещу кафето или кофеина. И се нуждая от чаша кафе всеки ден. Така че за мен червеното еспресо влиза в списъка от неща, които не гъделичкат приятно небцето - като Postum, диетичната майонеза, диетичната кола, NutraSweet, млякото Lactaid без лактоза, безалкохолната бира и соевото "кисело мляко".

ЖЕНСКИЯТ ВОТ
И жена ми го опита. Тя пие еспресо и не харесва чай освен ако не е студен. Като студен чай червеното еспресо според нея става. Но тя повдигна въпрос, който си задавах наум: защо хората, които не пият кафе, а предпочитат чай, просто не си направят чаша чай?

Учудващо е, но червеното еспресо спечели наградата за най-добър нов продукт в категорията напитки специалитети на конференцията и изложението на Американската кафе асоциация през май. Това е все едно манекенката Клаудия Шифър да вземе приз за най-добър моден дизайн. Една причина любителите на чая да харесат червеното еспресо (идея, спомената пред мен от компанията) е, че то позволява на пиещите чай да навлязат повече в кафе културата. Наречете ме луд, но не мисля, че феновете на чай в Starbucks, седящи до любителите на кафе, страдат от комплекс за малоценност. Трябва ли да чувстват, че е необходимо да седят на отделна маса от своите приятели?

НЕ ТОЛКОВА ПРИСТРАСТЯВАЩО
Уебсайтът www.redespresso.com разказва, че изобретателят Карл Преториус бил подтикнат да разработи напитката, когато се пристрастил към шест чаши еспресо на ден. А O Magazine на Опра Уинфри написа, че червеното еспресо е хит сред екипа му. Но да разгледаме червеното еспресо като това, което е: един добър чай. Взех останалото в кафеварката и направих студен чай. Беше страхотен. След това го смесих с лед и вода и налях 25-30 мл ябълков сок. Също много добре. В друга чаша добавих смачкани листа от мента и към студения чай, и към ябълковия сок. Превъзходно. Ето това е истината! Червеното еспресо ($12.99 за пакет 250 г) сега е на рафта ми заедно с десетина кутии чай и стъклените буркани билки за отвара от собствената ми градина. В една от кутиите има ройбос, подобен на червеното еспресо. Цялата идея на Преториус, както изглежда, е да извади продукта от претъпкания чаен рафт и да ме накара да мисля за него като алтернатива само на един друг продукт в килера - еспресото. Това не се случва. Но в останалата част от лятото, когато имам гости, ще ги питам искат ли да пробват червено еспресо. В случай че не профукам двата големи пакета, които компанията ми изпрати, правейки кани вкусен студен чай. По моя начин.

Copyright 2008 The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.

неделя, 8 февруари 2009 г.

Строителство с бирени бутилки

Преди 44 години холандската компания Heineken е започнала да пуска бира в необичайни бутилки, съчетаващи в себе си две закръглени страни и две плоски, снабдени с множество изпъкналости наподобяващи балончета. На пръв поглед може да се предположи, че това е направено с цел за по добър захват, но предназначението на тези бутилки е било съвсем друго - те са служели за строителен материал.
Историята на бутилките тухли започва в началото на 1960 година, когато Алфред Хайникен (Alfred Heineken) се е отправил на карибския остров Кюрокао (Curacao), за да посети един от многочислените заводи на компанията.
Силно впечатление му е направило огромните количества бутилки от Heineken търкалящи се по местните плажове. Оказало се, че на острова няма изградена система за събиране и връщане на тези бутилки обратно в завода. В същото време пътешествайки из острова той е станал свидетел на бедността на местното население, изпитващо остра нужда от недостиг на строителни материали.
Тези факти провокирали наблюдателния Алфред и той бил осенен от идеята - да се строят жилища от празни бутилки.

За разрешение на този проблем Хайникен се е обърнал към холандския архитект Джон Хабракен (N. John Habraken). Той измислил тухла, която може да съхранява бира. Според замисъла на Хабракен, тези бутилки-тухли много по-лесно биха се използвали за строителство, отколкото с обикновените.
Окончателната форма на тези бутилки не се родила веднага - за нейната разработка и оценка на различните варианти е отнело три години.
Накрая през 1963 година Heineken пуска първите 100 хиляди от типа World Bottle — WOBO. Предлагали са се в два размера 350 и 500 мм дължина, което би трябвало да облекчава при изпълнението на ъглови връзки и други сложни детайли.
Колко реално е било да се построи дом от WOBO, е трудно да се каже, почти всички вече са унищожени.
Само две съоръжения са се съхранили: неголям навес и гараж, в които WOBO се явява малка част от общата конструкция. И двете принадлежат на Heineken и се намират в холандския Нордвик (Noordwijk), близо до Амстердам (където в близост се намира и "щаб-квартирата" на компанията).

Проекта WOBO не получил нужната популярност, независимо, че холандския дизайнер Ринус ван ден Берг (Rinus van den Berg) съвместно с Хайникен са проектирали няколко здания на основата на странния амбалаж.
Отделни екземпляри от WOBO са се съхранили в много малки количества и сега се явяват ценни и редки предмети за колекционерите.
Историята на бутилките WOBO изглежда едновременно куриозно и печално.
От една страна с помощта на WOBO, Хайникен са се опитали да решат проблема с отпадъците от бутилките за еднократна употреба (за тези проблеми започва да се водят дискусии с пълна сила едва през 90-те години). От друга страна екстравагантната бутилка се е оказала не особено нужна на обществото. А този който се наемал да строи с бутилки, то прекрасно се е справял и с най-обикновените.
Бутилките WOBO с формата на тухли давали възможност да се постигне добър вид на зида, но и кръглите бутилки зидани с разтвор в шахматен порядък също могат да заместят тухлите. Именно по този начин хората по целия свят строят така наречените бутилкови стени (Bottle wall).
Стените изградени от такъв "строителен" материал притежават и някои достойнства - оригинален външен вид, добра топлоизолация, игра със светлинните ефекти и цветовете.
Bottle wall - не са изолирани случаи. В САЩ такива домове вече са десетки, а в света и стотици. Някои конструкции съдържат в своите стени десетки хиляди бутилки. Възможно ли е да си представим, какви усилия са вили необходими за събирането на такива количества стъклен амбалаж.

Идеята за строителство на домове от бутилки е спохождала разни хора, от различни страни, така, че това изобретение е с доста стара история, навярно още с появата на първите промишлени количества стъклен амбалаж.
Счита се,че първия дом от бутилки е построен от Уилям Пек (William F. Peck), в град Тонопа (Tonopah), щата Невада през 1902 година. За строителството на къщата на Уилям са му били необходими 10 000 бирени бутилки.
Интересното в случая е, че в стената около вратата място са намерили стари правоъгълни бутилки от горчивата напитка Jhostetter`s Stomach Bitters, съдържаща 90% алкохол и 10% опиум.
Дома на Пек е просъществувал до 1980 година, успявайки да "види" настоящия разцвет на бутилковата архитектура в различните континенти. За съжаление забавните бутилки WOBO, почти не са намерили приложение в тази област.

Домът на Уилям Пек, се счита за първия построен от празни бутилки.
Взето от www.vodnazona.com

събота, 7 февруари 2009 г.

The beer diet

Турското кафе вече се прави от злато

Типичното турско кафе вече е със златен каймак. Новата мода сред чорбаджиите в южната ни съседка е в освежаващата напитка да се слага златен прах. Консумацията на 0.2 грама от благородния метал на ден прочиства организма от токсините. Манията се роди, след като швейцарска компания внесе на турския пазар шоколад със злато. 18 грама от вкусотията струват 49 евро, а цената на едно златно кафе ще бъде 18 евро. Очаква се “златните” кафенета да подбият пазара на традиционната турска напитка, която нашите съседи обичат с много захар.
Взето от www.novinar.net

четвъртък, 5 февруари 2009 г.

Духай внимателно!

Сексапилната актриса Eва Мендес бе на Ботуша за снимките на невероятен календар ,посветен на алкохолния еликсир Кампари. Това е Малката кибритопродавачка. Лошо й се пише. Май не е продала (издухала) достатъчно клечки... За всеки от 12-те месеца, тя влиза в ролята на приказна героиня – от Червената шапчица до Малката кибритопродавачка.

Взето от www.mahmurluk.com

сряда, 4 февруари 2009 г.

Няколко вида кафе

Няколко от по - известните кафета които се пият у нас, в картинки. Интересното е, че не видях картинка на виенско кафе, доста поръчвано кафе из заведенията в България!

Еспресо


Кафе с мляко (макиато)



Кафе с млечна пяна


Кафе със запарено мляко и млечна пяна. Ако се сложи и канела - капучино


Мока - кафе, шоколад, мляко, сметана


Дълго или американско кафе - кафе и вода

вторник, 3 февруари 2009 г.

Виртуалност в реалността с Coca - Cola

В новият си рекламен спот Coca - Cola ни дава отговор, как би изглеждал света, ако в него можехме да се разхождаме с аватарите, които си избираме за виртуалните светове!

Поздрав за моите виртуални приятели от Форумът на Шумен!

понеделник, 2 февруари 2009 г.

Коктейл "Бренди Алекзандър"

Този коктейл го нямахме досега в менюто, но ми хареса и от утре ще го предлагаме. Лесен е за изпълнение, а и съставките ги имаме.
Много хора го наричат "Оригиналното шоколадово мартини". Бренди Алекзандър е сладък базиран на бренди коктейл, който става популярен в началото на 20 век. Според слуховете е бил сервиран на сватбата на Принцеса Мари и Лорд Ласцелас във Лондон през 1922 г.
Рецепта :

30ml. Бренди
30ml. Тъмен шоколад
30ml. мляко или сметанов крем
Украса : щипка индийско орехче

Разбийте съставките в шейкър с лед и сервирайте в чаша за мартини.

Взето от coolcocktails.hit.bg

неделя, 1 февруари 2009 г.

Арабика Vs Робуста

Арабика или робуста? По цял свят вече отдавна не се задава този въпрос. И непросветените знаят, че арабиките са по-благородните сортове кафе, по-ароматни, с балансирана киселинност и с по-ниско съдържание на кофеин. Различните сортове арабики имат широка гама от вкусове, от сладникав до винено-киселичкав. Неизпечените плодове са с мирис на боровинка, а изпечените зърна ухаят на парфюм с плодови и сладникави тонове. Робустите от своя страна са по-горчиви, по-мазни, с по-стипчив вкус, често сравняван с овесено брашно. Неизпечените плодове са с дъх на сурови фъстъци. Изпечените зърна често миришат на изгорена гума.

Арабиките са нежни и деликатни за отглеждане сортове. Те изискват хладен тропически климат, висока влажност, богати почви, сянка и слънце. Те са обект на атака от много вредители и са изключително уязвими на студ и лоши грижи. Робустите са по-устойчиви растения, които се отглеждат и при по-ниски надморски височини. По-малко уязвими са на вредители и не са така капризни при отглеждане. Те дават почти 2 пъти по-висок добив на декар, но цената им е по-ниска.
Динамичното равновесие на търсенето и предлагането през изминалите 150 години в световен мащаб определиха пазарния дял на сортовете арабика, който надвишава 80 %. В Америка например почти всички марки кафе, които се продават добре, са изготвени изцяло от различни видове арабика. В Италия се добавят зърна робуста за по-плътна пяна и по-наситен вкус, но те никога не надвишават 25 % от общото съдържание на сместа.
У нас, вероятно поради по-изгодната цена и изградения навик, робустите владеят пазара. Българинът е свикнал да пие горчиво кафе, с ниска киселинност и високо съдържание на кофеин (т.нар. кафе "хамър хед", от английски "чук по главата"). По Татово време и в ранните години на демокрацията, когато кафевите зърна бяха лукс, по кафенетата слагаха в чашите трета цедка и в леблебията хинин, за да докарат напитката на вкус. Именно оттогава е възходът на "Нова Бразилия", която и до днес е най-продаваната марка у нас.
Според ботаниката кафееното дърво принадлежи към рода Кофеа от семейство Рубиацее. С промишлена цел се използват три основни вида: арабика, либерика и робуста.
Кофеа арабика се отглежда в близо 60 % от всички страни, било в чист вид или като кръстоска с други видове. В Африка се отглежда само от Судан, Етиопия, Ангола, Заир, Руанда, Бурунди, Уганда, Кения, Танзания и Малави. С търговска цел се култивират голям брой разновидности на арабика. Сортът "Бурбон" се отглежда главно в Бразилия и Сан Салвадор. Семената от типа "Блу Мунтен" произлизат от Ямайка. Този вид се отглежда в много страни, тъй като е устойчив на вредители и дава висококачествен плод. Други разновидности са "Катура", "Мундо Ново". С по-малко значение са "Сан Рамон", "Марагоджип", "Чера", "Колумнарис" и др.
Кофеа либерика е единственият вид, който се отглежда в Гвиана, а в други страни се среща смесен с арабика или робуста.
Кофеа робуста е единствената отглеждана разновидност в Дахомей, Того, Габон и щата Конго (Бразилия). С основно значение е в Ангола, Заир, Камерун, Кот д"Ивоар, Танзания, Индонезия, Мадагаскар и Виетнам.
Други разновидности на кафето са Кофеа девервей (Африка), Кофеа рацемоза (Мозамбик), Кофеа стенофила (Сиера Леоне), Кофеа абеокутае (Кот д"ивоар). Рядък вид е Кофеа конюга (Индонезия). Тези видове не са разпространени поради липсата на желани вкусови качества или слаба издръжливост на вредители и климатични промени.
Търговските сортове се различават не само по характерните външни белези, но и по своя аромат и вкусови качества. За най-добър вид се счита арабската арабика "Мока", наричана така по името на пристанището, от което се експортира. Тя се отличава с лек винен мирис и сравнително висока киселинност. От бразилските видове кафе особено популярно е "Сантос".
Почти винаги търговските фирми приготвят "букети" от различни сортове, с което се постигат определени вкусови качества.
Взето от http://more.info.bg