сряда, 31 декември 2008 г.

Да Ви е честита Новата 2009 година!


Честита Нова Година
много късмет, радост и щастие желаем на всичките ни читатели и клиенти!
Пожеланията от нас освен традиционните са:

На жените по едно хубаво питие, а на мъжете по една хубава жена. Наздраве!

Jessica Alba в календар на Campari 2009






вторник, 30 декември 2008 г.

Зимното удоволствие, наречено Метакса

Едно от най-приятните питиета, което човек с удоволствие отпива край камината през зимните вечери е известното гръцко бренди Метакса. За него още по-често се сещаме през празниците, защото е стилен подарък дори за приятелите, които не пият често алкохол. Брендито може да се намери в тризвезден, петзвезден и седемзвезден вариант, а в елегантни порцеланови бутилки (на снимката) се продават специални отлежали селекции, които са чест за всяка колекция напитки.

Тази година Метаксата навърши 120 години. Тя е дестилирана за първи път през 1888 година от атинския търговец на коприна Спирос Метаксас. Нейната рецепта, обаче има дълги корени в историята, които могат да ни заведат из избите на древните гърци отпреди 5000 години. За първи път гръцкото бренди се появява на международно изложение през 1895 година в германския град Бремен и веднага получава отличие.

През 1900 година за първи път се изнася за Америка, а през 1915 година прчели Grand Prix на световното изложение в Сан Франциско, чийто медал и досега може да се види на етикета на напитката. През 1970-та година Метаксата вече се изнася в над 110 страни по света, а днес тя е част от Remy Cointrean Group, в която влизат 50-те най-утвердени марки спиртни напитки в света.

Известното гръцко бренди се произвежда от сорта бяло едро грозде без семки тип Султанина, наречено е по името на провинция Султани в Иран, от където произхожда. Освен в Иран и Гърция се отглежда и в Турция, Австралия и Калифорния, САЩ. В Гърция се отглежда в северните части на полуостров Пелопонес и на остров Крит. Зрее в края на юли и през август. Гроздето се смесва с двойно дестилирано бяло вино мускат от Самос. Белият мускат е най-известното грозде, от което се произвеждат сладки вина и 98 процента от лозята на остров Самос са от този тип. Сместта се дестилира отново и отлежава в дъбови бъчви при специална биологична среда, за да се получи това, което познавачите ценят като Метакса.

По принцип известното гръцко бренди е предимно зимно питие и се препоръчва да се пие чисто. Феновете му обаче измислиха десетки рецепти за летни коктейли, които са коя от коя по-привлекателни. Изборът на grreporter.info се спря на гръцко мохито: сложете лимон, захар и джоджен в коктейлна чаша, добавете седемзвездна метакса със сода в съотношение по избор. Добавете още лимонов сок и разбъркайте с висока коктейлна лъжица. Сервирайте коктейла с лед и маслина.

Наздраве и Весели празници!
Взето от www.grreporter.info

понеделник, 29 декември 2008 г.

Коктейлите от култовият сериал "Сексът и Градът"

Miranda
2 oz Vodka
3/4 oz Campari
2 oz Pomegranate Juice
1 oz Triple Sec
Squeeze of Lemon

Charlotte
2 oz Vodka
2 oz Pink Lemonade
1 oz Triple Sec
1/2 oz Midori Liquer

Samantha
2 1/2 oz Vodka
1 1/2 oz Cabo Wabo Anejo Tequila
1 oz Simple Syrup
1 oz Freshly Squeezed Lime Juice

Carrie
2 oz Vodka
1 oz X-Rated Fusion Liqueur
2 oz Cranberry Juice
3/4 oz Sparkling Apple Cider

Бзето от bulgarianight.com

неделя, 28 декември 2008 г.

Rodeo energy drink вече и при нас


От утре ще заредим нова енергийна напитка - "Rodeo" произведена от Menken Drinks in Bodegraven, The Netherlands. По вкусови качества не се различава от познатия ни вече RedBull, с тази разлика, че е два пъти по-евтин. Като нов продукт, ще го пуснем на промоционална цена от 2 лева. Заслужава си да се опита!

събота, 27 декември 2008 г.

CUBA LIBRE (Куба Либре)

ЧАША: колинс
УКРАСА: два уеджа лайм (лимон) в чашата
МЕТОД (начин на приготвяне) :
1. За професионалисти – билд, топ-ап
2. За любители – наливате първите две напитки в чаша, добавяте лед и доливате с кола догоре.

СЪСТАВКИ:
60 мл. – ром светъл
15 мл. – фреш лайм
120 мл. – Кока-кола

КОМЕНТАР: Хубавото на Куба Либре е, че може да се приготви наистина лесно. Убеден съм, ще си спомните как сте смесвали нещо подобно, без да знаете, че става дума за въпросният коктейл. Рецептата е от най-кратките – ром, кола и прясно изцеден сок от лайм (в България си го правим най-често с лимон, но …). Леда е задължителен!
ИСТОРИЯТА: „Cuba Libre” както всеки с минимални познания по испански ще се сети, означава „Свободна Куба”. Това бил и бойния вик на Кубинската Освободителна Армия по-време на войната за независимост (Куба тогава била испанска колония) завършила през 1878 г.
Въпреки многобройните любопитни и пикантни истории фабрикувани около този популярен коктейл, само два исторически факта могат да бъдат приети за сигурни;
1. Напитката за пръв път е смесена в Куба, и то не къде да е а в Хавана.
2. Годината, в която това се е случило е най-рано 1900, защото оттогава Кока-кола се предлага официално там.

Ето и най-популярната история. Коктейла е миксиран по време на войната между С.А.Щ. и Испания (1898). Американците се намесват на страната на въстаниците в спора за независимост и на острова пристигат хиляди американски войници.
Един следобед в Хавански бар, група пехотинци празнували своята победа. Те присъствали на историческо за коктейлните хроники събитие. Капитан Джон Доу влиза там и поръчва ром и кола с лед и резен лайм. Офицера вдига чашата и на висок глас произнася „КУБА ЛИБРЕ!” - бойния вик на кубинските въстаници. Той изпил сместа с такава наслада, че предизвикал небивал интерес сред тълпата. Войниците веднага поискали да опитат напитката на капитана. Когато повторили поръчката един от тях предложил да вдигнат тост за Свободната Куба – „Por Cuba Libre”, капитанът приел, вдигнал чашата си и извикал - „КУБА ЛИБРЕ!”

За жалост едва ли точно това е истинската история, тъй като по Кока-кола се е предлага на острова от 1900г.. А и личността на Джон Доу е донякъде мистериозна, тъй като в американския разговорен тя се използва когато се назовава неизвестен индивид. Но все пак в нея трябва да има малко истина за да се замислим.

Американци, бар в Хавана, кубински ром, кола, лед, лайм… ето така се раждат легендите.
Е, „Куба Либре” тогава.
Взето от bardom-bg.com

петък, 26 декември 2008 г.

неделя, 21 декември 2008 г.

Най-неочакваните алкохолни подаръци за 2009 г.

Знаете ли какво е неочакван подарък? Това е нещо, за което не би ви минало наум, че ще ви подарят.

Ето ви едно предложение- хладилник за съхраняване на алкохол. Очаквахте ли?

А трябваше, защото все някъде трябва да съберете алкохолното богатство, което влиза в класацията на Drinktime.


1. Шампанско.

На пръв поглед нищо странно- какво друго да подарите на Нова година? Не и ако шампанското е Cristal от Louis Roederer.

Всеки, който го види за пръв път, се изумява от металната капачка с двуглав орел. Признато за най-доброто шампанско в Америка, това е шампанското на руските царе. Александър Освободител разпорежда то да се съхранява само в кристални бутилки. Така шампанското получава и името си- Cuvée du Tsar, а после заради бутилката е прекръстено на Cristal. Спомен за историята му е запазеният до днес двуглав орел на капачката.

Къде сте го виждали? Спомнете си "Четирите стаи" на Куентин Тарантино.

Цената: За реколта 2000 трябва да заплатите 569.99 долара.

2.Сладко вино за дамите.

Най-прославеното вино от този тип остава и до днес легендарната Токайска есенция (essenza) от Унгария.

Създадена е през XVII век от католически свещеници. Според легендата селяните не успели да оберат навреме реколтата, защото били пратени на бой с турците, а когато се върнали- лозите били обсипани с изсъхнали гроздове. Въпреки това те обрали и сложили в бъчвите гроздето и така открили изумително гъстия, сладък нектар, наречен Essenza.

Прието е това вино да се пие не в чаши, а в специални лъжички от унгарски кристал, които стоят в дървената кутия, в която се продава виното.

Токайската есенция се смята и за най-издръжливото вино в света, като срокът на съхранението му е практически неограничен.

Цената: 1014.99 долара а бутилка.

3. Най-ароматният ликьор.

Френският Grand Marnier Limited Edition няма нужда от представяне. Опакованата в кожена обвивка бутилка съдържа ликьор на базата на коняк и див портокал. Ароматът fleur d'orange с нотки на бомбони от коняка се смесва с тоновете на дъб от бъчвите за съхранение, ванилия, мляко и карамел, а също и на мармалад, бадем и ирис.

Цена: 57 долара.

4. Най-старият коняк.

Френските закони изискват да има документално потвърждение, че конякът се съхранява именно от дата, която стои на етикета.

Така че представете си, че подарявате бутилка, запечатана в годината, в която този, на когото подарявате, се е родил. Grosperrin 1944 или 1968? Това е и марката, която може да докаже съхранението на коняка си от най-дълго време- 1922 г. Така че по наши изчисления може да подарите стилната бутилка дори и на дядо си.

Цена: реколта от Втората световна война струва около 2000 долара (според годината).

5. Водка

Да ударим по печалбата на руснаците от бренда. Испанската Belvedere на Louis Vuitton Moёt Hennessy, обединяваща около 50 луксозни марки, развила до съвършенство качествата на напитката от студените руски земи, за да добави към нея южния дъх на праскова и лимон.

Цена: 78 долара.

Взето от www.profit.bg

събота, 20 декември 2008 г.

Japanese Sapporo Brews - първата космическа бира в света

Руснаците имаха първият космонавт, американците спечелиха Луната, но на японците се пада честта да притежават първата космическа бира в света. Space Beer изцяло се произвежда от ечемик отгледан на Международната космическа станция. Бирата e изработена със сътрудничеството на японски пивовари, унивеситета в Okayama и Руската академия на науките. Жалкото е, че Sapporo Brews са направили само 100 литра на тази "извънземна" бира с 5,5% съдържание на алкохол, която ще бъде ограничена само за специални дегустации в Япония.
п.с. Разбрах, че и в Щатите вече може да се консумира от тази бира в някой суши бар.

Синдромът “Намръщен келнер”

“Кво ша убичати!” тросва ти се намръщена девойка, а след като поръчаш, без да каже дума се фръцва към бара. После идва след час-два, разлива ти кафето в чинийката и се муси, че не й оставяш бакшиш.

Синдромът “Намръщен келнер” го има на много места по света, но само американците са му намерили цаката, при това много хитроумно…

Разбира се, всички сте попадали на тях - бъдещите Принцеси и бъдещите Президенти на Газпром. Принцесите само убиват времето и чакат да ги намери принца с аудито и да се ожени за тях. Бъдещите президенти на Газпром пък смятат, че са родени за велики дела и са в процес на търсене (ама не много активно, така полека, ако може на крака да им дойде) на страхотната, лека и много добре платена, за предпочитане шефска работа. Общото между двата вида е, че докато се изпълни заветната им мечта, са принудени да работят като сервитьори и не само никак не са щастливи от това, ами и държат да го разбереш, ако имаш нещастието да се окажеш техен клиент.

Те са намусени, вечно нервни, сумтят и въздишат нетърпеливо, тропат с крак докато разглеждаш менюто, а за да разбереш колко време вече чакаш да ти донесат една скромна пържола, трябва да си погледнеш не часовника, а календара. Ако им направиш забележка са агресивни, карат ти се и понякога (макар и рядко, щото си спокоен човек) едва се удържаш да не им зашиеш по един (а ако са мъже - не се удържаш). Не го прави преди да са ти донесли яденето обаче, защото ще ти пикаят в супата и ще ти плюят в салатата.

Причината

Причините за това, че мнозинството от сервитьорите се доближават твърде много до така изискано гореописания профил е прозаична. Сервитьорството е общо взето нископлатена и непрестижна работа, поради което в него почти няма професионални кадри - хората, които работят това са за малко, докато намерят нещо по-добро. Просто на тях не им дреме за тебе и за любовта ти към чистите пепелници и чашите без три вида червило по ръба.

Който е умел в професията си или пък е учил за това, моментално изчезва в чужбина, където пак може да е неучтив с клиентите (ех, париж…), но му плащат няколко пъти повече за това. Така у нас остават основно некадърни и нископлатени сервитьори, поради което собствениците на хотели по черноморието искат да внесат работливи и прилежни виетнамски и тайвански такива. А през това време, ние тренираме яко, за да нараснем на килограми, да си купим ланец и сервитьорите да изпитват страхопочитание към нас и да не ни се мръщят.

Решението

Е, братята американци, за колкото и тъпи да ги мислите, са му намерили цаката, при това твърде елегантно. Не, че там по заведенията няма вмирисани на цигари скумрии с мустак като Филип Тотю, които направо ще ти наредят какво трябва да ядеш, но болшинството хора, работещи по заведенията са усмихнати и учтиви или поне успешно се правят на такива. Търчат като изоглавени и непрекъснато те питат дали няма да искаш още нещо. Ебаси…

В САЩ минималната заплата е към $7-8/час - вземат я чистачи, пазачи в молове и други непрестижни професии. Работата е там обаче, че единствените хора, на които законът позволява се дава по-малка заплата, са сервитьорите и барманите. Поради това работодателите обикновено плащат съвсем малко на служителите в заведенията за хранене и пиене, често им внасят само здравни и социални осигуровки, а заплата не им дават изобщо. Така сервитьорите разчитат единствено и само на … бакшиша. Разбира се, да се дава бакшиш в САЩ е масова практика, почти е задължително, ако не искаш да изглеждаш като скънзата на компанията. Но там нашенските номера с мръщенето не вървят и за да заработят тоя бакшиш, келнерите си скъсват задника да ти угаждат, особено ако си редовен клиент.

Дето имаше един виц, най-добрата система е ако си доволен от обслужването да дадеш 10% бакшиш, а ако не си доволен - да оставиш 10% по-малко пари :) Май само това ще ги излекува бъдещите Принцеси и Шефове на Газпром…
Взето от kaka-cuuka.com

петък, 19 декември 2008 г.

Още за кафето

Има хиляди статии, които се опитват да ни убедят колко е вредно кафето. Много хора пушат, което също е вредно, но въпреки това продължават да го правят. Да не говорим пък колко хора пият алкохол. Може би тези пороци, значителни или не чак толкова, ни карат да се замислим доколко можем без нещо. Можем ли да откажем цигарите, можем ли да откажем кафето, или пък алкохола?

Истината е, че за всичко се иска воля и желание. За жалост не всеки човек има достатъчна силна воля, за да се откаже от нещо, което е правил всеки ден в продължение на няколко години. Аз например смело мога да заявя, че мога без кафе, без цигари и без алкохол. Когато тренирам не кусвам алкохол, но пуша от време на време. Даже съм стоял в заведение само със бутилка минерална вода. Защото когато спорта е на първо място, всичко останало няма значение. Ако повечето хора мислеха така, щеше да бъде много хубаво.

Та да си дойдем на въпроса. Пиете ли кафе рано сутрин и можете ли без него? Аз лично познавам хора, които не се чувстват пълноценни, ако не изпият поне едно кафе. Не знам доколко това е хубаво, но е факт. Всъщност милиони хора пият кафе рано сутрин, милиони хора пушат и имат здравословни проблеми, но така и не се стига до спиране на цигарите или кафето. Тогава къде е проблема? В недостатъчната воля, в стотиците телевизионни реклами, които промотират все по-нови видове кафе или пък просто хората не могат без нещо, което са правили толкова години.
Взето от www.dichev.org

и още нещо ...

Ми­ли­о­ни хо­ра в све­та за­поч­ват де­ня си с чаш­ка аро­мат­но ка­фе. Но в пос­лед­но вре­ме се во­дят спо­ро­ве за вре­да­та от не­го и осо­бе­но за хи­пер­то­ни­ци­те.
Съв­ре­мен­ни из­с­лед­ва­ния, про­ве­де­ни в САЩ и Ве­ли­коб­ри­та­ния, до­ка­за­ли, че уме­ре­на­та упот­ре­ба на ка­фе не вре­ди ни­то на хи­пер­то­ни­ци­те, ни­то на здра­ви­те хо­ра.
Ме­ди­ци­те не от­ри­чат, че 15-20 ми­ну­ти след чаш­ка ка­фе кръв­но­то на­ля­га­не все пак се по­кач­ва, но то­ва е нез­на­чи­тел­но и за крат­ко вре­ме. Та­ки­ва из­ме­не­ния не мо­гат да пов­ли­я­ят на про­ти­ча­не­то на хи­пер­то­нич­на­та бо­лест, а още по­ве­че да про­во­ки­рат хи­пер­то­нич­на кри­за. Та­ка че две чаш­ки ка­фе на ден на ни­ко­го не би­ха нав­ре­ди­ли.
Но те­зи, ко­и­то пи­ят ка­фе­то ка­то во­да, тряб­ва да зна­ят: по­ве­че от 5 ча­ши ка­фе на ден мо­гат да на­ру­шат ме­сеч­ния ци­къл при же­ни­те. Хо­ра­та със сър­деч­на арит­мия и за­бо­ля­ва­ния на сто­маш­но-чрев­ния тракт съ­що тряб­ва да бъ­дат вни­ма­тел­ни с ка­фе­то. Как­то и те­зи с нер­в­ни ти­ко­ве, без­съ­ние, по­ви­ше­на нер­вност и тре­вож­ност. Те­зи хо­ра тряб­ва да за­пом­нят, че ко­фе­ин се съ­дър­жа не са­мо в чаш­ка ка­фе, но и в мно­го слад­кар­с­ки из­де­лия, га­зи­ра­ни на­пит­ки, сла­до­лед, как­то и ня­кои ле­кар­с­т­ве­ни пре­па­ра­ти.
Освен това действието на кафето преминава след 15-20 минути, но кофеинът излиза от организма 5 пъти по-бавно - нека тези, които страдат от безсъние, имат това предвид.
www.blitz.bg

сряда, 17 декември 2008 г.

Irish coffee (Ирландско кафе)

Нужни са ни:
Стъклена чаша която да издържа горещи напитки и метален съд в който да загреем, и да запалим уискито.

Съставки:
-ирландско уиски
-кафе еспресо
-сметана
-кафява захар
-няколко зърна кафе
-мляно кафе (за украса)

Начин на приготвяне:
Слагаме уискито (около 40ml.), кафявата захар и зърната кафе в металният съд и загряваме на горещия въздух на кафемашината. След като загреем добре за няколко секунди, вземаме с дълга барова лъжичка от уискито и го запалваме, след което палим и останалото уиски в металния съд. Ако искаме да не изгори (изпари) алкохола в уискито, са достатъчни около 10-15 сек. горене след което изливаме уискито в стъклената чаша, като отделяме зърната кафе за украса. След като сме сложили уискито, вземаме вече направеното кафе и го изливаме внимателно, като си помагаме с лъжичка, за да не се смесят двете течности. Върху течностите декорираме със сметана от флакон и върху сметаната украсяваме със зърната кафе и поръсваме с мляното кафе.
Ефекта е този:

п.с. Тъй като съм се учил да правя това кафе в Испания, клипчето е на испански, но не езика е важен, а начина на приготвяне. В клипа е спестено горенето, понеже е по-желание на бармана, но при нас се пали.

вторник, 16 декември 2008 г.

Течната любов


Уискито е като секса – може да се практикува без да се знае кой знай колко за него

Към момента в света съществуват 1200 марки уиски, с които човечеството поне от чести гаси своята генерална горчивина от житейските проблеми и проблемчета. Най – добре е обобщил нещата британският поет Хаусмън: “Малцът е допринесъл повече за доближаването до Бога, отколкото цялото творчество на Милтън”. А Милтън на свой ред е голям и безсмъртен английски поет, макар и незрящ.
Като за начало, има две основни истини за уискито :
1. Няма уиски да е идентично по вкус с друго уиски.
2. 99,9 % от пиещите уиски не могат да различат едно уиски от друго, освен ако не гледат етикета.
Пълно е разбира се и с други истини. Думата “уиски” идва от келтското “uisge beatha”
Което означава “жива вода”. За последното допринася норманското владичество на Острова, което не само донася думите от латински произход в английския, но и разбирането, че всеки алкохол е “aqua vitae”, т.е. именно “жива вода, както древните римляни наричали всеки познат им вид ферментирала напитка.
Робърт Бърнз е сътворил и стихът : “Oh Ferintosh, oh sadly lost”, вероятно когато му е свършило уискито.
Според начина на производство и съдържанието уискито се дели на четири вида:
- малцово
- зърнено
- смесено и
- други.
Малцовото уиски не на шега се смята за “голямата “работа” навсякъде по света. Важното е, че се прави само от ечемик, който се поставя да покълне, преди да бъде дестилиран в специални съдове. Докато шотландското уиски се дестилира два пъти, ирландското се дестилира три. Това го прави по-сладко и пивко.
Шотландското уиски се пише “whisky”, а ирландското и американското - “whiskеy”.
Шотландците обичат да митологизират този факт, като гузно премълчават, че и те са
Писали на шишетата “whiskеy” чак до Ирландското Великденско въстание за не зависимост през 1916 година.
Малцът е резултат от процес наречен “malting”. При него ечемикът трябва да покълне, като за целта се намокря и се бърка с индустриални черпаци, за да не се слепнат зрънцата. Най-важна обаче за уискито е водата. Храбрите шотландци се кълнат, че няма толкова чиста и специална вода като тяхната, затова и всички опити да се прави скоч уиски извън пределите на Шотландия са обречени до голяма степен на провал. Гордостта им се корени във факта, че от два века насам британските представителства целенасочено пазят чиста околната среда в Хайландс и не строят металургични комбинати наблизо. Това придава на тамошната вода особена мистика, човек може да пие направо от повечето поточета От тук и убеждението, че “single-cask malt whisky” е най-доброто възможно. Третата основна част е торфът. Това е едно от нещата, които придават индивидуалност на вкуса на едно или друго уиски. Специфичният “торфен вкус” се получава заради едни двойни въглеродни връзки в молекулите му. Ирландците не използват торф, затова техните уискита са по – меки и не са с остър вкус.
При ферментацията се използва и мая. Маята по начало е жив организъм, който яде захари и отделя алкохоли. При правенето на уиски обикновено се ползва повече от един вид мая, но в общия случай тя вече е ползвана за създаването на бира. Така някои бири и уискита са си един вид роднини. Всичко се дестилира в казан. След като завърши процесът, резултатът е абсолютно безцветен – противно на всеобщото мнение, че уискито е с кехлибарен цвят по природа. Потъмняването идва с отлежаването. Това става в специални винаги дъбови бъчви , в които преди това е съхранявано нещо друго – бърбън, коняк , шери и т.н. Всяко шотландско уиски трябва да отлежи минимум три години. При отлежаването винаги се изпаряват около 2% от уискито.,на което шотландците викат “порцията на ангелите”. Интересна подробност е, че премиерът от втората половина на 19 век – Уилям Гладстоун, който се е застъпил за нас след големите кланета през 1876 и на него е наречена улица в София е намалил данъците върху производството на уиски, като се е съобразил с “порцията на ангелите”.
Има четири вида бъчви :
- стари и многократно използвани
- нови, чиято вътрешна повърхност е предварително обгорена /опушена/
- намазани с паста получена от гроздов сок
- намазани с карамел, което придава сладък вкус. Традиционният кехлибарен цвят трайна се е настанил в съзнанието на хората ,поради което при пускането на безцветно уиски се провяла всеки път с гръм и трясък, въпреки сравнително ниската цена.
Малцовите уискита са три вида :
- “vatted malt” – става дума за бутилка, която съдържа смесени малцови уискита от две или повече дистилерии. Трикът е, че на етикета обикновено не си пише “vatted malt”, а примерно “pure malt”. Това не е подвеждащо, но за да се направи разграничението, може да се ориентираме по липсата на думичките “single” или
“ unblended”. По закон цифрата на възрастта трябва да съответства на най-младото малцово в микса.. В стълбицата на ценителя едно ниво по-горе е т.нар. “single malt”. Този вид уискита са 127, колкото и броят на дистилериите в Шотландия . Същината е в това, че в него се съдържа малцово уиски само от една дистилерия. Висшият пилотаж идва с т н. “single-cask malt”, което може не на шега да строши колената на личния бюджет за уиски. Тези уискита впрочем, освен непоносимо скъпи, се срещат и доста рядко, така че няма страшно
Зърнените уискита обикновено се правят от пшеница или царевица плюс малц в съотношение 9:1. То ферментира по специален начин, който го прави и по-остро.
Най-разпространени са смесените уискита. Това е смесица от зърнени и малцови уискита. Тъкмо този вид повечето хора наричат «скоч».
Що се отнася до това как се пие уискито, отговорът е много ясен – внимателно. Един от шотландските ритуали е “драм на вратата” /те се шегуват, че мярката не е точна и означава “колкото сипеш”/. Когато гостите си тръгват им дават по едно за из път,откъдето и днешният популярен израз. И като край 50 грама уиски съдържат 104 калории – по-малко от чаша червено вино или половин литър бира.

понеделник, 15 декември 2008 г.

За коктейлите... в калории

Вероятно най-здравословният коктейл е цитронада без захар, но за пораснали момичета той не е съвсем подходящ.

Cosmopolitan
Калории: 99
Съставки: водка, трипъл сек и боровинков сок.
Рейтинг: каквото списанието, такъв и коктейлът. Cosmopolitan е сред най-добрите неща, създавани под небето – малко калории и неустоим вкус. Ако искаш да намалиш с 1/3-та енергийното му съдържание, можеш да опиташ олекотената версия, която е без трипъл сек.

Mojito
Калории: 111
Съставки: ром, натрошен лед, прясна мента или джоджен, захар и сок от зелен лимон.
Рейтинг: добър избор, пък и има доста витамин С, който пъди гадните зимни вируси от тялото ти, нищо че мохитото минава за лятно питие. Само гледай барманът да не злоупотреби със захарта.

Bloody Mary
Калории: 140
Съставки: водка, доматен сок, лимон, табаско.
Рейтинг: водката вкарва доста калории, но пък от друга страна, доматеният сок в чашата е 30% от препоръчителната ти дневна доза витамин С.

Long Island Ice Tea
Калории: 170
Съставки: водка, джин, ром, текила, Cointreau и кола.
Рейтинг: пет вида алкохол накуп са синоним на много калории и проблеми за главата и талията. По-добре избери нещо с по-малко разнообразие на вкусовете.
www.cosmopolitan.bg

събота, 13 декември 2008 г.

И един усмихнат барман

Малко хора знаят, че родината на баровете е Америка.

В Новия свят ги "донасят" преселниците - испанци, португалци, холандци. Първите барове тук нямат нищо общо с тези, които свикнахме да посещаваме днес. Това са обикновени питейни заведения, разделени на две части - бюфет и помещение за публика, оградено с бариера (от англ. дума barrier). Всъщност от тук идва и самото название "бар".

По време на великото преселение златотърсачите и ловците намирали там всичко необходимо за оскъдния си бит, а имали възможност да поспрат, за да си починат и побъбрят.

През XIX век баровете започват да се модернизират. На мястото на големия дървен плот се появяват красиви метални стойки - значително по-високи от дървените. Онова, което липсва, са столовете. В годините, когато основният девиз на хората звучи кратко: "Времето е пари", посетителите не се задържат в такива заведения - те само минават, за да си купят това-онова. Ползата в случая е двойна, защото с повечето минувачи нараства и оборота на заведението.

В края на XIX век в американските барове се появява още едно нововъведение. Стопаните започват да сервират най-различни сандвичи, които обикновено слагат в големи чинии върху стойките. Идеята се оказва много ефикасна. Посетителите се увеличават, а и приходите на стопаните непрекъснато растат. Но тежкото икономическо положение - особено в началото на нашия век, и по-точно преди Първата световна война - слага край на подобно "разточителство". Идеята умира, за да се роди вече в наше време.

И така барът от Америка завладява света. Днес той е част от начина да прекараш времето си в кръга на познати и приятели, да хапнеш и да пийнеш по нещичко извън дома. В еднаква степен това важи за големия шумен град и за по-тихото провинциално всекидневие.

Днес наблюдаваме и нещо друго. Все по-често думата "бар" става притежание на дома, на домашния уют. Нищо ново под това небе. Така, както музиката от големите сцени дойде у дома чрез аудиокасетите, както киното от големия екран се премести на домашния, така изглежда се случи и с баровете.

Домашният бар наистина е много комфортно "съоръжение". Който го има у дома, сигурно се е убедил в удобството му. Какво представлява той? Нищо особено - висока стойка (облечена в дърво, теракот или метал) предназначена за приготвяне и сервиране на напитки, високи столове около нея и... желателно присъствие на един усмихнат "домакин" около него. Впрочем, не ви ли се струва, че това е едно от най-мъжките места в домакинството? А за да бъде мъжът винаги на върха, той трябва да знае няколко малки тайни: например да има винаги подръка миксер, лъжица с дълга дръжка, висока стъклена чаша, стъкленица с мерки, няколко комплекта различни по големина и форма чаши и... много рецепти.
Взето от www.udoma.com

петък, 12 декември 2008 г.

Bacardi купува скъпа водка


Легендарният производител на ром придобива Grey Goose за близо 2 млрд. долара

Базираната на Бермудските острови семейна компания Bacardi възнамерява да подобри позициите си на пазара на спиртни напитки, купувайки бизнеса по производство и внос в САЩ на висококачествената водка Grey Goose. Преговорите все още не са завършили, но са достатъчно напреднали и сделка може да се очаква в най-скоро време. По информация на „Файненшъл таймс“, която не бе потвърдена официално, транзакцията ще бъде на стойност около 2 млрд. долара.
Grey Goose се дестилира и бутилира в областта Коняк, Франция, и се внася в САЩ от нюйоркската семейна компания Sid­ney Frank Importing, доставяща на американския пазар и немския ликьор Jagermeister. Председателят на Sidney Frank Importing Сидни Франк (80 години) започна да продава водката през 1997 г. и за шест години я превърна в една от най-популярните в САЩ. Цената и от 27-28 долара за стандартна бутилка от 750 милилитра я нарежда сред суперпремийните марки. Освен това Grey Goose претендира да бъде водката с най-бързо растящи продажби, които за последните три години са скочили над пет пъти, констатира „Маями хералд“. Руското издание „Ведомости“ отбелязва, че през последните месеци на пазара са се появили множество конкуренти, които могат в дългосрочна перспектива да възпрепятстват темпа на растеж на продажбите на Grey Goose. Diageo, пазарен лидер в САЩ и основен конкурент на Bacardi, вече пусна в продажба водката на винена основа Ciroc на същата цена, на която се продава и Grey Goose.
Благодарение на сделката със Sidney Frank Importing, Bacardi ще получи контрол над нематериалните активи и марката Grey Goose, както и над бутилиращото предприятие във Франция. Grey Goose се продава почти изключително в САЩ и затова управлението ще се извършва от американското поделение на Bacardi - Bacardi USA с централа в Маями. Президентът и изпълнителен директор на Bacardi Хавиер Феран разкри, че в бъдеще Grey Goose може да бъде предложена и в други страни, макар че пазарът на суперпремийни водки извън САЩ е много тесен.
Заради високата конкуренция напоследък много компании, производители на алкохолни напитки, се стремят към обединяване с цел да укрепят пазарните си позиции. Легендарният производител на ром Bacardi също не криеше интереса си към нови марки и компании. През 2000 г. Bacardi се опита заедно с производителя на уиски Jack Daniel's, компанията Brown Forman, да купи алкохолния бизнес на Seagram, но сделката не се състоя. Впоследствие Diageo и Pernod Ricard успяха да се споразумеят със Seagram. Според информация на „Файненшъл таймс“ Diageo се е опитала да провали преговорите между Bacardi и Sidney Frank Importing, но безуспешно.
Апетитът на световния лидер в продажбите на ром се насочи главно към секторите на водка и текила. През последните години Bacardi положи усилия да разнообрази продуктовия си портфейл с марките Bombay gin, Dewar's Scotch, Martini и Rossi vermouth, текила Cazadores Blue Agave. Досега обаче компанията не разполагаше с голяма марка водка, макар че водките са най-бързо разрастващия се сегмент на пазара на спиртни напитки. По данни на Съвета по дeстилирани спиртни напитки в САЩ през миналата година продажбите на американския пазар на суперпремийни водки, включително Grey Goose, са нараснали с 20%, което е два пъти повече от темпа на растеж на продажбите на ром. През 2002 г. Ba­cardi започна да продава суперпремийната естонска водка Turi, но според наблюдатели засега пазарните резултати не отговарят на очакванията.
Придобиването на Grey Go­ose безспорно ще усили позициите на Bacardi в САЩ, и то в сегмента именно на висококатегорийните водки. През миналата година продажбите на Bacardi нараснаха със 7% до рекордните 3.3 млрд. долара, но въпреки това печалбата намаля с 21% главно заради слабото представяне на коктейлните напитки като Bacardi Breezer. Ръководството на Bacardi обаче заяви, че лошите финансови резултати няма да попречат на плановете за първично публично предлагане на акции. Анализатори са на мнение, че емисията ще е необходима на Bacardi, за да финансира сделката със Сидни Франк, а от своя страната покупката на Grey Goose ще оскъпи книжата на Bacardi и ще възбуди инвеститорския апетит. Засега компанията твърди, че ще финансира сделката със Sidney Frank Importing чрез банков заем, а не с емисия акции. Безспорно е, че сделката ще подобри изходните ни позиции, когато и ако решим да станем публична компания, коментира Рубен Родригес, председател на Bacardi Ltd.

Топ 10 на най-продаваните марки спиртни напитки в света
Място-Марка-спиртна напитка-Собственик-Оценка за годишни продажби на дребно (в млрд. долара през 2003 г.)
1 Bacardi Rum Bacardi Ltd. 2.14
2 Smirnoff Vodka Diageo Plc. 2.13
3 Stolichnaya Vodka Soyuzplodimport 2.07
4 Hennessy Cognac LVMH 1.95
5 Absolut Vodka Vin & Sprit/Fortune Brands 1.52
6 Jack Daniel's Tennessee Whiskey Brown-Forman Corp. 1.48
7 Johnnie Walker Black Scotch-Whisky Diageo Plc. 1.46
8 Johnnie Walker Red Scotch-Whisky Diageo Plc. 1.39
9 Baileys Liqueur Diageo Plc. 1.31
10 Ballantine's Scotch Whisky Allied-Domecq Plc. 1.22

сряда, 10 декември 2008 г.

Българите пият най-често пет марки кафе

Българите пият най-често марката кафе "Нова Бразилия" (74%). Другите предпочитани марки са "Елит", "Лаваца", "Нес кафе", "Лазарин" и други. Това показва изследването на агенция "Маркет тест", проведено сред населението на страната над 15-годишна възраст.

Ако "Елит" се пие повече от жени (56%) и по-малко от мъже (44%), то кафето "Лазарин" е предпочитано от 46% жени и 54% мъже. Най-много кафе се пие в вкъщи - това посочват 55%. Най-много го пият вкъщи хората над 50 години (78%).

Близо 67 процента от младежите до 20 години се наслаждават на кафето в заведение. Различно е и поведението на жените и на мъжете - вкъщи се пие кафе от 58 на сто от жените, а в заведение го консумират 65 процента от мъжете. "Нова Бразилия" и "Елит" се пият предимно вкъщи и в службата, докато "Лаваца" и "Лазарин" - в заведение.

Според резултатите от проучването има и един малък процент (2.5%) хора, които избират безкофеиново кафе.

При покупка за вкъщи пакетираното кафе доминира със 73 процента. А видът, в който се купува пакетираното кафе, е мляно (83%). Най-често купуваната марка е "Нова Бразилия" (75 на сто), а мястото, откъдето се купува, е магазин за хранителни стоки (62 на сто) и специализиран магазин за кафе - 29 процента. По-скъпите марки кафета като "Лаваца" и "Лазарин" се купуват предимно от специализирани магазини.

Проучването показва, че около 75 процента от българите независимо от пола, възрастта, образованието, материалните си възможности и населеното място пият кафе. Кафето не е напитка само за определена професия, то се пие на всяко работно място - от предприемачи, мениджъри, служители и работници, обясняват от агенцията.

Няколко пъти на ден е "мярката" за почти половината пиещи кафе. Още 37 на сто пият поне веднъж дневно. Тази честота е преобладаваща при хората между 20 и 60 години (56%), а над 60-годишните го пият веднъж дневно (52%). При мъжете и жените по-голямата честота на пиене на кафе е в полза на жените. Мъжката "мярка" е 2-3 пъти седмично или поне веднъж седмично.

За приготвянето на кафе си има предпочитани начини. Близо 44 процента го пият приготвено в джезве (турско), 37 на сто - еспресо, а в кафеварка го приготвят 16 на сто. Шварц кафе е любимо за 4% от интервюираните. Мъжете предпочитат еспресо кафе, а жените - в джезве. Кафето от джезве се предпочита и от хората над 40 години.

-------------------

Коя марка кафе предпочита българинът? (в %)

"Нова Бразилия" 74.3

"Елит" 29.4

"Лаваца" 18.9

Нес кафе 17.2

"Лазарин" 15.9

"Якобс" 11.0

"Мока" 9.8

"Спетема" 9.5

"Джимока" 4.0

Източник: "Маркет тест"
Взето от www.dnevnik.bg

понеделник, 8 декември 2008 г.

Шуменско пиво става царско пиво

През втората половина на 20-те години на миналия век шуменските пивовари залагат на качеството на произвежданата от тях бира. Този подход им донася големи печалби и увеличение на количеството. Разширява се и пазарът. Впечатлен от силното търсене, цар Борис III възлага на своите доставчици да проучат качествата на шуменската бира. Познавачи на кехлибарената течност и специалисти дегустатори са единодушни - качествата на шуменската бира са ненадминати. По това време и в София има пивоварна фабрика. Въпреки голямото разстояние от столицата, царят предпочита в двореца да има добра и качествена бира. През 1927г. на 5 декември той издава грамота, с която определя за доставчик на двореца Шуменското пивоварно дружество. Признанието е и отговорност. Майсторите пивовари от Шумен не променят качеството, а напротив - стремят се то да стане по-добро. С труда и старанието си те не допускат в двореца да се пие друга бира освен шуменската.

по материали на в-к "Шуменска заря"

неделя, 7 декември 2008 г.

Bloody Merry празнува 75-годишен юбилей

75-годишнината от появата на известния коктейл беше отбелязана в Ню Йорк. Главното действие беше в баровете на Таймс Скуеър, където коктейлът струваше само 0.99 долара, а желаещите за питие нямаха край.

За толкова се е продавала напитката от доматен и лимонов сок през 1933 година, когато Фернандо Петио взема епохалното решение да смеси доматения сок и водката.

Коктейлът, който не е допаднал на французите по време на работата на Фернандо в Европа, харесал на американските потребители, но широка популярност придобива едва през 60-те години.

Ежегодно в Ню Йорк се изпиват един милион коктейла.
Взето от www.tvoeto.info

четвъртък, 4 декември 2008 г.

В ЕК пият отровно кафе

Кафе машините в сградите на Европейската комисия в Брюксел приготвят отровно кафе. Машините са инсталирани в началото на годината, а пробите показали, че освежителната напитка е с високо съдържание на никел и олово, съобщи EUobserver, цитиран от econ.bg.

Тестовете на кафето са направени по инициатива на един от архиварите в сградата. На чиновника му се сторило, че кафето има странен вкус и изпратил проба от него в лаборатория в собствената си страна – Австрия. Анализът показал, че в кафето има голямо количество тежки метали, чиято концентрация е опасна за здравето.

Кафе машините са произведени от италианската компания Cimbali и струват между 5 и 6 хил. евро всяка. Производителят твърди, че машините отговарят на всички изисквания и стандарти. ЕК обяви, че ще си потърси обратно парите от компанията. Стойността на поръчката е около 100 хил. евро.
Взето от www.standartnews.com

сряда, 3 декември 2008 г.

Шуменско с награда на EPICA-2008

Бях писал преди месец и половина за интересния дизайн на торбичките на Шуменско. Ето, че сега научавам, че дизайнерското студио разработило проекта е спечелило бронзовите медали на EPICA-2008. Браво! Интересното е, че попитах рекламния агент на "Шуменско" за тези торбички и дори и той не знаеше нищо за тях. Явно на "Шуменско" му е останало само името, а всичко се решава в София.
Noble Graphics Creative Studio, Shumensko beer, "Beer Crate", TECH - BRONZE

Взето от www.epica-awards.com

Глоба от 500 хил. лв. за Кока Кола ХБК България

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две имуществени санкции, съответно от 300 хил. лв. и 200 хил. лв. на “Кока Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България”АД, гр. Костинброд, за извършени нарушения по чл. 18, т. 1 и т. 2 от Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от комисията.

В КЗК е образувано производство във връзка с постъпили сигнали от “Пато” ЕООД, гр. Добрич – дистрибутор на бутилирани безалкохолни напитки, от ТПК “Михалково”, с. Михалково – производител на газирана минерална вода “Михалково”, “Девин” АД, гр. Девин и от Валентина Донева – собственик на търговски обект за продажба на безалкохолни напитки.

„Кока-Кола ХБК България”АД притежава господстващо положение на пазарите за отложена и за незабавна консумация на газирани безалкохолни напитки и студен чай, както и на пазара за незабавна консумация на сокове и нектари. От 2005 г., за доставка чрез комисионери, дружеството сключва типови комисионни договори, се обяснява в съобщението.

Анализът на КЗК показва, че компанията е налагала нелоялни търговски условия в използваните договори, като е прехвърляла върху комисионера риска от случайно погиване на стоката и отговорността при неплащане от страна на клиента. В същото време не е давала възможност за конкуренция с останалите комисионери.

В периода 2005 – 2007 г. компанията е забранявала на дистрибуторите да търгуват продуктите й помежду си и ги е задължавала да продават само и единствено на търговски обекти, които обслужват крайни потребители.

Комисията счита, че поведението на „Кока-Кола ХБК България”АД представлява сериозна злоупотреба с господстващо положение и противоречи на принципите на ЗЗК. Постановено е прекратяване на нарушението по чл. 18, т.1.
Взето от www.investor.bg

понеделник, 1 декември 2008 г.

„Cointreau Caviar” – РЕВОЛЮЦИЯ. Ликьор във формата на малки перли.

Изследователския екип на Коантро изобрети алкохол на зърна чрез съвременна молекулярна технология. Новата напитка или по-скоро перли носи звучното и недвусмислено име „Cointreau Caviar” (разбирай Коантро-Хайвер).
След дълги години, в които различните производители на напитки наистина изчерпаха своя арсенал от предлагани продукти - Rémy Cointreau - изстреля барманството и коктейлната култура в нова ера.
Вдъхновени от фамозния готвач и експерт в молекулярната кулинария Адрия Феран, учените на френската фирма започват да търсят начини да трансформират световно известния си ликьор „Cointreau” от течно в твърдо състояние. За да са напълно сигурни в крайния успех те се свързали със своя сънародник - Фернандо Кастелон – признат в барманските среди експерт по миксология (дисциплина в барманството показваща възможността на човека зад бара да смесва напитки в коктейлни рецепти).
След почти година упорит труд и множество експерименти екипът успял да получи невероятни, златисти, пълни с ароматно Коантро перли, които само чакат да се разтворят в една прекрасна симфония на вкусовете. Процеса е известен като „сферификация” и досега се е считало, че е невъзможно алкохол да премине в твърдо състояние.
Мнозина са се опитвали да приготвят подобни алкохолни „топчета”. Известен успех имал и бармана Eben Freeman от Ню-Йорк, които успял през 2006 г..да „заобли” коктейла „Кейп Кодър” (водка, сок боровинка и лайм). През 2007 г. готвача на Чикагския ресторант „Алинея” Grant Achatz сервирал тропически десерт с малки сферички пълни с тъмен ром.
Реакциите им когато научили за „Cointreau Caviar” били нещо от рода на „Нямам търпение да го видя” прецедено през зъби стиснати от яд…
Сега и двамата могат да си закупят всички необходими инструменти и химикали побиращи се в един средно голям куфар именно от Коантро. Защото перлите все още се приготвят ръчно като се използва спринцовка.
Бройките на комплектите са наистина ограничени и се предлагат на тесен кръг реномирани заведения, цената не се споменава.

Взето от www.bardom-bg.com

OVAL VODKA - революционна водка с вкус на …вода

Знае се, че от векове водката се прави по сходни технологии –дестилация на каша от зърнени култури, меласа, захарно цвекло или редица други растения.

След тридесет годишен труд прочутият руски учен-хомеопатик – проф. Валери Сорокин, патентова своя уникален 11 дневен процес за получаване на тази водка. Чрез него се получава уникално чиста и мека по рождение спиртна напитка. Процеса се отличава с това, че „спирта” излиза с алкохолен процент само на три нива – 24, 42, или 56 %. Естествено за основен е избран е популярния 42 % дестилат, но се предлага и в 24 % бутилка - една наистина лека водка.

Технологията на „Овалната” е характерна с това, че буквално „обвива” алкохола с вода. В резултат – първото, което усещаме при отпиване е чистия вкус на вода.

„OVAL vodka” е създадена през 2002 г., през 2004 е създадена първата пилотна инсталация, а от януари 2007 се произвежда в Австрия (Moosbrunn). Предлага се на пазара в елегантна (познай формата и) 750 милилитрова бутилка.

Тя е носител на наградата за дизайн от Изложението за водки през 2007 в Кан.

Цената и е 36,99$ или приблизително 55 лева. С нетърпение очакваме да я видим на нашия пазар, след като вече покори щатите.



Изключително интересна е OVAL SRUCTURED VODKA with ROWAN BERRY. Тя носи аромата на цвета на Самодивското дърво. То е от семейство Розоцветни и произхожда от Сибир и Европа. В народната медицина е известно със своето болкоуспокояващо действие при мускулни и ставни болки.
Взето от BarDom