четвъртък, 30 април 2009 г.

Още една преносима кафе машина

Преди половин година показах една интересна преносима кафе машина и днес попаднах на друга в Интернет! Нарекли са я the Mypressi Twist и струва само 129$. Вижте я!





Можете да си я поръчате от ТУК!

Кафето е най-вкусно, когато

Кафето е най-вкусно, когато се пие в приятна компания. Когато е направено от … кафе. Когато е с …

Както вече беше оповестено преди няколко месеца у нас, японците обичат да пият кафе с … котка. Разбира се, не хапват животинчето за мезе, а го галят. Вече е създадена и първата в света верига от кафенета „Мяу”.

Защо?

Само заради екстравагантността ли? Най-вече заради психотерапията. Защото когато галим коте, ние отдаваме нашите отрицателни настроения, а получаваме положителна енергия. При това – никак не пречим на нежните четирилапчовци, понеже тяхната енергетика е различна от нашата – обратна е. Човек трябва да има и електрична, и магнетична енергия. Когато се дисбалансира, организмът реагира бурно – чрез депресии и физиологически дискомфорт. Котките спомагат за хармонизиране на енергетиката ни. А и за омекотяване на характерите ни, за снижаване на стреса и намаляване на психически и физически болки. Кучетата пък доставят друг вид ползи за здравето ни. Освен, че са прекрасни като партньори за разходки, че ни радват, че са верни и търпеливи и т.н. Тяхната енергетика не е еднаква с тази на котките.

Още през 19-ти век в Париж започват да посрещат клиентите си шикозните кафенета. Какво е най-типично за тях? Атмосферата, разбира се. Ще почетеш вестник, ще обмениш мнение, ако си журналист – ще си напишеш статията, ако си художник – ще скицираш прекрасната дама от съседната маса. Ще приемеш почти неосъзнато един терапевтичен сеанс за социална адаптация. При това, без да си изпразваш до дъно джоба. В Мелбърн можеш да пиеш едно от най-скъпите в Австралия кафета на 22-рия етаж в сградата, собственост на принца на островчето Науру. Шикът е в цената и в малкото подаръче, което получаваш с черната напитка. В Рига имаше преди години кафене „13-те стола”, по романа на Илф и Петров. Заведението приемаше само по 13 посетителя, а също предлагаше уникални питиета. Когато някой си тръгне, тогава влиза следващият клиент. Има кафене, в което към кафето ти поднасят салатка (Бранислав Нушич – „Кафе със салата”). Можеш, например, да си поръчаш „гледач” на кафе в някои заведения извън България.

И днес се търсят всякакви разнообразни ефекти и атракции, които да привличат клиентела в заведенията: кафе-галерия, интернет-кафе, котки-кафе, кафе-театър…

Кога ли ще ни качат в луксозна и леко поклащаща се конструкция върху гърба на слонове, например, и там да ни сервират кафе с аромат на канела. А може би някои от нас ще предпочетат да посетят кафенета, в които се раздават маски с вградени електронни приспособления за пътувания във виртуални светове…

Ресторантьори, сега е моментът да предложите вашите оригинални хрумвания. Понеже „криза” в превод от гръцки означава възможности.
Взето от www.novini.bg

сряда, 29 април 2009 г.

В нов английски бар не пият, а дишат алкохола

В центъра на Лондон беше открит уникален бар. Той се казва „Alcoholic Architecture” и се отличава с това, че клиентите не пият алкохола, а го вдишват. Друга особеност е, че хората влизат в заведението облечени в специални защитни костюми. Интересът към бара е огромен. Собствениците Сам Бомпас и Гари Пар споделят, че кувертните билети до края на месеца са вече разпродадени.

Взето от www.novini.bg

понеделник, 27 април 2009 г.

Absolut-на марка

Рекламите на Absolut са възхвалявани както заради завидното си дълголетие, така и заради впечатляващата си изобретателност. Виждали сме страници с визии на марката да висят по стени, колекционери да де-absolut-изират списания в някое кафене или библиотека, приятели да търсят формата на закръглената бутилка в почти всичко от обкръжаващата ни среда.

Тази наша слабост и в същото време страст се пренася и в уеб пространството, където откриваме архиви, приютили хиляди визии с емблематичната форма на онази стара бутилка от лекарство, попаднала в полезрението на Гунар Броуман преди около 30 години. “Карлсън и Броуман” е рекламната агенция, работила по създаването на марката и обсъждала множество предложения преди Гунар да срещне случайно решението в антикварен магазин. Името е взето “назаем”, а самата марка Absolut e създадена през 1979 година, макар върху етикета на водката гордо да стои 1879 – всъщност това е годината, през която Ларс Олсен Смит е открил новия метод за дестилиране и достигнал до “абсолютно чиста водка” (Absolut Rent Bränvin). Дизайнът на етикета е дело на Ханс Бринсфорд, който и по-късно продължава да работи за марката.

В самото начало рекламата на шведската водка Absolut била относително ограничена – основно в най-добрите барове в Манхатън, Ню Йорк. Всъщност първата стъпка на компанията към международните пазари без малко да се окаже и първата им грешка, ако трябва да сме точни – единствената им такава. Когато корабът с 50 хиляди бутилки на борда поел своя път през Атлантика, някой се сетил, че в Америка измервали гърлото на бутилките в инчове за разлика от другите страни където е в милиметри. Следователно барманите в Манхатън не биха могли да ползват своите накрайници за бутилката – те просто не ставали. Решението - обръщат кораба и се връщат, за да направят корекции. Но макар и да допускат тази грешка, от Absolut се оказват късметлии и демонстрират отлична преценка на момента. Събитията се стичат изключително благоприятно за тях – същия месец СССР напада Афганистан и американците, които мислели, че Smirnoff е руска водка, и макар асоциацията да била напълно погрешна, бързо ги подтикнала да потърсят заместител. И ето че неутралната и безопасна Швеция, както и новата бутилка, се оказали подходяща алтернатива. Разбира се, успехът на Absolut не се дължи само на това или пък на по-високо качество спрямо другите водки на пазара. Тайната е в най-въздействащата рекламна концепция, създавана някога в света, дело на рекламната агенция TBWA.

От създаването си до 2007 година блестящата рекламна кампания не е била променяна. Всяка от рекламите, които са били разработени през периода правят връзка именно с уникалната бутилка и прозрачния етикет и разчитат на послание от две думи, използвано в оригинала с ореол над думите Absolut Perfection. Самите автори споделят, че продават водка, а не реклами, но всички знаем, че главният герой, звездата, е именно бутилката.

Когато стартира кампанията през 1980 година, пазарът на водка в Щатите основно е предпочитал марки с имена с руско звучене, дори и да не са произведени в Русия (примера със Smirnoff). Пазарът по-скоро търси автентичност, докато Absolut носи усещане за качество и трудно се асоциира като име на бранд. Изправяйки се пред това предизвикателство, Absolut търси възможност да се позиционира като стилна, остроумна, съвременна, креативна, неочаквана, духовита марка със страхотно качество. Посланието на Absolut подсилва името, докато не го накара да звучи като бранд.

През годинитe бутилката е използвана, за да изобразява например ски склон или конкретна обстановка, в която ясно се откроява формата й. В същото време има и локални вариации – басейн с подобна форма за пазара в Лос Анджелес или пък образа на бутилка с формата на Сентрал Парк в Ню Йорк. Редица артисти и хора на изкуството като Анди Уорхол и Кейт Харинг са правили реклами за Absolut. Също така дизайнери, сред които Джани Версаче, Хелмут Ланг, Маноло Бланик и Анна Молинари, създават облекла за реклами и промоции като активно участие в някои проекти заемат и фотографите Хърб Риц и Ани Лейбовиц. Реклами на Absolut са били обвързвани и с обложки на албуми – Дайвид Бауи, Майл Дейвис и Velvet Underground.

Никоя от разработваните визии не е била обект на фокус група или друг тип маркетингово изследване преди пускането й. И въпреки това са станали част от поп културата като дори една от книгите за марката - Absolut Book: The Absolut Vodka Advertising Story, продава над 300 000 копия. В нея са описани някои моменти по създаването на самите реклами като например Absolut Venice, снимана на площад “Сан Марко” във Венеция – градът където лъвовете летят, а гълъбите се разхождат по земята.

Всъщност креативността на кампанията печели и доста “безплатна” публичност за марката. Чрез ранообразни идейни притурки към списания, рекламите привличат вниманието на мнозина, сред които и журналисти от различни медии, което пък помага на бранда да използва ефективно комуникационните канали. На практика Absolut e единственият бранд, който драстично увеличава пазарния си дял в момент когато пазара на водка в Щатите се свива и в същото време успява да влезе в топ 10 на рекламните кампании за XX-ти век на Advertising Age, без да разчита на телевизия. Определено може да кажем, че идеи не липсват и пред рекламистите стои единствено предизвикателството да попаднат на най-добрите.

Водка Absolut е четвъртият по големина глобален бранд спиртна напитка и често пъти е определян като феномен. Печелещата признание и награди рекламна и маркетингова кампания продължава да развива комуникирането на марката и нейните “ценности” като прозрачност, непринуденост и съвършенство. Експерименталната и оригинална природа на бранда провокира и вдъхновява редица художници, дизайнери и музиканти да създадат своя интерпретация на Absolut. Няма как да не отбележим, че именно това разгръща нови хоризонти пред рекламата й като поставя основите на стабилни връзки между реклама, изкуство, музика и мода. Absolut навлиза в света на модата през 1988 година с първото си творение – сребърна мини-рокля на дизайнера Дейвид Камерън. Скоро след това се появява Absolut Gautier – кампания, вдъхновена от шведските традиции и легенди, като в последствие виждаме и творбите на Жан-Пол Готие, заснети в Стокхолмския архипелаг от Жан-Баптист Мондино.

Друг пример, който заслужава внимание е Absolut Metropolis, през 2005 година, състоящ се от работи на 11 от най-цветните и ярки личности на Токийската ъндърграунд култура, представящи своя индивидуален стил. Резултатът – еклектична колекция облекла, документирана от фотографа Надав Кандер и имаща за куратор японската ъндърграунд легенда Пиюпиру.

Другото изкуство, което Absolut въвлича в своята кампания, е музиката. В случая става въпрос за ярък представител на голямата сцена – Лени Кравиц, който интерпретира ценностите на марката в “Breathe” – Absolut Kravitz, 2006. Всъщност това се оказва само началото, тъй като проектът в последствие обединява 10 водещи продуценти, композитори и диджеи – избрани от Absolut – да спомогнат със своуте уникални решения и интерпретация на оригиналната песен на Кравиц.

Кампанията нa Absolut от създаването й до 2007 година включва повече от 1000 реклами в различни медии и печели над 400 награди, включително няколко награди Effie за доказан успех в рекламата. Безспорен е и фактът, че марката е сред най-обичаните поради своята уникалност и креативност, качество и иновация.
Взето от publicworld.bg

събота, 25 април 2009 г.

Китайска бира стана най-продавана в света

Китайската бира "Snow" е най-продаваната в света, съобщава английската изследователска компания Plato Logic. От пивото, което се произвежда с участието на китайската фирма China Resources Enterorises, през 2008 година са продадени 6,1 милиарда бутилки. На второ място по продажби е бирата "Bud Light" - 5, 56 милиарда литра, а на трето е "Budweiser" с 4,43 милиарда литра. Марките принадлежат на компанията Anheuser-Busch InBev, създадена през ноември 2008 година и явяваща се най-голямата пивоварна в света. За любителите на бирата, обаче, едва ли има значение коя е най-продаваната бира. Важното е да е студена и да я има. Наздраве!


Взето от www.novini.bg

четвъртък, 23 април 2009 г.

Random Trio

Затегнете коланите, пригответе торбичките за повръщане и напръскайте ушите си със светена вода. Nescafe 3 в 1 продължава да насилва младежта с кофеиновата си смес. Този път им се е получило по-добре, от колкото когато ползваха Не(скаф)вена. Не, парчето не е по-добро, нито пък клипът, ама кастът е с явен коз, който се харесва на децата… за 24 часа 4,100+ гледания, 170+ коментара, в любими 220+ пъти и почти единодушно одобрение при гласуването с палец.

Неочаквана хип-хоп комбинация я нарича Hescafe 3 в 1. Фрапираща дори. Лиланка е отчайваща певица, за което и глухи могат да свидетелстват. Биг Шът проговаря английски и едва ли някой може да го разбере какво казва, когато не повтаря името си. Тез двамцата пипат Snoop сякаш, за да докажат, че е истински и че са седяли до него. Самото хоуми използва магически думи, като Bulgaria + имената на LilAna и BiggieSh*t.

Че за Nescafe 3 в 1 и особено за Лилана и Шамара това е връх в “кариерата”, това е ясно. Как обаче Снуупи се е навил… толкова ли го е закъсал за пари или го е направил с благотворителна цел (да внесе малко радост в сърцата на двама бездарни изпълнители)? Или пък е сигурен, че тази хип-хоп тупалка няма да излезе от 110-те хиляди квадратни километра, за които е предназначена. Според мен, реномето му е малко застрашено, но не толкова, тъй като всички ще се смеят повече на двамата, които го барат с грейнали очички. Така де, да се радват децата… а Nestle май най-много трябва да се радват, защото този път им се е получило.
Взето от http://marketinglokal.com/

Личното ми мнение, като бивш дългогодишен барман от старата генерация е, че Nescafe прави какво ли не за да си наложи недоразумението 3 в 1 сред младежта. И успява! Пробвал съм само веднъж 3 в 1 и мнението ми е, че нищо не може да замени еспресото от кафемашина!

сряда, 22 април 2009 г.

Съюзът на пивоварите в България създава Българско бирено общество

На 8 април Съюзът на пивоварите в България стартира информационна кампания за българската бира. Инициативата се провежда за първи път у нас, като целта й е да запознае потребителите с високото качество и естествените съставки на произвежданото в страната пиво, с богатството на традициите и ритуалите за консумация на кехлибарената напитка като част от съвременния стил на живот.

Когато се консумира разумно, бирата не просто е източник на удоволствие. Тя съдържа редица естествени съставки, които са неизменна част от здравословния начин на живот. Като представител на социално отговорна индустрия обаче, ще подчертая, че най-важна остава умерената консумация, коментира Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите у нас, пише вестник Национална бизнес поща.
Водещ акцент на образователната кампания е натуралният характер на бирата. Тя се произвежда от четири напълно естествени суровини - малц, вода, хмел и мая, комбинацията от които гарантира получаването на пиво с високо съдържание на протеини, витамини, минерали и антиоксиданти. Тези натурални съставки в съчетание с европейското ниво на произвежданите в страната марки са в основата на отличното качество на родната бира.
Кампанията на Съюза на пивоварите ще разкрие част от богатите традиции и обичаи на кехлибарената напитка. За целта ще се създаде Българско бирено общество, което ще обединява известни личности, специалисти, представители от бирената индустрия, както и всички фенове на любимата напитка. Идеята на Българското бирено общество е да бъде форум за обмяна на интересна информация и факти за бирата, актуални новини и събития. Всеки желаещ ще може да се присъедини към бирената общност, която ще има свой клуб в социалната мрежа Facebook. Предизвикателство за арт средите ще бъде конкурсът за изработване на .българската национална бирена халба.

Акцент през летния сезон ще е специалното събитие под надслов Нощта на бирата. То ще се проведе навръх Илинден, когато родните биропроизводители почитат покровителя на пивоварите-пророк Илия и отбелязват своя професионален празник.
Съюзът на пивоварите в България е създаден през 1991 г. През лятото на 2008 г. става член на европейската пивоварна организация Пивоварите на Европа. Членове на СПБ са Болярка - ВТ АД, Загорка АД, Каменица АД, Карлсберг - България АД и Ломско пиво АД.
Взето от www.chambersz.com

В социалната мрежа Facebook, Българското бирено общество има свой клуб. Вие също можете да се присъедините!

вторник, 21 април 2009 г.

Празник на еспресото в Италия

Италия отбелязва празника на любимата на всички ароматна напитка кафе еспресо. Специалистите твърдят, че не трапезното вино, а именно еспресото е истинската национална напитка на италианците.

Всеки ден в баровете и кафенетата те консумират близо 70 милиона чашки еспресо (при население на страната 60 милиона души).



За пръв път тази година Денят на италианското еспресо се провежда мащабно. В 3500 бара, участващи в инициативата, ще бъдат раздадени милион листовки с описание на различните сортове кафе и правилните начини за приготовлението му.

Средствата за масова информация отбелязват, че 38 организации и предприятия, в това число производителите на кафе машини и доставчиците на кафе, членуващи в Националния институт на италианското еспресо, имат годишен доход от 600 милиона евро. Еспресото е силно кафе, приготвено от добре изпечени и ситно смлени зърна кафе.

През смляното кафе с налягане от 9 бара се пуска гореща вода (88-92 градуса). Светло кафявата или кремава на цвят пяна се образува на повърхността му само при правилното съчетаване на количеството кафе, правилното мелене, нужната температура на водата и достатъчното налягане. Обикновената порция еспресо е 40-50 милилитра.
Взето от Напитки.БГ

понеделник, 20 април 2009 г.

Компанията Нестле откри най-голямата фабрика за напитки

Нестле откри най-голямата си фабрика за готови за консумация напитки в Андерсън, щата Индиана, САЩ. Съвременните съоръжения предоставят уникална платформа за усъвършенстване стратегията на компанията в сферата на балансираното хранене и здравословния начин на живот.

Te ще послужат като основа за определяне на високи стандарти във всички фабрики за готови напитки на Нестле по света. Фабриката в Андерсън.

Разположена е на 82 000 кв. м. и покрива територията на около 300 игрища за тенис на корт. Фабриката е създадена с цел да отговори на все по-нарастващото търсене от страна на потребителите в САЩ на готовите за консумация напитки на Нестле - Nesquik, както и на течните продукти Coffee-mate.

Тя ще се превърне в център за производство на здравословни напитки в страната и ще позволи на компанията да разработва и лансира нови иновативни напитки и продукти.
Взето от www.napitki.bg

неделя, 19 април 2009 г.

Александър МакКуин за Chivas Regal

Първият поглед открива благородното излъчване и форма, а сетивата се наслаждават на пленяващия вкус и аромат. Chivas Regal се съюзява с прочутия английски дизайнер Александър МакКуин за да предложи още едно предизвикателство на ценителите: нова лимитирана серия от 1500 бутилки Chivas Regal 18 Year Old.

В Chivas Regal 18 Year Old се съчетават традиционната изисканост на Chivas Regal и смелостта на Александър МакКуин. Бутилката е тъмно синя, с изработена на ръка капачка със златен емайл, на която е маркирано, че компанията доставя своите продукти и на кралския двор от 1843 г.
Взето от www.millionaire.bg

четвъртък, 16 април 2009 г.

AGWA DE BOLIVIA – ликьор от листата на кока

AGWA DE BOLIVIA е сътворен от листата на боливийска кока (Да, растението от което се прави кокаин!), гуарана (богата на кофеин) и женшен (силен стимулант на мозъчната дейност и афродизиак). Можем да кажем, че последните две съставки са вече скучни защото са често срещани в много енергийни напитки, ноооо не така стоят нещата при палавата „кока”. Прахът, който се получава от нея при определена обработка (с 41 химикала) си е официално нелегален, незаконен, нооо любим наркотик на баровците по цял свят. Именно това прави този ликьор толкова „горещ” и търсен.

От фирмата производител предлагат т.нар. ритуал „Боливийска целувка” (Bolivian Kiss). Трябват ви два резена (уеджа – виж в Барман - Украси-основни понятия) лайм и един шот (чашка за текила) с АГВА. Изстисква се единия резен в чашата, другия се захапва и притиска леко, за да се изцеди малко сок върху езика ни, тогава се отпива ½ от шота. Ритуала се повтаря. Ефекта се описва като идентичен с този от дъвченето на листа от кока и лайм. Тази комбинация променя PH в устната кухина, така алкалоидите в южноамериканското растение произвеждат убийствено богато на кислород усещане за орален фойерверк.

Барманите, които искат да направят впечатление си имат своя версия. Поне така разбрах от наш активен участник във форумите. Правят „линия” на бара от изсушен лайм (подобен на лимонената киселина на прах), която се всмуква през устата (не през носа), след което изпиват на екс един шот АГВА. Усещането се описва като невероятно поради силните аромати на лайма и ликьора…

ИСТОРИЯТА – през 1820 първият боливийски ликьор от листа на кока бил произвеждан от De Medici в Болоня, Италия и разпространяван в цяла Европа. Английски писател Rudyard Kipling казвал, че този елексир се прави от паднали пера на ангелски криле – добре казано. За жалост по късно ликьорът бил спрян тъй като тогавашните методи на дестилация не премахвали кокаина и на практика това се оказала напитка наркотик.
Сега листата от кока се транспортират под въоръжена охрана до Амстердам, където се произвежда AGWA DE BOLIVIA. Технологията е така съобразена, че съдържанието на забранената субстанция не надвишава нормите в С.А.Щ. (за Европа се подразбира…).
АГВА се предлага в две разновидности AGWA 32 - зелена бутилка предлага се в Щатите и AGWA 40 – черна бутилка предлага се в Европа. Цифрите показват грамажа на екстракта от листата кока на литър, като съдържанието на алкохол е едва 30%. Разочароващо нали?
Взето от www.bardom-bg.com

Безплатните питиета за жените-забранени

Безплатните питиета за жените ще бъдат забранени, а безплатната дегустация на вино и бира ще бъде ограничена като част от усилията на британското правителство да намали пиенето на алкохол на обществени места. Това пише британският вестник Сънди таймс, цитиран от ДПА и БТА.

Освен това новите предложения, разработени от министерствата на вътрешните работи и здравеопазването, ще наложат ограничения на баровете да предлагат алкохолни коктейли на по-ниски цени в определени часове. Друго предложение ще изисква навсякъде, където се продава алкохол, да бъдат разлепени предупреждения за здравето.

Вестникът цитира говорител на министерството на здравеопазването, който изтъкна, че все още не са взети окончателни решения по предложенията.

Според вестника предложенията целят прекратяване на игрите по надпиване, организирани от баровете, и забрана на напитките с неприлични имена, като коктейла "Секс на плажа".
Взето от www.mahmurluk.com

сряда, 15 април 2009 г.

Историята на коктейлите

Преди повече от 3000 години китайците утолявали жаждата си с напитки от различни плодове, смесени със сняг и лед. В днешния си вид коктейлите се появяват значително по-късно. Кога и как е приготвен първия обаче, никой не знае със сигурност, затова пък съществуват множество легенди.

Най-романтичната история датира от 1770 година и разказва за съдържател на кръчма, чийто любим петел изчезнал. След дълго търсене собственикът обявил, че ще даде дъщеря си за жена на този, който го намери. Скоро в заведението влязъл офицер, носещ птицата, останала без опашка по време на бягството си. Бармана удържал своето обещание и оповестил предстоящата сватба. Дъщеря му обаче толкова се развълнувала, че смесила питиетата, които сипвала в момента. Нарекли разноцветната смес коктейл (от английски cock tail-петльова опашка).
Друга легенда е свързана с бойните петли, на които преди състезание давали да пият бира, разбъркана с пилешки бульон, стафиди, индийско орехче и захар. Напитката, известна като cock ale, трябвало да отлежава в продължение на 9 дни.
В следващото предание отново присъства красива жена. В началото на 19 век мексиканският крал бил посетен от американски генерал. Местна девойка поднесла на госта непозната напитка в чаша, украсена със скъпоценни камъни. Той се поколебал да я опита, понеже се страхувал да не би неговия домакин да иска да го отрови. За да го успокои, хубавицата първа отпила от чашата. Не е трудно да се сетим, че името и била Коктейл (или нещо подобно).
През 20-те години на миналия век коктейлите намират широко приложение в САЩ. Тогава е въведен сухия режим и нелегалното производство на нискокачествен алкохол процъфтява. За да подобрят вкуса му, барманите го смесват с всевъзможни напитки и го сервират в чаши за кафе, страхувайки се от властите. Коктейлът дължи популярността си и на много амариканци, предпочитащи да почиват в Куба, известна с прекрасните си курорти и отлежалия ром. Специално за тях са сътворени популярните и до днес коктейли “Дайкири” и “Куба либре”.
През 1921 година в Париж се появява “Блъди Мери”, а през 1924-”Сайд кар”. С течение на времето в различни страни се създават все нови и нови разновидности, които продължаваме да консумираме с удоволствие - “Джин Физ”, “Американо”, “Джон Колинс”, “Манхатън” и др.
Взето от www.coktails-bg.com

понеделник, 13 април 2009 г.

Коктейли с оцет гонят жегата

Неоспоримите качества на оцета намериха ново приложение в баровско кафене в Токио. В менюто на "Лималу", както се казва заведението в скъпарския квартал Аояма, има 10 нови разхладителни коктейла, съдържащи различни видове оцет. За да се подобри вкусът на необикновените освежаващи напитки, те са ароматизирани с портокал, боровинки и други приятни плодове. В коктейлите се добавят и подправки, за да се направи по-приемлив киселият им вкус. Оцетът отдавна е познат не само в Япония, но и по света със способността си да пречиства организма и да намалява изтощението в резултат на жегите. Според собствениците на кафенето клиентите много харесват новите напитки, които се предлагат от няколко дни. Ако продължат да се радват на успех, ще бъдат разработени и зимни варианти.
Взето от paper.standartnews.com

петък, 10 април 2009 г.

“Годен” или “негоден”


Не е зле младите дами, които сега подбират партньорите си, да имат предвид какво си поръчват те на бара. Тестът трябва да изпревари класирането на ухажорите в графата “годен” или “негоден”. Напитката, която един човек поръчва, издава много неща за неговия характер, твърдят английски специалисти. Те са изследвали над 5000 мъже и начина, по който консумират алкохол.
Следете внимателно и си правете изводите !
Взето от www.mahmurluk.com

четвъртък, 9 април 2009 г.

вторник, 7 април 2009 г.

Видове алкохолни коктейли

Алкохолните коктейли се разделят на няколко вида:

Саулър - основен алкохол, захарен сироп, фреш лайм джус, като целта е да се получи балансиран коктейл /не се доливат със сода/. Имат 2 основни начина на сервиране: прецедени и директно в чашата ;
Кулъри - слагат се 1-2 напитки върху лед и се доливат с газирана напитка;
Лонг Дринкс - дълги напитки върху лед, над 7 oz ;
Физ -основен алкохол, ликьор,захарен сироп, фреш лайм джус и се доливат със сода ;
Флип - съдържат жълтък, шери или порт;
Фенси /фентъзи/ - коктейл приготвен /измислен/ от самия барман или клиент!
Взето от www.mahmurluk.com

събота, 4 април 2009 г.

Ледено ирландско кафе



Необходими продукти:

40г. ирландско уиски
1 топка ванилов сладолед
1 чаша горещо кафе
1 чаена лъжица захар
настъргани шоколадови пръчици
натрошен лед

Начин на приготвяне:

Уискито се изсипва във висока чаша, в която предварително е сложен натрошения лед. Върху него се изсипва горещото кафе. Отгоре се поставя топката ванилов сладолед и се поръсва с шоколадови пръчици.

четвъртък, 2 април 2009 г.

Кафето - легалният наркотик

Свойствата на кафето са подложени на изпитание със самото му появяване на европейските пазари преди няколко века. Това главно се отдава на атаките на търговците на другите еликсири като алкохол и тютюн. Според тогавашните светила в науката кафето предизвиква изсъхване на бъбреците и мозъка, полово безсилие и парализа. Дори някои духовници заклеймяват почитателите на кафето. Легендата говори, че през 18 в. е извършен следният експеримент: на един от двама човека, живеещи при еднакви условия, са давало да пие кафе, а на другия не. Но експеримента не успял да завърши успешно, защото годините минавали, а ефект нямало. Първо умрял единият от учените, после убили краля, който наредил да се осъществи експеримента, а човекът спокойно продължавал да се пие кафе.

В наши дни експериментите не спират, но резултатите са силно противоречиви: "Финландски учени доказаха, че кафето може да предпазва от диабет. Специалистите мислят, че това може да се дължи на съдържащата се в кафето хлорогенова киселина. Смята се, че тя регулира глюкозните нива в кръвта."

"Харвардски специалисти установиха, че мъжете, които пият 6 чаши кафе дневно, намаляват наполовина риска да се разболеят от диабет за период от 12 до 18 години. При жените те установиха по-слаб ефект - рискът намалява с 30 процента".

"Британски учени са установили, че кафето действа различно при двата пола. Мъжете не понасят добре действието на кафето, докато на жените то се отразява добре. При силния пол кафето увеличава стреса, влошава способността за концентрация и за работа под напрежение. При жените има точно обратният ефект. Те обикновено са по-работоспособни, след като са изпили чаша кафе. Стресът е много по-голям, когато мъжете работят в екип. Чашата с кафе много бързо засилвала желанието за съперничество и те въобще не били способни да работят заедно."

"Швейцарски учени са доказали, че кафето, какаото и чаят пазят сърцето, те уверяват, че кафето, чаят и какаото също съдържат антиокислителни вещества."

"Маниаците на кафе се паникьосват лесно и са свръхчувствителни към болка. Изводът е на шведски учени."

Мнението някой лекари е, че прекаляването с пиенето на кафе може да доведе до зависимост и пристрастяване към него, поради това че кофеинът е допинг. Но също така се отбелязва, че при умерена употреба черната напитка стимулира умствената дейност, премахва умората, повишава работоспособността.
Взето от www.bgreporter.com