петък, 19 декември 2008 г.

Още за кафето

Има хиляди статии, които се опитват да ни убедят колко е вредно кафето. Много хора пушат, което също е вредно, но въпреки това продължават да го правят. Да не говорим пък колко хора пият алкохол. Може би тези пороци, значителни или не чак толкова, ни карат да се замислим доколко можем без нещо. Можем ли да откажем цигарите, можем ли да откажем кафето, или пък алкохола?

Истината е, че за всичко се иска воля и желание. За жалост не всеки човек има достатъчна силна воля, за да се откаже от нещо, което е правил всеки ден в продължение на няколко години. Аз например смело мога да заявя, че мога без кафе, без цигари и без алкохол. Когато тренирам не кусвам алкохол, но пуша от време на време. Даже съм стоял в заведение само със бутилка минерална вода. Защото когато спорта е на първо място, всичко останало няма значение. Ако повечето хора мислеха така, щеше да бъде много хубаво.

Та да си дойдем на въпроса. Пиете ли кафе рано сутрин и можете ли без него? Аз лично познавам хора, които не се чувстват пълноценни, ако не изпият поне едно кафе. Не знам доколко това е хубаво, но е факт. Всъщност милиони хора пият кафе рано сутрин, милиони хора пушат и имат здравословни проблеми, но така и не се стига до спиране на цигарите или кафето. Тогава къде е проблема? В недостатъчната воля, в стотиците телевизионни реклами, които промотират все по-нови видове кафе или пък просто хората не могат без нещо, което са правили толкова години.
Взето от www.dichev.org

и още нещо ...

Ми­ли­о­ни хо­ра в све­та за­поч­ват де­ня си с чаш­ка аро­мат­но ка­фе. Но в пос­лед­но вре­ме се во­дят спо­ро­ве за вре­да­та от не­го и осо­бе­но за хи­пер­то­ни­ци­те.
Съв­ре­мен­ни из­с­лед­ва­ния, про­ве­де­ни в САЩ и Ве­ли­коб­ри­та­ния, до­ка­за­ли, че уме­ре­на­та упот­ре­ба на ка­фе не вре­ди ни­то на хи­пер­то­ни­ци­те, ни­то на здра­ви­те хо­ра.
Ме­ди­ци­те не от­ри­чат, че 15-20 ми­ну­ти след чаш­ка ка­фе кръв­но­то на­ля­га­не все пак се по­кач­ва, но то­ва е нез­на­чи­тел­но и за крат­ко вре­ме. Та­ки­ва из­ме­не­ния не мо­гат да пов­ли­я­ят на про­ти­ча­не­то на хи­пер­то­нич­на­та бо­лест, а още по­ве­че да про­во­ки­рат хи­пер­то­нич­на кри­за. Та­ка че две чаш­ки ка­фе на ден на ни­ко­го не би­ха нав­ре­ди­ли.
Но те­зи, ко­и­то пи­ят ка­фе­то ка­то во­да, тряб­ва да зна­ят: по­ве­че от 5 ча­ши ка­фе на ден мо­гат да на­ру­шат ме­сеч­ния ци­къл при же­ни­те. Хо­ра­та със сър­деч­на арит­мия и за­бо­ля­ва­ния на сто­маш­но-чрев­ния тракт съ­що тряб­ва да бъ­дат вни­ма­тел­ни с ка­фе­то. Как­то и те­зи с нер­в­ни ти­ко­ве, без­съ­ние, по­ви­ше­на нер­вност и тре­вож­ност. Те­зи хо­ра тряб­ва да за­пом­нят, че ко­фе­ин се съ­дър­жа не са­мо в чаш­ка ка­фе, но и в мно­го слад­кар­с­ки из­де­лия, га­зи­ра­ни на­пит­ки, сла­до­лед, как­то и ня­кои ле­кар­с­т­ве­ни пре­па­ра­ти.
Освен това действието на кафето преминава след 15-20 минути, но кофеинът излиза от организма 5 пъти по-бавно - нека тези, които страдат от безсъние, имат това предвид.
www.blitz.bg

2 коментара:

Анонимен каза...

Много се радвам, че публикувахте статията ми за кафето. Явно е полезна. :)

Поздрави и успех!

Алекс каза...

Определено статията е полезна т.е. тези неща не са нови, но е хубаво да се казват. Благодаря, че пишете такива статии, аз ги ползвам не защото не ги знам тези неща, а нямам много време да пиша, а и не съм писател все пак, дарба се иска за тези работи :) .