сряда, 19 ноември 2008 г.

Cointreau

В света на алкохолните напитки има няколко символа, чието традиционно качество е неподвластно на времето и на променящия се свят. Коантро с неподражаемия си портокалов вкус и фин аромат без съмнение е един от тях. Историята на емблематичния ликьор започва в края на 40-те години на ХІХ век в Анже, Северозападна Франция. Тогава сладкарят Адолф Коантро и брат му Едуар-Жан основават семейната дестилерия Cointreau, в която произвеждат алкохолни напитки на основата на плодове, отглеждани в региона. Синът на Едуард-Жан - Едуард-младши, обладан от изследователски дух, решава да създаде различно от традиционните матови ликьори питие. За целта той започва да експериментира с вкусовете на кори от горчиви и сладки портокали, произхождащи от всевъзможни части на света. И понеже смелостта се възнаграждава, резултатът от неговите опити се превръща в истински хит сред изисканото френско общество от онова време.

Днес напитката, която е основен участник в много от най-популярните коктейли, се продава в повече от 200 страни. Горчивите портокали за производството на коантро се отглеждат в плантации на фирмата на карибския остров Хаити. Там те се берат на ръка, преди да са съвсем узрели, точно в момента, в който ароматът им е най-интензивен. Обелените кори се оставят да изсъхнат на слънце и след това предприемат своето пътуване до Сен Бартелми-д'Анжу, предградието на Анже, в което е разположена дестилерията за коантро. Сладкият компонент на вкуса на прословутия ликьор идва от корите на четири сорта портокали, които се отглеждат в Испания и Бразилия. Част от обелените кори не се сушат, а все още пресни се накисват в чист алкохол от захарно цвекло за няколко седмици. Това гарантира извличането на всички възможни ароматни компоненти. Оттам нататък думата има главният технолог на компанията. От неговата прецизна работа и от опита му зависи непромененият за повече от 130 години вкус на коантро да продължи да съществува.

Но вкусът не е единственият елемент на легендата коантро, който е запазен почти от самото начало. Емблематичната бутилка с кехлибарен цвят и квадратна форма за всички тези години е претърпяла изключително малко трансформации на дизайна си. Смятана за прекалено модернистична по времето на създаването й, сега тя задължително присъства във всеки бар, който си заслужава да бъде посетен.
Взето от Българският нощен живот в един сайт.

Няма коментари: