вторник, 17 февруари 2009 г.

Кафе веригите в България и консумацията на кафе в Европа

Всеки уважаващи себе си разказвач на вицове вероятно е чувал за сър Джон. Въпросният герой на десетки анекдоти обикновено държи порцеланова чаша за чай и спокойно отпива от нея, без значение дали къщата му гори или слуша за изневярата на съпругата си. И в това няма нищо странно. Пиенето на чай е ритуал в Англия от векове. Дори и наши дни средният британец консумира от него по 2.5 кг на година...

В съвременността обаче фактите са малко по-различни - въпреки традиционното си пристрастие към чая, британецът далеч по-често държи в ръка картонена чаша за кафе. Консумацията на горчивата напитка в страната е нараснала от 2.28 до 3.03 к.г на човек само за периода от 2002 до 2006 г. Обяснението за рязката промяна в потребителските навиците на сър Джон и неговите съграждани според маркетолозите е инвазията на кафе веригите в страната. Друга световна статистика пък сочи, че само италианците пият повече еспресо от българите. Именно това е едно от възможните обяснения защо кафе веригите нападнаха нашия пазар напоследък. Само за пет години броят им достигна осем. По всичко личи, че 2009 г. ще донесе доста безсънни нощи на някои от мениджърите на кафе вериги в България. Но не защото са прекалили с кофеиновата напитка, а защото в битката ще се включат още трима играчи. На българският пазар стъпва най-тежката артилерия в бранша: американската Starbucks. Другите двама новодошли - скандинавска верига Wayne's Coffee и австралийска Gloria Jeans, обаче ни най-малко не са за подценяване.

КАФЕ ВЕРИГИТЕ В БЪЛГАРИЯ (кликни върху картинката за увеличение)

/



КОНСУМАЦИЯ НА КАФЕ В ЕВРОПА (кликни върху картинката за увеличение)

/


Със съкращения от capital.bg

Няма коментари: