Извеждането на марката до лидерска позиция на повечето световни пазари е едно от най-впечатляващите постижения на Кока-Кола Къмпани. Да промотираш Кока-Кола е фасулска работа и, общо взето, се свежда до това да не сбъркаш някъде. Виж, на пазар със стотици по-качествени и евтини алтернативи, налагането на Фанта изисква огромна изобретателност на маркетинг специалистите. Освен традиционните портокал и лимон напитката се предлага в стотици други, понякога странни вкусове по цял свят, рекламните кампании са свежи, агресивни и често коренно различни от предходните, но неизбежно запомнящи се.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhMDB151aseyjxnWKWToLNrmpkThGqrM2JtbdhyphenhyphenPfYmVRp6QkpusMfDnQc7hLKCYSpuUsSMPubeTHEEu176msdDSskyVa3-xyzRaMQD-QlmBfPPCYs7Z9wGRiya7X1gYOenTRKzVTFvW9Q/s1600/fanta1.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-KLKru0ZRR1lseveGnhodxOB2U6FlczdVtrrCp9iJhEed5psNEuLGIsAdwksRM2JdPk8YggxiVIjqz4v7ADX5E7ahUfDJMwkOi9bRIFpUdreTLywfO7YXtmMFh-j1qEJtJF6Pn4WlcWA/s1600/fanta2.png)
Логично, опаковката и логото също следват тенденциите. Отляво надясно и отгоре надолу може да проследиш еволюцията на логото от 40-те години на миналия век - убеден съм, че с лекота би познал през кое десетилетие се появило и използвало всяко едно. Пропуснал съм няколко междинни варианта, както и специфичната японска опаковка, но лесно може да се забележи последователността в дизайна, както и известна цикличност в типографията.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg5R-ZozQb3ZqhEXfeNZ8lTrtGvYV1kcSsrwTZ7nJhohLjEASPJclpZocgH3WmbJqMaP711fwplc5kiKXN-OXzMkNbkokMEIHpkA0Xttfls02SvSaj87plo-TJ7yCZIXl8bfZcP-OfGVzs/s1600/fanta3.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEibI-1xCtlFdznrbyf5tMP5HPjsi6FQWlp3vejoJoUihVdwuIrFboX8LohZpz3VOsJ85VuNUQJmD45F4C8dAQdPJPZK6EJ_WSEYPA0cJXlZYhQtGnydE_onp4zcKHmMFYAGgZIhO237RIY/s1600/fanta4.png)
Последното лого може би не ти е познато. През последната година то се появява откъслечно на различни пазари и за различни, предимно нови продукти с марката. Може да го откриеш дори в България, където се среща паралелно с все още актуалното върху рекламни материали на последната Фанта Уърлд. И докато за корпоративните идентичности важи изискването да устояват на времето като не се поддават на модните течения, в този случай може спокойно да го пренебрегнем - Фанта трябва да е винаги на гребена на вълната.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhklRGPSLOvxA-F-jH1WQt7PMMfXha_uVuFNw2HPs3RZ8I3j6Ln-6LypONmOJHftvB3Nr7NHzRT2gZpkpzICsuT96NKIQydSEZUqBbLP2Cvvb5_HtfyaGzV_pEHWOHYwlQsQdJt0hKnglY/s1600/fanta5.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjuTHy5tA7lBFHonDM_2xtm1jSEzYfzz3P-MVAX97DQ16qBHkUN3U2J56wFt8PrGP8TBW30Icr77YGNRNsGYBbJQcnproMTuB9hCI-__3BO8Ks0qMdl-ZvxBtEHEQuAIWUGCSAcdemCwiw/s1600/fanta6.png)
Взето от http://theplamen.blogspot.com/2008/07/blog-post_29.html
Няма коментари:
Публикуване на коментар