Българите пият най-често марката кафе "Нова Бразилия" (74%). Другите предпочитани марки са "Елит", "Лаваца", "Нес кафе", "Лазарин" и други. Това показва изследването на агенция "Маркет тест", проведено сред населението на страната над 15-годишна възраст.
Ако "Елит" се пие повече от жени (56%) и по-малко от мъже (44%), то кафето "Лазарин" е предпочитано от 46% жени и 54% мъже. Най-много кафе се пие в вкъщи - това посочват 55%. Най-много го пият вкъщи хората над 50 години (78%).
Близо 67 процента от младежите до 20 години се наслаждават на кафето в заведение. Различно е и поведението на жените и на мъжете - вкъщи се пие кафе от 58 на сто от жените, а в заведение го консумират 65 процента от мъжете. "Нова Бразилия" и "Елит" се пият предимно вкъщи и в службата, докато "Лаваца" и "Лазарин" - в заведение.
Според резултатите от проучването има и един малък процент (2.5%) хора, които избират безкофеиново кафе.
При покупка за вкъщи пакетираното кафе доминира със 73 процента. А видът, в който се купува пакетираното кафе, е мляно (83%). Най-често купуваната марка е "Нова Бразилия" (75 на сто), а мястото, откъдето се купува, е магазин за хранителни стоки (62 на сто) и специализиран магазин за кафе - 29 процента. По-скъпите марки кафета като "Лаваца" и "Лазарин" се купуват предимно от специализирани магазини.
Проучването показва, че около 75 процента от българите независимо от пола, възрастта, образованието, материалните си възможности и населеното място пият кафе. Кафето не е напитка само за определена професия, то се пие на всяко работно място - от предприемачи, мениджъри, служители и работници, обясняват от агенцията.
Няколко пъти на ден е "мярката" за почти половината пиещи кафе. Още 37 на сто пият поне веднъж дневно. Тази честота е преобладаваща при хората между 20 и 60 години (56%), а над 60-годишните го пият веднъж дневно (52%). При мъжете и жените по-голямата честота на пиене на кафе е в полза на жените. Мъжката "мярка" е 2-3 пъти седмично или поне веднъж седмично.
За приготвянето на кафе си има предпочитани начини. Близо 44 процента го пият приготвено в джезве (турско), 37 на сто - еспресо, а в кафеварка го приготвят 16 на сто. Шварц кафе е любимо за 4% от интервюираните. Мъжете предпочитат еспресо кафе, а жените - в джезве. Кафето от джезве се предпочита и от хората над 40 години.
-------------------
Коя марка кафе предпочита българинът? (в %)
"Нова Бразилия" 74.3
"Елит" 29.4
"Лаваца" 18.9
Нес кафе 17.2
"Лазарин" 15.9
"Якобс" 11.0
"Мока" 9.8
"Спетема" 9.5
"Джимока" 4.0
Източник: "Маркет тест"
Взето от www.dnevnik.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар